Nicke Nyfiken
gees skrev:
När jag skrev "stör" mig så gjorde jag det med glimten i ögat. Mycket vill väl ha mer antar jag.
Med din slutsats borde ju alla som Chippar sin Volvo istället köpa en Ferrari.

nej jag är bara nyfiken på om man kan göra ngt bra ännu bättre.
Okej, då förstår jag hur du tänker. Det är alltid kul att göra något bra ännu bättre. Men tyvärr så hjälper det inte hur mycket man än chippar sin Penta, det blir ändå ingen Ferrari. ;)
 
Z
Köp en iMOW den har unik signal. Stör inte grannens och blir heller inte störd av grannens klippare.
Du behöver inga 4,5 meter.
 
gnuttisch skrev:
Kan man dra slingan fram och tillbaka på samma ställe över trädgården för att på så vis spara längden på slingan för att sedan lyfta på detta och dra klart slingan runt hela trädgården vid ett senare tillfälle.
Inte fram och tillbaka så den ligger tre gånger bredvid varandra, men du kan dra den dubbelt exempelvis rakt ut i gräsmattan (i samma märlor). Landroiden bryr sig inte om slinga som ligger dubbelt.
 
Zonen skrev:
Köp en iMOW den har unik signal. Stör inte grannens och blir heller inte störd av grannens klippare.
Du behöver inga 4,5 meter.
Coolt.
På vilket sätt är den mer unik än andra som också har unika signaler?
Lovar dom störskydd på något sätt?
Både mot andra och från andra?
 
vad jag har förstått så åker den över slingan om de är 2 vid varadra, precis som man gör tex vid en ö.
 
Skulle ni rekommendera denna klippare framför en husqvarna. Jag har en plan tomt på 500m2. Är denna lika driftsäker som det goda ryktet husqvarna har?
 
Hade jag valt idag så hade jag tagit en husqvarna istället för min landroid. Jag har dock haft mest problem pga sutterängtomt som landroiden varit dålig på.
 
Går det att se klippresultat från denna klippare nånstans? Helst före- och efterbilder...
 
Skulle tippa på att de flesta skulle rekommendera en Landroid pga. priset, kapaciteten samt tillförlitligheten. De är inte många som har något att klaga på Landroide-klipparen. Sen har de även en toppen service att handskas med.
 
MrMad skrev:
Hade jag valt idag så hade jag tagit en husqvarna istället för min landroid. Jag har dock haft mest problem pga sutterängtomt som landroiden varit dålig på.
Så var det för mig också. I mitt fall var det avdriften, inte framkomligheten som ställde till det. Och jag skaffade en Tianchen S510 också.
- Men med nuvarande programvara så är det ändrat, den går i stort spikrakt även i sluttningar.
Om den hade fungerat så här från dag ett, så hade jag inte köpt en klippare till.
 
peternicklas
Zonen skrev:
Köp en iMOW den har unik signal. Stör inte grannens och blir heller inte störd av grannens klippare.
Du behöver inga 4,5 meter.
Vem behöver 4,5 m.???
 
peternicklas
Nord64 skrev:
Skulle tippa på att de flesta skulle rekommendera en Landroid pga. priset, kapaciteten samt tillförlitligheten. De är inte många som har något att klaga på Landroide-klipparen. Sen har de även en toppen service att handskas med.
Kan bara hålla med. Att den sedan inte störs av t.ex. HQ eller sig själv är ju ytterligare ett +
 
peternicklas
Nord64 skrev:
vad jag har förstått så åker den över slingan om de är 2 vid varadra, precis som man gör tex vid en ö.
Stämmer då signalen från de båda kablarna tar ut varandra.
 
Har en backe på tomten som landroiden tar sig uppför utan bekymmer, men då den ska nedför så halkar den lite då den bromse in och ibland så larmar den då för "upp och ner" lite tråkigt då den tar sig uppför utan större svårigheter. någon mer som upplevt detta?
 
D
Läst mycket i tråden och riktigt sugen på en Landroid.

Har en fråga jag måste ställa för att säkerställa att jag inte missat något, i denna tråden är detta kanske lite som att svära i kyrkan men jag vågar..

Varför ska man INTE köpa en Landroid, vad är nackdelarna med denna?

De är kanske inte relevanta för mig men alltid bra att ha koll på så att man inte går rakt in i något man borde ha sett.

Tackar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.