Bamsefar skrev:
Har du fått till LUA kod som direkt läser av Google Calender, eller använder du den där php-snurran som körs på någon server i din närhet som läser av Google Calender och sedan presenterar den i något annat format som HC2 kan läsa?
Jag har en .php-fil som läser av kalendern. Skulle det vara dåligt?
 
iSnobben skrev:
Jag har en .php-fil som läser av kalendern. Skulle det vara dåligt?
Hur kör man php på en HC2?
 
D_a_g_g skrev:
Tja! Körde du PHP direkt på veran eller har du extern server för det?

/David
Jag smällde in PHP direkt i veran. Finns en bra guide för det på hemsidan för MyVera.

//Emil
 
Bamsefar skrev:
Hur kör man php på en HC2?
I hc kan du inte det
 
swoosh skrev:
Jag smällde in PHP direkt i veran. Finns en bra guide för det på hemsidan för MyVera.

//Emil
Ah. Tänkte att lagringen kanske inte räckte. Du kör på usb då?
 
Således, om man vill läsa en Google Calender i HC2 så måste man för närvarande hoppa via ytterligare en server där man kör ett PHP script som presenterar resultatet på en web sida om jag nu minns rätt - eller hur?
 
Bamsefar skrev:
Således, om man vill läsa en Google Calender i HC2 så måste man för närvarande hoppa via ytterligare en server där man kör ett PHP script som presenterar resultatet på en web sida om jag nu minns rätt - eller hur?
Ja så har jag fattat det.
 
MA007 skrev:
@ jan_banan

Vet inte hur matningen ser ut men vill man få ut högfrekvent mätning från NorthQ så räcker inte två aa batterier långt och då kan denna batteripack nog vara en bra lösning. Jag har tänkt en annan lösning och det är att koppla en extern spänningsförsörjning på batterikontakterna. Men så kom jag på att jag gärna ville få till en batteribackup ifall strömmen går (jo jag vet att det inte finns något att mäta om strömmen går men vill ändå få till en backupfunktion) så lösningen blir att använda en batteriladdare med övervakning, installera batterierna i laddaren och koppla in på batterikontakterna i NorthQn, har beställt AAA till AA adaptrar för att lättare få till kopplingen i NortgQn. Om detta blir bra återstår att se för jag väntar på både NorthQn och batteriladdaren och adaptrarna.
Mycket intresserad av detta också. Återkom gärna med resultat (och bilder).
 
jan_banan skrev:
Det lutar åt att jag köper likadana adaptrar och strömförsörjning. Har trefasuttag i elskåpet så jag sätter på en enfasadapter och någon mobilladdare.
Har inget befintligt uttag i mitt skåp vilket är surt. Får en elektriker eftermontera eller "äger" nätbolaget skåpet? Alternativt får jag borra mig ut och dra sensorn genom garageväggen vilket iof. skulle göra gott för räckvidden.
 
jan_banan skrev:
Tack för tipset men ingen som körde mot undermapp vad jag kunde se. Har dock sett en printscreen tidigare i tråden där någon gör detta men jag ger upp tillfälligt och skapar ett dedikerat share ist. Ska bli kul att få loggning på förbrukningen!
Försökte också en hel del med att få till loggning till en subfolder på mitt Windows-NAS men fick ge upp och loggar nu direkt till ett share vilket å andra sidan funkar riktigt bra.
 
Självklart, rapport kommer, men det tar ett tag då grejorna kommer från andra sidan klotet. Skulle gissa att jag har allt om ca 4 veckor.
 
Freddan101 skrev:
Har inget befintligt uttag i mitt skåp vilket är surt. Får en elektriker eftermontera eller "äger" nätbolaget skåpet? Alternativt får jag borra mig ut och dra sensorn genom garageväggen vilket iof. skulle göra gott för räckvidden.
Synd bara att kabeln är fast avläsningsplattan och i andra änden är kontakten vinklad (en blunder enligt mig). Blev ett onödigt stort hål här hemma pga det. Ville inte ha den ute i skåpet av flera anledningar.
Väntar nu på mina små spänningsregulatorer så jag kan strömsätta NorthQ (vilket är ännu en blunder från deras sida tycker jag).
 
Freddan101 skrev:
Har inget befintligt uttag i mitt skåp vilket är surt. Får en elektriker eftermontera eller "äger" nätbolaget skåpet?
Nätbolaget äger anslutningen fram till och med elmätaren såvitt jag vet.
 
Jag växte ur min Vera Lite och har skaffat mig en 3:a istället.. Kan man använda den överblivna till något vettigt eller ska jag helt enkelt sälja den?
 
D_a_g_g skrev:
Ah. Tänkte att lagringen kanske inte räckte. Du kör på usb då?
Mjo, jag kör loggningen på USB men själva PHP:n direkt i min Vera3.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.