Y
Blandade i vatten i färgburken som haft locket av över natten... Och jag visste det skulle bli problem.... klart jag inte avbröt för det... Vad som skulle vara den lätta biten kvar på fönsterhelvetet jag målat 1½ vecka... Blev det sämsta...

fy faaaan för måla!! och firmor som gör dåligt jobb så jag tvingas dels betala dom och stå och måla själv...

enda jag vill är att få sätta in badrumsmöblerna och kunna duscha hemma för första gången på 5-6år.. :(
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Yrrol skrev:
Blandade i vatten i färgburken som haft locket av över natten... Och jag visste det skulle bli problem.... klart jag inte avbröt för det... Vad som skulle vara den lätta biten kvar på fönsterhelvetet jag målat 1½ vecka... Blev det sämsta...

fy faaaan för måla!! och firmor som gör dåligt jobb så jag tvingas dels betala dom och stå och måla själv...

enda jag vill är att få sätta in badrumsmöblerna och kunna duscha hemma för första gången på 5-6år.. :(

Jag lider med dig.....måla är det VÄRSTA som finns...
 
Skulle flytta en dörröppning 7 cm åt sidan eftersom jag länge stört mig på att en annan dörr inte går att öppna helt utan att slå i denna dörr om den är öppen. Men när jag fått loss dörrkarmen upptäckte jag att det kommer upp el ur golvet precis intill! Blir till att hitta en elektriker som kan flytta elen innan jag kan fortsätta. Givetvis är det pansarrör, som i hela huset.
 
Bilat hål i bjälklaget mellan källaren och bottenvåningen. Jag skall dra nyss vattenrör från källaren och tänkte dra dem i samma schakt dom de nuvarande samt avloppet. Började underifrån då jag inte trodde att det var så tjockt med betong just där. Efter två timmars bilande uppåt gav jag upp det tillvägagångssättet. Fick öppna schaktet lite grand i hallen på bottenvåningen. Hade inte tänkt det från början. Körde i drygt en timme uppifrån innan jag kom igenom. Lite svårt att komma åt att mäta men det var lite drygt 40 cm tjockt. Hela matkällaren täckt av damm trots mina försök att minimera dammspridningen. Frun bara skakar på huvudet... Men hon visste ju hurdan jag var innan vi gifte oss som tur är.
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
D09
Yrrol skrev:
Blandade i vatten i färgburken som haft locket av över natten... Och jag visste det skulle bli problem.... klart jag inte avbröt för det... Vad som skulle vara den lätta biten kvar på fönsterhelvetet jag målat 1½ vecka... Blev det sämsta...

fy faaaan för måla!! och firmor som gör dåligt jobb så jag tvingas dels betala dom och stå och måla själv...

enda jag vill är att få sätta in badrumsmöblerna och kunna duscha hemma för första gången på 5-6år.. :(
Förstår känslan att få tillbaka sin dusch efter alla år

Det kommer :)
 
Idag var det son och pappa dag (Jag är pappaledig) men imorron ska farmor vara barnvakt så pappa och farfar kan jobba med renoveringen. Man får lite panik när man inte jobbat med skiten på en hel dag
 
Precis som de senaste kvällarna har jag målat lite på foder och karmar till två dörrar i källaren. Nu är det klart, blev sketsnyggt :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Fick hängt tillbaka toadörren i källaren samt limmat shimsen till tröskeln. Sen blev det en orgie i Rinkaby Rörs sortimang. Är jäkligt kul att sitta och mentalt bygga upp alla sina kopplingar. Blev en lång och dyr lista. Skulle ju bara ha några meter utanpåliggande rör och slutsumma på runt 3kkr :( Nåja, får suga på listan tills i morgon innan beställning.

Resten av kvällen blev det lek:

terco5.jpg
 
Gjort och gjort, saker har blivit gjorda: duschväggen och blandaren/duschen är äntligen monterade, samt kajutafönster i dörren, och ny dörrklocka istället för den de råkade slå sönder. Och så är några små fläckar i taket övermålade. Och så det viktigaste: utslagsvask i städskrubben. Äntligen kan vi fylla på en hink!
 
Limmat fast en tröskel och primat golvet i källartoan. Resten av kvällen får nog bli ett försök att nätverksuppkoppla UPS:en till servrarna.
 
Borrat och huggit ur för modern låskista i en av mina ytterdörrar. Imorrn skall det bytas slutbleck på nästa ytterdörr. :)
 
Målat klart fondväggen i hallen. Imorgon blir det kopparfärgat mönster!
 
Huggit ur för slutbleck i dörrkarmen till en av mina ytterdörrar.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Y
Nu målade jag med totalt misslyckande igen. Tänkte först att morgondagen ska bli sista försöket, men i takt med att det rinner allt mer under torkningen, så var detta mitt sista försök.

vader.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
rage-guy.jpeg


På måndag beställer jag en väletablerad och stor målerifirma som lyckats bra hos mig förr.

Söndagen får bli förberedande slipning och städning istället...
 
Redigerat:
D09
Yrrol skrev:
Nu målade jag med totalt misslyckande igen. Tänkte först att morgondagen ska bli sista försöket, men i takt med att det rinner allt mer under torkningen, så var detta mitt sista försök.

På måndag beställer jag en väletablerad och stor målerifirma som lyckats bra hos mig förr.

Söndagen får bli slipning och städning istället...
Du kämpar på :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.