Låter mkt bra!
Kan trådarna som leder till extrazonen ligga tätt tillsammans i ett kabelrör eller måste de hålla ett visst avstånd?
 
mtboy skrev:
Om jag har fått tag på 2013 års modell. Är det värt att vänta och byta till sig den nya istället? Någon som har info om vad som är nytt? Vad skiljer däcken åt?
Jag har 2013 års modell men uppdaterad med de nya däcken. Så bara för att det är 2013 årsmodell så innebär det inte att den inte fått de nya däcken. Köpte min precis innan 2014 årsmodell började säljas. Bara att kolla om den har platta eller dubbade däck.

Patrik Lundberg skrev:
Låter mkt bra!
Kan trådarna som leder till extrazonen ligga tätt tillsammans i ett kabelrör eller måste de hålla ett visst avstånd?
Kablarna får inte korsa varandra om jag förstått rätt och det blir väl svårt att garantera i ett rör.
 
Hur hade ni löst så att den lille rackaren inte trillar ned för kanten mot garageinfarten? Det är gräs en bit ned för backen så den måste ned och vända också. Skall jag dra tråd? i så fall hur? mekaniskt förhindra genom att höja kanten med typ trottoarsten?

I övrigt är behovet bara en ring runt tomten och huset i mitten blir mekaniskt stopp tänkte jag.



1376413_10152155205529505_778341533_n.jpg
 
peternicklas
CAH skrev:
Tomten är inte helt flack utan jag har lite lutning vid ett par ställen...Får titta på hur pass stor lutningen är när jag kommer hem från jobbet....Men visst fanns det att köpa nya hjul och byta om behovet skulle uppkomma?
/Anders
Kommer att finnas till försäljning via supporten. Inte dyra.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det här gamla däcken?
 
Ingen jättebra bild men det ser ut att vara nya. De gamla är inte spetsiga.
 
Nicke Nyfiken
depalma skrev:
Kablarna får inte korsa varandra om jag förstått rätt och det blir väl svårt att garantera i ett rör.
Det gör inget om kablarna ligger i kors i röret så länge de ligger ihop. Det viktiga är att rätt tråd går åt rätt håll när de delas i den andra zonen.
 
  • Gilla
Patrik Lundberg
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
Henke2 skrev:
Hur hade ni löst så att den lille rackaren inte trillar ned för kanten mot garageinfarten? Det är gräs en bit ned för backen så den måste ned och vända också. Skall jag dra tråd? i så fall hur? mekaniskt förhindra genom att höja kanten med typ trottoarsten?

I övrigt är behovet bara en ring runt tomten och huset i mitten blir mekaniskt stopp tänkte jag.



[bild]
Ett mekaniskt stopp är att föredra eftersom det förhindrar klipparen att trilla ner även om den får frispel eller det bli strömavbrott när den är på väg mot kanten. Att mura upp med trottoarsten är ambitiöst. Jag drog ner ett antal armeringsjärn längs kanten och sedan borrade jag motsvarande hål i en tryckimpregnerad regel och trädde över. Funkar hur bra som helst.
 
  • Gilla
Henke2
  • Laddar…
Låter som en plan, tack.
 
Måste bara kolla om någon har koll på säkerheten vad gäller worx 2.0.
Kan man lyfta i "skärmen"bakhjulet utan att knivtallriken stannar? Isf känns den lite lurig om man har barn i trädgården även om man inte ska ha igång klipparen när de är ute så kommer det ju hända nångång. Eller är det så här på andra märken med?
 
jimmyboy_666 skrev:
Måste bara kolla om någon har koll på säkerheten vad gäller worx 2.0.
Kan man lyfta i "skärmen"bakhjulet utan att knivtallriken stannar? Isf känns den lite lurig om man har barn i trädgården även om man inte ska ha igång klipparen när de är ute så kommer det ju hända nångång. Eller är det så här på andra märken med?
Ja och nej. jag lyfter den i bakkant ibland om jag vill dirigera om den , det funkar utmärkt att lyfta någon cm, peka om den, och ställa ned den, utan att den stannar.

Lyfter du den mer är så eller i framkant så stannar den, och disken. Samma om du välter den åt sidan.
 
Ok så om man lyfter mer än några cm så stannar den alltså? Helt säker?
 
Hej!
Wox-supporten är inte tillgänglig i em, så jag försöker här.
Har dragit begränsningskabel, skalat dem och anslutit den till laddningsbasen. Lampan i laddningsbasen lyser mest grönt sken. Klipparen är laddad.
Men trots detta drar klipparen iväg över begränsningskabeln utan att notera kabeln eller vara nära att hitta till basen.
Vad kan felet vara?
Har bytt in/out flera gånger och då spegelvänt laddningsbasen. Har kollat sladden okulärt och den ser ok ut (vilket det gröna skenet indikerar) och har splitsat ändarna två gånger.
Vad kan jag mer göra?
Tacksam för hjälp!
 
mtboy skrev:
[bild]
Är det här gamla däcken?
Det där är dom nya hjulen. Sista versionen av 2013års modell. Levererades med nya hjul, senaste mjukvaran.
Det som skiljer mot 2014 är att 2014års modell har orangea däcksidor, utflyttad regnsensor och att "Start" + "Power" knappen är under luckan.
 
Henke2 skrev:
Jag ville bara tacka forumet för hjälpen och samtidigt bidra med min lilla inköpshistoria. Velade mellan Biltemas LMR24 och Landroid 2.0. Landroid kostade 9000kr och Biltemas 8000kr. Tiden gick och biltema sänkte till 6000kr, valet blev svårare. Jag letade runt lite och såg att Landroiden fanns för 8000kr, lite för stor skillnad så jag bestämde mig för Biltemas LMR. Men den rackaren har utgått bara nu i dagarna. Via ett reklamblad för EKO så såg jag att landroid fanns för 7000kr, dock finns inte EKO här i närheten... lite sökande gav denna tråden med mycket bra tips. Dock hade alla koder och kampagner gått ut eller var slutsålda.

Nåväl Jem o fix fick det bli och jag hittade en Landroid på hyllorna för 7000kr precis som lovat här på forumet. Jag lade fingret på gröna OK-knappen på kortterminalen och precis innan jag skulle trycka ok i kassan så kom jag på att jag kör ett litet "prisgarantihärj" på chans. Expiditen kunde inte göra någonting sa hon och ringde efter lite tjat huvudkontoret, inget svar. Hon velade och jag passade på att läsa upp COs annons med 15% rabatt högt för henne. Hon ringde sin chef, gick runt och kollade lite bland hyllkorna, kom tillbaka lade på luren och sa att jag fick den för samma pris. 6371kr.

Så tack forumet för hjälpen :)
Då hade du nog tur för Jem&Fix matchar inte nätrabatter vilket den sista CO rabatten på 10% väl var.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.