sakora skrev:
Klipp procent som du höjer till 100% hur mkt extra klipper han då? Jag har inställt nu mån-fre för 1000kvm dvs 15.00-20.30 (ca 27h)
Är 27 timmar per vecka räknat i automatläget? Såg den siffran också, men jag har inte djupdykt i manualen.

Har ca 800m² och har kört hela tiden nu i början vilket följdaktligen blir 168timmar i veckan. Det är kanske i överkant? Har haft planer på att minska tiden men inte gjort det än.
 
Henke2 skrev:
Är 27 timmar per vecka räknat i automatläget? Såg den siffran också, men jag har inte djupdykt i manualen.

Har ca 800m² och har kört hela tiden nu i början vilket följdaktligen blir 168timmar i veckan. Det är kanske i överkant? Har haft planer på att minska tiden men inte gjort det än.
27timmar per vecka är räknat i automatläge förutsatt att du har inställt 1000 kvm. Så har jag iaf förstått. Men när läser om justering av klipp procent så står det bara en mening i manualen som inte säger mkt förutom att den klipper mer.
 
Eftersom det är en del som har fått problem med glapp i drivningen så borde detta vara ett känns problem hos worx, vad säger supporten när ni ringer dit?
 
subaru95

tagit bort hjulet och ser den sexkantiga alufärgade grejjen..vart ska jag setta duken?
 
klipp ett litet hål i duken trä den på axeln se till att ytterdiametern är större än sexkanten tryck på hjulet så gummiduken kommer i kläm och viker sig över kanten
 
Hek
Har stött på problem.... Har investerat i en landroid som kommer hem i morgon. Är det sant att dom inte går ihop med Husqvarna ?(grannen har en) Varför står det inte på hemsidan deras? Fick reda på det i går på prisjakt. Hur kan de ligga i topp på prisjakt?
 
kattskalle skrev:
Hek
Har stött på problem.... Har investerat i en landroid som kommer hem i morgon. Är det sant att dom inte går ihop med Husqvarna ?(grannen har en) Varför står det inte på hemsidan deras? Fick reda på det i går på prisjakt. Hur kan de ligga i topp på prisjakt?
Old news, stämmer inte... Kolla genom denna tråden och du kommer få svar på MÅNGA av dina frågor om installation, programmering, vad ta hänsyn till m.m m.m m.m. idag pch kommande dagar ;)
Sen att dom ligger i topp är för att fler o fler upptäcker denna och inser att man får lika bra maskin som HQn fast till 1/3 av priset och bättre garanti (längre).

Tillagt: Redan förra året testades påståendet ang. Automower o Worx http://youtu.be/63RSIRAutbE
 
Redigerat:
Är det någon mer än jag som har problemet med att krocksensorn inte funkar som den ska? Den har idag fastnat 3 gånger på olika objekt. Det är alltså plommonträd och äppelträd som den kör emot, krockar ej och stannar sen. Har alltså haft min inne 4 gånger för detta fel, senaste gången var för 2 veckor sedan och fick tillbaka sen för 5 dagar sedan. Får tillbaka min gamla, utan någon info om att något är gjort och sen samma problem. Den har förövrigt varit inne på "vinterservicen" också.
 
slaskankan skrev:
Är det någon mer än jag som har problemet med att krocksensorn inte funkar som den ska? Den har idag fastnat 3 gånger på olika objekt. Det är alltså plommonträd och äppelträd som den kör emot, krockar ej och stannar sen. Har alltså haft min inne 4 gånger för detta fel, senaste gången var för 2 veckor sedan och fick tillbaka sen för 5 dagar sedan. Får tillbaka min gamla, utan någon info om att något är gjort och sen samma problem. Den har förövrigt varit inne på "vinterservicen" också.
Funkar den i meny 2?
 
Med viktade hjul förefaller den svänga mycket bättre och greppar bättre. 435g/sida i hjulen. Nu ska den få gå ett par dagar eller så innan vidare modifieringar kan bli aktuella.

Dödsbacken original
[video=youtube;6z8lfrZ-W-4]https://www.youtube.com/watch?v=6z8lfrZ-W-4[/video]


Dödsbacken med viktade hjul (Biltema 1st 33955 och 1st 33953)
[video=youtube;ufEMqRqJ9Ds]https://www.youtube.com/watch?v=ufEMqRqJ9Ds[/video]
 
Redigerat:
  • Gilla
Tollarn och 2 till
  • Laddar…
Henke2 skrev:
Med viktade hjul förefaller den svänga mycket bättre och greppar bättre. 435g/sida i hjulen. Nu ska den få gå ett par dagar eller så innan vidare modifieringar kan bli aktuella.

Dödsbacken original
[video=youtube;6z8lfrZ-W-4]https://www.youtube.com/watch?v=6z8lfrZ-W-4[/video]


Dödsbacken med viktade hjul (Biltema 1st 33955 och 1st 33953)
[video=youtube;ufEMqRqJ9Ds]https://www.youtube.com/watch?v=ufEMqRqJ9Ds[/video]
Det ser mycket lovande ut!

Skall testas någon av kommande dagar (är just nu på bb med nyfödd dotter :)).
 
  • Gilla
depalma och 2 till
  • Laddar…
Henke2 skrev:
Funkar den i meny 2?
Vad menar du med meny 2?
 
hur fasen kollar man arbets procenten. står så luddit i beskrivningen
 
peternicklas
kattskalle skrev:
Hek
Har stött på problem.... Har investerat i en landroid som kommer hem i morgon. Är det sant att dom inte går ihop med Husqvarna ?(grannen har en) Varför står det inte på hemsidan deras? Fick reda på det i går på prisjakt. Hur kan de ligga i topp på prisjakt?
Har du mindre än 30 cm. mellan din Landroidslinga och HQ slingan så kan du få problem, inte annars.
 
  • Gilla
kattskalle
  • Laddar…
Davil skrev:
Det ser mycket lovande ut!

Skall testas någon av kommande dagar (är just nu på bb med nyfödd dotter :)).
Grattis!
 
  • Gilla
Tollarn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.