Slängde ut lite klinkers på golvet i källartoan. Blev sisådär, trots mycket tänk för att inte få löjliga småbitar i någon ände lyckades jag ändå med detta på ett ställe. Skit samma :)

Bild tagen med mycket dammig mobilkamera:

avlopp_kallare25.jpg

I morgon ska jag se om jag kan få dit en sockel också!
 
Börjat dra avloppsrör. Tänkte fel och kapade förstås ett rör 60 mm för kort. F-n. Hade beställt precis vad jag behövde. Får beställa mer. Köpa lokalt går inte. Det är 3 ggr så dyrt lokalt, så via nätbutik blir det ungefär halva priset trots att man betalar frakt också.
 
Behöver du 110mm HT-rör och bor i närheten av Kävlinge kan du komma och hämta två tremeterslängder kvalitetsrör.
 
Har fortsatt gräva i trädgården. Att återställa 40 års vanvård tar sin tid. Delen som vetter mot gångbanan är inramad av en gärdsgård och givetvis växer det mellan stenarna så det bli till att lyfta. Sedan har asp och björnbär spridit sig överallt. Grävde upp en asp på 5 cm, inte världens tyngsta jobb men definitivt världens tråkigaste jobb, sedan får Yrrol säga vad han vill om målning. Fick använda motorsåg på en del ställen för att kunna komma åt och gräva upp rätterna på buskarna. Har även lyft ett par stenbumlingar på plats. Tungt som bare den så man får tar det lite i tagt för att skona ryggen.
 
phl skrev:
Behöver du 110mm HT-rör och bor i närheten av Kävlinge kan du komma och hämta två tremeterslängder kvalitetsrör.
Tack för erbjudandet, men det är PP-rör jag behöver.
 
Lärt mig hur nya varmvattenberedaren funkar. Härligt med en VVB med bruksanvisning och vettiga reglage! Visade sig att rörmokaren ställt ner blandningsventilen för att kunna testa kranarna utan att skålla sig och glömt vrida upp den. Skönt att ha koll på, den gamla vågade vi aldrig röra, original sedan 1972 och väldigt dumt att peta på så länge den fungerade kände vi.

Också möblerat i städskrubben och invigt utslagsvasken. Härligt att kunna skölja upp det skitiga eller fylla en hink utan att behöva använda duschen eller tömma ur diskhon.
 
Vart köpte ni utslagsvasken Anna_H ? Skulle vilja ha en men har inte hittat någon som jag inte varit för snål för :)
 
D09
sänkt tempen på vv i tappvattnet så minskar man risken att ungarna ska bränna sig lite iaf.

Lekt med värmekameran i vanlig ordning... tror min sambo börjar bli sotis ; )
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
D09 skrev:
Lekt med värmekameran i vanlig ordning... tror min sambo börjar bli sotis ; )
Med en värmekamera borde det väl vara väldigt lätt att avgöra :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Vart köpte ni utslagsvasken Anna_H ? Skulle vilja ha en men har inte hittat någon som jag inte varit för snål för :)
Den ingick i priset på badrummet. Så man skulle kunna säga att den kostade ca 200 000 men jag fick ett helt badrum på köpet. ;)
Kanske står på offerten? Får se i morgon om jag hittar det.

Jag har inte kollat runt efter billigaste alternativet utan letat sedan 1995 efter en totalentreprenad som gör allt åt mig utan att jag behöver ringa hit snickare, elektriker, rörmokare och plattsättare i tur och ordning allt eftersom, och som dessutom garanterat gör det bra.

Men en billig utslagsvask borde du kunna hitta i en container i vilken liten ort som helst där de river hus, kolla bara på Hemnet var det finns flest hus till salu. Norra Värmland är ett hett tips.
 
Men om det är 110mm spelar väl PP eller HT mindre roll. HT är väl på pappret ett rör med bättre egenskaper? Skit samma, de ligger bra på vinden :)
 
phl skrev:
Men om det är 110mm spelar väl PP eller HT mindre roll. HT är väl på pappret ett rör med bättre egenskaper? Skit samma, de ligger bra på vinden :)
Som sagt, tack för erbjudandet. Jag behöver en bit på 265 mm med muff i ena änden. Jag kan inte ta mig till Kävlinge för mindre pengar än vad det kostar att få en bit på 500 mm hemskickad. Jag passade på att lägga lite annat i varukorgen också.
:)
 
D09
ImageUploadedByByggahus.se1393765538.500959.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skulle sälja ett gaffelpaket.

Förberedde och baxade ner det i skopan.. Blev lite lätt fram så jag fick ta fram extravikterna 😇
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Har murat igen ett fönster i källaren och förlängt arbetsbordet i hobbyrummet (blir väl fyllt med grejjer även om det nu är 5 m långt) :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Montören skrev:
Har murat igen ett fönster i källaren och förlängt arbetsbordet i hobbyrummet (blir väl fyllt med grejjer även om det nu är 5 m långt) :)
Det fyller du snabbt upp ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.