Satt upp två gardinstänger!
Det var betongvägg, men med en Hilti TE5 så gick det fint..
Tråkigt, men tjejen är nöjd:)
 
Isolerat och börjat sätta 15 mm plywood i badrummet. Upptäckt att jag måste köpa mer reglar och plywood. Och skruv.
 
Fick hyvlat till några trösklar i källaren samt lackat dessa. Installerat ett nätverkskort I UPS:en. Planerat lite rördragningar sedan blev det spex med fest.
 
Installerat ny tvättmaskin, ny torktumlare och ny spis - de små glädjeämnena i livet!
 
  • Gilla
Abuquir
  • Laddar…
Håller på och renoverar källartrappen, så trist att skrapa gammal färg!!
 
Tvättat fönstrena ute och applicerat rain-x, har ca 70 m ner till stranden vid sommerstugan och fönstrena blir snabbt klabbiga igen, men med rain-x så blir det en markant skillnad i hållbarheten på tvättningen.
 
Inte ett ..it tog med sambon på spa igår och med god mat och övernattning där det mesta av samtalen handlade om hur vi ska göra renoveringar och materialval känns det ändå som vi kommit längre i renoveringarna än i fredags. Utan att göra något! Dock är detta den bästa helgen på väldigt länge eftersom sambon och jag bara har haft det mysigt , känns som man fått ny kraft i kropp och hjärta. :blushing:
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Kromo skrev:
Inte ett ..it tog med sambon på spa igår och med god mat och övernattning där det mesta av samtalen handlade om hur vi ska göra renoveringar och materialval känns det ändå som vi kommit längre i renoveringarna än i fredags. Utan att göra något! Dock är detta den bästa helgen på väldigt länge eftersom sambon och jag bara har haft det mysigt , känns som man fått ny kraft i kropp och hjärta. :blushing:
Låter underbart! Ska man komma framåt får man ibland stanna till :) Viktigt att hålla kärleken vid liv även i renoveringstider!
 
  • Gilla
Kromo
  • Laddar…
Målat första lagret färg på karm och dörrfoder till badrummet och målat taklisterna. Nästa lager om 20 timmar om jag tolkat burken rätt! :)
 
För någon vecka sedan - testade hur mycket rör man kan dra korsochtvärs innan man glömmer bort vad dom är till för:
IMG_3223.jpg
 
  • Gilla
Montören och 2 till
  • Laddar…
Primat golvet i källartoan och insett att det går åt mer flytspackel än jag tänkt. Dyrt :(
 
...och vips så var taket spikat, t-dyckerten spacklad och taket målat två gånger. Dewaltpickan fungerade utmärkt. Preppat för lite ljud.

IMG_3251.jpg
 
Högtalarna...osäker på kvaliteten på OSD, men det låter mycket bättre än vad som behövs i en tvättstuga:

IMG_3252.jpg

Och monterat blev det riktigt diskret:

IMG_3254.jpg

IMG_3257.jpg
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
...och en pytteliten förstärkare som får plats på översta hyllan i ett överskåp. Utan att ta plats från alla viktiga saker man har i en tvättstuga...Denna ska kopplas till en airport express så att ljud kan streamas från lur eller padda.

IMG_3264.jpg
 
  • Gilla
Drömhus2012 och 1 till
  • Laddar…
hahalj
Installerat termostat till luftvattenvärmepumpen, samt påbörjat håltagning i kakelvägg under handfatet på lilla wc:t för att kunna sätta in en inspektionslucka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.