emil skrev:
Nån som reggat för 3års garantin? Jag gjorde det idag men enligt mailet jag fick räcker garantin till 2016-04-07 och det blir ju bara 2 år?
Jag fick 3 år från inköpsdatum när jag reggade mig igår.
 
emil skrev:
Nån som reggat för 3års garantin? Jag gjorde det idag men enligt mailet jag fick räcker garantin till 2016-04-07 och det blir ju bara 2 år?
Jupp o det blev 3 år, enda jag kan tänka mig är slagfel på fältet för inköpsdatum.
 
Musto skrev:
Jupp o det blev 3 år, enda jag kan tänka mig är slagfel på fältet för inköpsdatum.
Kan tyvärr inte vara så för nu testade jag igen och kontrollerade noggrant att jag skrev inköpsdatum 2014-04-07
 
emil skrev:
Kan tyvärr inte vara så för nu testade jag igen och kontrollerade noggrant att jag skrev inköpsdatum 2014-04-07
kolla med supporten så kan dom kolla upp vad som skett.
 
peternicklas
Musto skrev:
kolla med supporten så kan dom kolla upp vad som skett.
Detta fel har varit uppe tidigare i tråden. Sök tidigare inlägg så finns där info.
 
Musto skrev:
kolla med supporten så kan dom kolla upp vad som skett.
Pratade med supporten idag och de hänvisade mig till att svara på mailet man får med bekräftelsen på garantin..
 
peternicklas skrev:
Min stänger inte av sig efter manuell hemgång.
Enligt supporten så skall den stänga av sig efter hemgång. Först laddas, sedan stängas av. Den skall då inte aktiveras och starta med schema. Ska testa i helgen om min gör skillnad på automatisk start och manuellt schemalagd start (vilket jag har nu). Jag kan iallafall verifiera att min startar nästkommande dag om man tryckt hem stående i laddaren (exempelvis om man inte vill starta just då).
 
peternicklas skrev:
Detta fel har varit uppe tidigare i tråden. Sök tidigare inlägg så finns där info.
<br>
<br>OK, jag har sökt men inte funnit. Har testat söka på warranty och garanti men inga passande träffar. Någon som läst detta och minns vad det stod eller möjligtvis är bättre än mig på att söka. Kanske är gamla tråden? Har inte letat efter just detta där då det kändes lite för "nytt" för en två år gammal tråd.
 
emil skrev:
<br>
<br>OK, jag har sökt men inte funnit. Har testat söka på warranty och garanti men inga passande träffar. Någon som läst detta och minns vad det stod eller möjligtvis är bättre än mig på att söka. Kanske är gamla tråden? Har inte letat efter just detta där då det kändes lite för "nytt" för en två år gammal tråd.
Svarar mig själv nu då jag sökte igenom den gamla tråden. Det är 30 dagar som gäller vilket jag missade med en dag. Tänk på det ni som köpt på sista tiden.
 
peternicklas
När kantklipper den? På väg hem? Eller programmeras det?
 
Funktionen är endast när du trycker på hemknappen och det finns minst 30% batteri. Står i manualen...
 
peternicklas
Musto skrev:
Funktionen är endast när du trycker på hemknappen och det finns minst 30% batteri. Står i manualen...
I vilken och på vilken sida?
 
peternicklas skrev:
I vilken och på vilken sida?

Rättar mig själv vad gäller procenten, det ska vara 75% och finns att läsa på sidan 74 i det stycke Worx markerat med fetstil...
 
Emil Nöjd skrev:
Ponera följande. Du stänger av gräsklipparen med stop av någon anledning, sen vill du att den går hem och trycker således på hemknappen. Men sen då, vad jag förstår så stänger den då av sig. OM jag just då inte vill att den ska ut och klippa men ändå vill aktivera schemaläge. Hur gör ni? Jag tror att jag fått det att fungera genom att åter trycka på hemknappen när den står i laddaren oftast fungerar det men ibland vill den backa ut och då bör det ju bli samma sak som om man någon stans ute tryckt hem.
peternicklas skrev:
Min stänger inte av sig efter manuell hemgång.
Enligt supporten så är det så klipparen ska bete sig. Har man kört klipparen hem manuellt genom Hemknappen så väntar den sedan en viss tid på nästa manuella kommando. Får den inget kommando inom den utsatta tiden stänger den av sig.
Min klippare gör exakt detta. Räcker att trycka på start när den kommit till laddplattan efter sin hemgång så går den ut enligt schema igen sen. Detta förutsätter ju då givetvis att den inte har schema tid när du trycker start för då knallar den ut direkt igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.