Hej funderar på Worx Landroid m eller l.Jag läst igenom hela tråden.Men idag var jag på Rusta och såg denna robot clipper 1200 undrar om någon känner till den.Den ska klara 1200 kvm har små skärblad som worx men den verkar inte ha regn sensorer.Här är en länk https://www.youtube.com/watch?v=wl0Gj_ijXE8 Pris 6000 kr.
 
Intressant undrar vilket bolag som sköter reservdelar m.m ser cool ut
 
peternicklas
Problemet är att vi vet för lite om den. Bl.a. hur den hanterar andra klippare med tanke på störning mm.
Sökte lite på nätet men jag hittade inget. Mest troligt en Kinaklippare.
 
Ja man blir ju orolig om man köper denna istället för worx landroid l eller m.Om service inte är bra,Luckan till till inställningarna har dålig tätning öppnade sig själv,kanske fel på demo.Det är nog bättre lägga 2000kr extra på någon annan robot.Jag har också sökt på nätet men hittar inget.
 
Här är några fakta om den klipptid 100 min max,klippbred 22 cm,obelastat klippvarvtal 3000/min,laddtid 80 min,klipptid 5-6 timmar 900 kvm rekommenderad tid per dag, vikt 13 kg, Storlek 73x59x37.
 
Känns inte bra
 
Hej satt surfade runt på nätet när jag hittade en snarlik klippare,Gforce 2000.Här är en länk på youtube https://www.youtube.com/watch?v=uOBw9plSKUw jämför med den gamla länken i första inlägget. Mvh celica90
 
Ser ut som att det är G-Force som är tillverkaren, G-Force 2000 har 4Ah batteri mot 3Ah för Clippern. Verkar onekligen som att den är utvecklad med svenskt inflytande, de har ett svenskt kontor i Tranås som ändå måste vara ett område med mycket kunskap om robotgräsklippare. http://www.gforce-tools.com/en/content/6-contact-us
Intressant för att vara i lågprissortimentet, även om jag håller mig till min Gardena.
 
Jag ska kolla lite till på clippern idag när jag är Rusta,men är lite tveksam på den pga service.
 
Jag var inne och kollade idag för skojs skull.
Första tanken var att den är stor. Upplevdes större än min indego.

Klipptallriken hade sex gängade hål för knivar, men det sätt inga på maskinen.
Tallriken var rätt liten i förhållande till maskinen, så det blir mycket oklippta kanter.
En positiv sak var gummikofångare som täcker nosen och halvvägs runt maskinen. Lite Volvo 240 70-tals stuk på den.

Kanttråden var märkt 20awg vilket motsvarar 0.5mm2. Tillverkad i Kina.

Jag hann inte kolla så noga, men detta var det jag uppmärksammade.
 
GordonE skrev:
Klipptallriken hade sex gängade hål för knivar, men det sätt inga på maskinen.
Tallriken var rätt liten i förhållande till maskinen, så det blir mycket oklippta kanter.
.
Tack för att du kommer med matnyttig info Gordon, men hur vet du att det blir oklippta kanter? "Förstår" inte maskinen det och klipper dom? (aldrig satt mig in i hur tekniken fungerar).

En till sak, en fråga till er alla här på forumet. Vi har nyss köpt kåk, och rustar för fullt. Vi står i kvalet om att köpa en vanlig motorgräsklippare för runt 3000kr eller en billig robot alá Clipper 1200. Vad tror ni?

Småbarnsföräldrar till två små med en massa projekt till sommaren, kanske skönt att få gräset klippt? Tomten är på ca 600kvm.

Hur dålig kan den vara?
 
Hej.
De flesta klippares knivar når inte lika långt ut som till hjulen. Det är så på min Bosch också, men inte riktigt lika mycket.
Det jag menar är att om du tex vill klippa intill en mur eller ett hus som har gräs hela vägen in emot väggen så kan ju klipparen inte komma närmare än att karossen tar i. Är kniven sen ca 15cm längre in blir det ju en kant på åtminstone det. Och sen får man ju ha lite marginal så att inte maskinen blir uppskrapad.

Den tillverkare som verkar vara bäst på detta är Robomow.

Jag är själv lite i samma sits som dig, men något större gräsyta. Har åkgräsklippare men ville prova en robot. Köpte en Bosch av en IVT återförsäljare på blocket för 7500kr. Vi får se om det var smart eller ej. Jag håller på att fixa till gräsmattan inför installationen.
 
Okej, ja det känns omotiverat att köpa en "vanlig" för runt 3000kr när man kan köpa en robot för 5995.
Frågan är väl främst hur dålig en dålig robot kan vara?
 
Verkar något ljudligare än de tystaste, ca. 10 dB mer än Landroid L t.ex.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.