Blev lite sprutlackering, kanske orkar jag slipa det om en stund och dra över en vända till...
 
D09
phl skrev:
Blev lite sprutlackering, kanske orkar jag slipa det om en stund och dra över en vända till...
Magsjuka? =P
 
  • Gilla
Kromo
  • Laddar…
Haha!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Har hållt på med taket i kupan i badrummet. Taket skall bli rundat/bågformigt för att vinna lite takhöjd. Så det är lite pyssel.
 
Tillbringade gårdagen med att elda upp höstens stormfällen plus några gamla äppleträd. Helsurt, men hjälp av diverse brännbara vätskor och några lådor gammal bokföring blev det till slut fart på brasan. :)

En del av förödelsen i oktober..
Screen Shot 2014-01-15 at 7.00.07.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Städat garage... :(
 
Totem skrev:
Städat garage... :(
Då har du ju ett städat garage nu :)
 
  • Gilla
toolman77 och 1 till
  • Laddar…
Borrat fyra hål i en plywood-skiva. Med lite tur hinner jag kanske borra fyra hål i väggen imorgon och hänga upp skivan också. Det går inte fort när man har barn som springer runt en på kvällarna...
 
thomasx skrev:
Då har du ju ett städat garage nu :)
Inte helt. Men delvis klart. Har renoverat väggarna invändigt. Nytt gips och fuktsäkrat i kanten mellan vägg och golv genom att limma våtrumsremsa i hörnet mellan golv och vägg. Efter det så skruvades och limmades en polerad rostfri plåt i hörnet som förstärkning. Väggarna är så klart målade med våtrumsfärg. Så nu har jag 35 kvadrat "våtrum" i garaget... :)
Edit: glömde att jag har kostat på med rustas målarfilt...
 
ImageUploadedByByggahus.se1389816593.728879.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blankpolerat skall de va....
 
Mikael_L
Åh snyggt.
Vad är det för plåt? (ja förutom rostfri då ;))
Var köper man? Vad kostar den?
 
Jag åkte till lokala svets och smidesverkstan här hemma. Jag fick ge 65kr metern och då klippte han till det och bockade plåten. 1mm blankpolerad rostfritt. 50mm uppvik och 50mm ut på golv samt några grader bockning så det blir som en kant mot underlaget. Vad plåten heter vet jag inte. Blankpolerad? De hade mattborstad också.
 
Inte ett skit, stannade på jobbet och sänkte lite väl många öl ;-)
 
Totem skrev:
Jag åkte till lokala svets och smidesverkstan här hemma. Jag fick ge 65kr metern och då klippte han till det och bockade plåten. 1mm blankpolerad rostfritt. 50mm uppvik och 50mm ut på golv samt några grader bockning så det blir som en kant mot underlaget. Vad plåten heter vet jag inte. Blankpolerad? De hade mattborstad också.
Skicka mig gärna ett PM med namn på den smidesverkstan! Sist jag besökte en lokal plåtis för att få ett 2,3 m långt vanligt vitt överbleck till ett fönster så gick det på ca 600 kr...
 
phl skrev:
Inte ett skit, stannade på jobbet och sänkte lite väl många öl ;-)
Låter som om du har ett trevligt jobb! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.