Uppreglat golv typ nivell eller platon beror på hur betongplattan ser ut. Är den helt jämn är platon billigast och bygger minst men är den ojämn tex om det varit ingjutna reglar brukar det vara nivell som gäller.
nja. kanske källaren annars kan används dom som installtionsgolv, extraljud isolering, nivellen har ju även färdig tryckta att använda utomhuspelle242 skrev:
Ja den funkar nu bygger ut kåken nu så jag fixade till de runt om allt ....tryckta syllar med som jag inte vet hur jag ska göra med ... de gammla ägarna putsade om huset för 3 år sen så vet i helvete va som höbder med den om man börjar riva syllSBH skrev:
Har precis borrat och gängat reglar till ca 60kvm golv.. Hittade begagnat verktyg som jag moddade och svetsa dit en halvtumsfattning, så körde jag med mutterknackarn ist för en herrejössesmaskin som ändå bara snurrar i chucken.. Funkade kalas! Med vänlig hälsning, Jocke
En liten undring? Någon som funderat på att använda vanliga träreglar 45x70 och borra 10 eller 12mm hål i stället för 21mm. Tänkte sen använda islagsmutter* och vagnsbult i stället för plastskruv, känns på nåt sätt mer rejält.
http://www.jonaryd.rondelen.se/mj/inslagsmutter_100419.jpg
Måste skruven fästas i betongen under? Inser att det blir lite knepigare då!
http://www.jonaryd.rondelen.se/mj/inslagsmutter_100419.jpg
Produkter som diskuteras: "vagnsbult"
Vagnsbultar
Vagnsbultar är specialdesignade bultar som ofta används i konstruktion och mekaniska sammanhang för att fästa objekt tillsammans. De har en rund eller fyrkantig hals som hjälper till att förhindra att bulten roterar när muttern dras åt. De
Läs mer
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Det funkar väl men bökigt att justera höjdenLillmalen skrev:En liten undring? Någon som funderat på att använda vanliga träreglar 45x70 och borra 10 eller 12mm hål i stället för 21mm. Tänkte sen använda islagsmutter* och vagnsbult i stället för plastskruv, känns på nåt sätt mer rejält.
[länk]
känns lite vingligt med inslagsmutter och gångstålLillmalen skrev:En liten undring? Någon som funderat på att använda vanliga träreglar 45x70 och borra 10 eller 12mm hål i stället för 21mm. Tänkte sen använda islagsmutter* och vagnsbult i stället för plastskruv, känns på nåt sätt mer rejält.
[länk]
Produkter som diskuteras i tråden