Nicke Nyfiken
CAH skrev:
Jag har min ståendes under altanen. Att tänka på är att den backar ut och sedan gör en sväng åt höger (bakifrån sett) så det måste finnas plats att komma iväg efter denna högersväng.... Jag har den står diagonalt in under min altan då det endast är en öppning på cirka 70-80 cm som han måste ut igenom...
Vänstersväng! Annars svänger den ut ur arbetsområdet ;-)
 
Precis sån är min också stumt ändå låter det lite av med hjulet sätt något i mellan tyst några dar sen kan det komma tillbaka sakta mer o mer ända tills man tar av hjulet igen....Nu tror många att det är muttern som släppt men absolut inte den sitter så in i h
 
Hej

har precis installerat klar min landroid! Men fick upp nu att det står batteri fel, Nån som har koll på vad man kan göra?

Ladd stationen lyser grönt. När den gic in för laddning blev den röd.

Power adaptern blinkar grönt/rött ? Ska den göra detta.
 
MAHM skrev:
Här finns för övrigt Worx reparationsmanual för WG794E, intressant läsning i form av powerpoints för de vanligaste rep...

[länk]

Tror man kan dra slutsatsen att start och on/off-knapparna flyttades in i den nya versionen pga risk för läckage om limmet släpper... Uppdatering verkar också simpelt om man skulle ha bin-fil med mjukvara... ☺
Mycket märkligt att de inte placerade USB-kontakten lite mer till sidan om batteriet, adapterlösningen för batteriet såg ju lite knölig ut. Alternativt kanske det skulle funka med ett sånt där extremt litet USB-minne. Problemet är väl som sagt att få tag på bin-filen.
 
MAHM skrev:
Tänkte bara säga att min kommentar egentligen inte hade något med glappet att göra utan mer var för att nyansera MByggas påstående att belastningen på axel och motorer särskilt skulle öka vid viktning av hjulen.. ☺

Har inte heller något problem med glapp (tror jag iaf), visst det låter lite när maskinen svänger häftigt och upprepade gånger stannar hjulen och startar igen, speciellt när den korrigerar i samband med att den följer slingan hem, men så har det alltid varit och inget jag stör mig på bara den gör sitt jobb (vilket den gör nu med viktade hjul - går som en klocka.. 😀 )
Tror jag säkert den gör liksom min som har fått ett utmärkt grepp både uppför och nedför, ingen som helst slirning och inga klonk, förutom när den "hakar" på linan som du skriver då den "hackar" lite.
Mitt påstående om axelbelstning gällde vridmomentet som uppstår vid start och stopp, vilket som sagt borde bli något högre. Har nu roboten tendenser att utveckla glapp i drivningen borde väl rimligtvis detta bli något förvärrat därmed.
Sen har du helt rätt i att på min belastas axlarna mer av ett böjmoment, vilket den kanske inte heller är byggd för. Vi får väl se med tiden hur det utvecklar sig.
Sen tycker jag absolut att viktlösningen är en väldigt smart och snygg lösning, enda ytterligare fördelen med min lösning är att man får ett stabilt och lättgreppat handtag när man behöver lyfta roboten.
 
  • Gilla
subaru95
  • Laddar…
CAH skrev:
Jag har min ståendes under altanen. Att tänka på är att den backar ut och sedan gör en sväng åt höger (bakifrån sett) så det måste finnas plats att komma iväg efter denna högersväng.... Jag har den står diagonalt in under min altan då det endast är en öppning på cirka 70-80 cm som han måste ut igenom...
Det lät kanon! Kan du visa med någon bild lite mer hur du gjort?
 
davvel skrev:
Mycket märkligt att de inte placerade USB-kontakten lite mer till sidan om batteriet, adapterlösningen för batteriet såg ju lite knölig ut. Alternativt kanske det skulle funka med ett sånt där extremt litet USB-minne. Problemet är väl som sagt att få tag på bin-filen.
Måste gå med en usb-kabel den får lätt plats i mellan vore kul om någon fick tag på bin-filen
 
CAH skrev:
Jag har min ståendes under altanen. Att tänka på är att den backar ut och sedan gör en sväng åt höger (bakifrån sett) så det måste finnas plats att komma iväg efter denna högersväng.... Jag har den står diagonalt in under min altan då det endast är en öppning på cirka 70-80 cm som han måste ut igenom...
Svänger den inte vänster efter den har backat ut, det gör i alla fall mina båda, annars hamnar de utanför slingan.
 
MBygga skrev:
Mitt påstående om axelbelstning gällde vridmomentet som uppstår vid start och stopp, vilket som sagt borde bli något högre. Har nu roboten tendenser att utveckla glapp i drivningen borde väl rimligtvis detta bli något förvärrat därmed.
Sen har du helt rätt i att på min belastas axlarna mer av ett böjmoment, vilket den kanske inte heller är byggd för. Vi får väl se med tiden hur det utvecklar sig.
Precis som du säger ökar ju momentet något på hjulen, vilket spelar roll framför allt vid start och stopp, känns dock som att det är rätt rejäla doningar så jag skulle bli förvånad om någon av lösningarna påverkar mer än ytterst marginellt i realiteten.. Blir det problem blir det nog oavsett.. Bara hoppas man slipper sådana.. ☺
 
jävligt lustigt att klonket försvinner om man stänger av och sätter på den igen...
 
en fråga till!! min går inte ut när jag har den på aoutodrift, någon som vet varför?
 
peternicklas
Martin84 skrev:
en fråga till!! min går inte ut när jag har den på aoutodrift, någon som vet varför?
Är tiden när du försöker inom arbetspassets tid?
 
jag ställer aoutodrift 500 när han är ute och kör...??
 
aoutodrift kan man väll ställa in när som helst eller?
 
Martin84 skrev:
aoutodrift kan man väll ställa in när som helst eller?
Trycker du bara in ren autodrift utan att ändra något vill den åka ut klockan 7 på morgonen och sedan köra en viss tid beroende på ytvärdet du valt. Väljer du 500 kvm t.ex. går den mellan 7.00 - 9.42 Måndag-Fredag, inklusive laddtiden. Utanför dessa tider står den alltså inne. Efter du tryckt autodrift kan du dock justera tiden då den skall gå ut om man nu inte vill att den går ut så tidigt pga dagg eller så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.