Jag tror att jag kommer att behöva ca 300m slinga. Jag har lagt ut ungefär 150m nu, och det räcker till halva trädgården. Hur lång slinga kan man ha? I manualen (sidan 76) står det "Gränstråden fungerar inte som den ska om den skarvas på en sträcka över 200m.", men det känns som att de fegar en aning.


dhanjel skrev:
Är fortfarande lite orolig över att den ska ha problem med min passage utan guide, någon som har nåt liknande som kan lugna mig? Ska mäta, men tror det är kanske 1.2m
Jag har ingen liknande passage själv, men det ser ut som om du i alla fall har skarvar som går rätt över gången. I nödfall kanske du kan passa in tråden i två lämpliga skarvar. Hur har du annars tänkt ordna med öppningen? Ska hela gången vara i klippområdet?

dhanjel skrev:
Undra om det gäller på det redan nedsatta medlemspriset på 7495, isåfall borde det bli 6370kr. Galet billigt.
Jag hade en 20%-kupong när jag köpte min på Clas Ohlsson, så jag fick den för 6396. Det kändes bra. Kupongen gick tyvärr inte att kombinera med klubbpriset.
 
Kommer lyfta på stenarna för att dra, tänkte mer om det är problem med bredden.

Aj då, ingen kombo var ju lite tråkigt.
 
dhanjel skrev:
Är fortfarande lite orolig över att den ska ha problem med min passage utan guide, någon som har nåt liknande som kan lugna mig? Ska mäta, men tror det är kanske 1.2m

Uppdatering, 2m brett är det

[bild]
Är de två meter är de inga problem, har själv en passage mellan två delar av gräsmattan som är 1,1 meter bred och 4 meter lång och den hittar dit utan problem, den zik zackar sig genom trånga passager.

Edit: märkte att jag va i fel tråd då jag har en 1.0 men den är ju större så då bör också lillebror och kunna det :)
 
Redigerat:
MrMad skrev:
Jag köpte kabel på överskottslagret, ser likadan ut som originalet, fast svart. 400m för under 200 spänn:
[länk]
Har du provat kabeln?
Tänkte köpa en maskin imorgon och behöver cirka 225 meter kabel. Tänkte skarva den inkluderade kabeln...

Anders
 
dhanjel skrev:
Är fortfarande lite orolig över att den ska ha problem med min passage utan guide, någon som har nåt liknande som kan lugna mig? Ska mäta, men tror det är kanske 1.2m

Uppdatering, 2m brett är det

[bild]
Det är lugna bananer. Min sicksackar sig fram över en asfaltspassage som är ca 4m lång och mellan 1.3-0.7m bred. Den löser det utan problem. Anledningen till att den är smalare på ena sidan är att jag vill att den stannar kvar längre inom det området eftersom det ligger längst bort.
 
Någon som vet vilka mjukvaruversioner som finns? Jag skall enligt säljaren ha sista och har v0,50 061113
 
GordonE skrev:
Hej.
Hur ser kabeln ut då? Förtennad, en kardel eller flera? Koppar? Vilken area har den?-
Jag tänkte köpa kabel snart, och 7-800kr för 150 meter är inte kul.

Har du resistansmätt och kollat motståndet?

Mvh Gordon
Ska se om jag kan kolla imorgon och kanske ta en bild. Min stackars multimeter sa att resistansen var obefintlig när jag lade ner den, men jag var mest ute efter att leta avbrott då så den mätningen var inte så vetenskaplig. Den har funkat bra en säsong iallafall.
 
CAH skrev:
Har du provat kabeln?
Tänkte köpa en maskin imorgon och behöver cirka 225 meter kabel. Tänkte skarva den inkluderade kabeln...

Anders
Ja, den ligger i trädgården sen förra året, inga problem än.
 
6469:- inkl frakt från Clas Ohlson idag med 15% Club Clas rabatt !
De är slut i lager men kommer in första veckan i maj enligt kundtjänst.
 
Ser nu att classe säljes den för 6370Kr idag. Låter otroligt billigt när jag jämför mot de andra klipparna.
Gör den här verkligen sitt jobb tillräckligt bra? Tänker att det måste finnas en anledning att den här kostar hälften så mycket som de andra. Eller är det bättre att sattsa på en bättre modell? Tex Robomow RC306?

Hur gör man när man har 2 olika zoner? Har en gräsmatta på framsidan och en på baksidan. Är det möjligt att få den att gå över själv eller går det att bära över den utan att koppla om laddstationen? Det är cirka 4m asfalt.
Hur lång passage kan man ha?
 
Eriksgatan skrev:
Ännu bättre: 6371:-(y), se länk:
[länk]
Plus frakt 99:- blir 6470:- som ändå är ett väldigt bra pris för denna klippare. Vi fick bekräftat utleverans idag men så hängde vi också på låset (hemsidan) kl. 00.00 :rolleyes:
 
Grannen funderar nu på en sådan här klippare. Hur är det med den, kan den hantera "fjärrsläpp"?
 
Den hanterar inte två olika zoner med vandring mellan dem.
Men för 10000 i mellanskillnad kanske du kan få fram slingan och bära den till nästa zon ibland?
Det beror ju lite på om det är 300kvm eller 25kvm...
 
Redigerat:
Jag menar eg inte två zoner på det sättet, utan en zon som befinner sig bakom en smal passage. Tomten är delad i två, med en passage på cirka 4x2m som jag funderar på om den tar sig igenom. Om den kunde följa slingan ut i cirka 20m "ibland" så skulle det fungera.

Jag löser det på min tomt m guidekabel, men vad jag förstått så har Landroid inte en sådan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.