Usch då, tur att kniven var vass, det blir inte riktigt lika fina skador med en slö kniv, tur i oturen kanske? Jag ramlade in i en trasig glasruta för ett par somrar sen när jag skulle sätta upp poolen, fick en glasbit som gick 2 cm in i sidan på handen.. ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Slipade klart och målade två karmar och foder. Fick ner julbelysningen ur trädet och gått fem vändor till tippen. Därefter fix med nyinköpta fräsen.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
1959556_10152270879656410_1278304673_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu ser man huset lite bättre när man tagit ner lite träd
 
Kliver in i duschen, inget vattentryck alls nästan.

Lägger halvannantimme på att demontera blandaren, rensa silar och dessutom rensa alla andra silar när jag ändå är igång med skiftnycklarna.

Trycket är återställt. Duschar äntligen, kliver ut. Avloppet och golvet är översvämmat..
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Har krattat till en slänt där jag grävt upp några buskar och så kört tre skottkärror med jord som det vuxit rosor i till komposten. Skall lägga i ny jord och plantera något användbart, har bara inte bestämt vad än.
 
Y
Jag har målat och jag HATAR DET!!!!!!!!
 
  • Gilla
Gurkan_1963 och 7 till
  • Laddar…
Yrrol skrev:
Jag har målat och jag HATAR DET!!!!!!!!
Bara att instämma i föregående talare... :)
 
Äntligen monterat upp nya hyllor i verkstaden...undrar vad det var för mening att spackla tre gånger och måla när jag byggde för hela väggen med hyllor?? 😄 ImageUploadedByByggahus.se1393278340.395972.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
verktygsgurun skrev:
Äntligen monterat upp nya hyllor i verkstaden...undrar vad det var för mening att spackla tre gånger och måla när jag byggde för hela väggen med hyllor?? [bild]

Ingen dålig vägg, nästan 22 hyllmeter........Pellysystem??
 
Remne skrev:
Ingen dålig vägg, nästan 22 hyllmeter........Pellysystem??
Nja snarare 45 meter. Garaget är 10m, har sparat en meter för att ha kompressorn på.
Vet inte vad det är för hyllsysten. Var förbi en färgbutik som var tvungen att ha tömt dagen därpå så jag hämtade mitt stora skåpsläp och fyllde det till bristningsgränsen. 😄 Har en hel del hyllor,krokar,golvställ mm över.
Fick det helt utan kostnad !
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Handlat kopparrör och löddelar. Nu skall det dras rör till golvvärmeshunten.
Planerat för rördragningen. Mycket som skall få plats på liten yta. Värmerör, vatten och avlopp. Dessutom rör och kabel till nätverket.
 
  • Gilla
Lasse245
  • Laddar…
verktygsgurun skrev:
. Fick det helt utan kostnad !
se där...bara att gratulera till ett kap...(y)..
 
  • Gilla
Wirre740 och 1 till
  • Laddar…
Hittat en elcentral komplett med trefaskoppling liggandes under ett ruttet träd i trädgården. Det måste alltså ha funnits el i det lilla torpet som de tidigare ägarna rev. Och kastade sen ifrån sig elgrejerna, fortfarande kopplade till elskåpet.

Ahhh, man njuter av att bo i ett hus som inte visats någon kärlek överhuvudtaget sen ungefär när det byggdes. Fyra månader in i köpet så funderar man på vad som har passerat igenom huvudena på de som varit här tidigare.
 
Blev lite trädgårdsjobb snarare än husjobb idag, klippte ett par buskar som behövde bli runda igen.. kastade på döda grenar på släpet.. bör snart åka till tippen också.. :) (inte idag dock..)

/Sandra
 
Lött kopparrör för att få värme till golvvärmeshunten.
Plockat bort en bit gammalt avloppsrör som skall bytas ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.