Sprit fungerar bra för mig. Sover som en stock.
 
Mikael_L
Mycket alkohol ger både en halvdan sömn och en mycket dålig start dagen efter. :)
Men bara för att varva ner lite och få alla dom där tankarna och problemen som snurrar runt i skalln att kännas lite mer avlägsna så behöver det ju inte bli någon regelrätt fylla.
Så funkar det för mig i alla fall.

Men jag tycker ändå att alkohol är en dålig och kanske farlig "lösning", även om jag brukar det själv på det viset ibland.
Men jag har ju redan redogjort för lite andra varianter som kan fungera för mig.
 
J
mycke_nu skrev:
Jag tror TS har somnat.

En tråkig tråd gör nog susen.
Jag är så vaken nu så =)
 
AnneFi
Jag har lättare för att sova utan en massa störande moment i sovrummet. Har tillämpat samma metod sedan jag bodde hemma. Till sambons stora besvikelse har vi ingen tv i sovrummet.
Jag läser inte i sängen.
Mitt huvud vet att när jag lägger mig i sängen ska jag sova. Inget annat och somnar därför oftast ganska fort.
 
  • Gilla
PAF och 1 till
  • Laddar…
Hej på dig!

Usch så jobbigt för dig hoppas att du vid det här laget sover bättre!

Jag är en stor förespråkare av motion och träning 😊. Om man utövar det regelbundet är kroppen naturligt trött men den är också i större behov utav vila. Det är på natten som våra system återhämtar sig och fyller på 😊.
Dock, man bör inte ägna sig åt konditionsträning som får pulsen att gå upp för sent på kvällen då det kan göra en pigg.
Det finns studier som visar att lungn träning tex yoga och pilates hjälper oss att koppla av samt får oss att bättre hantera stressande tankar.

Alkohol kan upplevas som något som förbättrar sömnen... men i själva verket så räcker det med lite för mkt av det goda och sömnen störs.
Det är nog bara så att man somnar in lättare men man får inte bättre, mer kvalitativ sömn. Sorry 😉

Det finns även flera olika avslappningsövningar som du kan tillämpa tex "Spänn/slappna av" som hjälper dig att hitta/identifiera ett avslappnat läge, andningsövningar, kroppsmedvetandeövningar mfl. Sök på youtube, tror även att det finns någon på 1177.
Ja och som så många andra redan har skrivit, rutiner är alltid av godo 😃.

Lycka till!
 
AnneFi skrev:
...Till sambons stora besvikelse har vi ingen tv i sovrummet...
Jag har inte heller förstått detta, men kanske för att jag är så gammaldags.

Hur gör man, säger man "Älskning skall vi titta på TV i kväll?".
Och så drar man på sig pyjamasen och kryper ner under täcket och slår på multimediaanläggningen?

Inte undra på att nativiteten sjunker :surprised:
 
KnockOnWood skrev:
Jag har inte heller förstått detta, men kanske för att jag är så gammaldags.

Hur gör man, säger man "Älskning skall vi titta på TV i kväll?".
Och så drar man på sig pyjamasen och kryper ner under täcket och slår på multimediaanläggningen?

Inte undra på att nativiteten sjunker :surprised:
Finns inget bättre än att somna till en film/serie. Det är väl samma sak som när folk läser böcker i sängen fast tv är mer socialt då båda tittsr tillsammans, krävs ingen CERN forskare för att förstå.
 
  • Gilla
1457g
  • Laddar…
Håller med om att det är najs att titta på tv tills man somnar, samtidigt som det surfas friskt på datorn. :)
 
  • Gilla
RulleBulle
  • Laddar…
RulleBulle skrev:
...fast tv är mer socialt då båda tittsr tillsammans, krävs ingen CERN forskare för att förstå.
Det är väl inget att bråka om, men att det skulle vara särskilt "socialt" att titta på TV? Nja...

Hoppas att ni hinner med annat också :surprised:
 
  • Gilla
RulleBulle
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Det är väl inget att bråka om, men att det skulle vara särskilt "socialt" att titta på TV? Nja...

Hoppas att ni hinner med annat också :surprised:
Jag sa inte att det var socialt, jag sa att det var MER socialt! Vi har aldrig sett tvn som ett hinder, hört talas om porrfilm? :)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
AnneFi skrev:
Till sambons stora besvikelse har vi ingen tv i sovrummet.
Jag läser inte i sängen.
Mitt huvud vet att när jag lägger mig i sängen ska jag sova. Inget annat.
Är du säker på att det är avsaknaden av TV som gör din sambo besviken? :surprised:;)
 
  • Gilla
hantverkare1 och 1 till
  • Laddar…
AnneFi
Alfredo skrev:
Är du säker på att det är avsaknaden av TV som gör din sambo besviken? :surprised:;)
Tänk att jag misstänkte att en sådan här kommentar skulle komma.
Naturligtvis förkommer det andra former av aktiviteter i vårt sovrum men detaljerna kring dem lämpar sig nog inte för byggahus. ;)
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
AnneFi skrev:
Tänk att jag misstänkte att en sådan här kommentar skulle komma.
Naturligtvis förkommer det andra former av aktiviteter i vårt sovrum men detaljerna kring dem lämpar sig nog inte för byggahus. ;)
Du menar som att gentlemannen vid din sida serverar dig morgonkaffe på sängen och liknande.
Det är ingen fara, så'nt tål vi. Det gjorde min mamma också :) Fast kaffet var alltid kallt när jag vaknade.
 
Vi har ingen TV i sovrummet, har däremot fem barn :)
 
  • Gilla
corre och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.