Börjat förstärka bjälklaget i badrummet på ovanvåningen. Har också börjar regla upp en vägg.
Sen har jag mätt och räknat och mätt och räknat. Det är mycket som skall hamna på rätt platser. Golvbrunn, fall i röret ifrån den, fall i golvet till den, golvet skall hamna på lagom nivå i förhållande till tröskeln, avloppet till toastolen skall flyttas lite på, nytt avlopp till de båda tvättställen, värmerör till både golvvärmeshunten och handdukstorken, nya rör till fördelarna för varm och kall-vatten, reglar till kommoden och vägghängda toan skall hamna rätt etc. Utöver detta vill jag få väggarna i vinkel, det har de inte varit innan. Elektrikern skall dessutom komma till och dra sina rör och jag måste dra om ett rör till antennkabeln som numera går från tak till golv mitt i rummet. Rör till tp-kabel skall dras i väggarna förbi badrummet till ett par sovrum.
Det känns som att jag har missat något...
 
  • Gilla
andeol
  • Laddar…
Fjuttat lite nere i källaren, knackat bort löst bruk som blivit liggande på golvet sen väggarna murades av föregående ägare eller vän till denne.
Snart är det ingen återvändo, då ska stålskenor limmas mot betongen och skruvas i bjälklag upptill och sedan reglas för ett lager gips eller två.

Var länge inne på platon och parkett där nere, men är till 99% övertygad om att det blir mörka/grafitgrå klinkers, det underlättar trappfrågan, och sambon lät nöjd, kvadratiska, i helförband? (säger man så när det inte är halv..?)
I taket äe det tanken att det blir ecophon sombra (svart) - sambon inte lika nöjd, men man kan inte få allt, jämt ;)
 
krökarn skrev:
Får man fråga vart du beställer ifrån?
Just de kabelkanalerna (Hager/Thealit) var i kombination med frakten billiga hos www.voelkner.de.
 
Har idag misslyckats för andra gången med att måla taket på toan i källaren. Förra gången målade jag halva sedan lossnade den gamla färgen. Spacklade upp, allt igen, började måla och nu när jag kom till andra halvan lossnade givetvis den gamla färgen där oxo. Skit.

Nåja, fick målat tak och rör i ett annat rum iaf...
 
phl skrev:
Har idag misslyckats för andra gången med att måla taket på toan i källaren. Förra gången målade jag halva sedan lossnade den gamla färgen. Spacklade upp, allt igen, började måla och nu när jag kom till andra halvan lossnade givetvis den gamla färgen där oxo. Skit.

Nåja, fick målat tak och rör i ett annat rum iaf...
Påminner mig om citatet

"A bachelor is a man who never made the same mistake once" (Phyllis Diller)

;)
 
Spacklat toataket ett par gånger samt plockat undan lite från diverse målningssessioner.

Resten av kvällen gick åt till att byta drivenhet och lager i navväxeln på frugans cykel samt byta några ekrar. Makalöst vad saker förfaller snabbt om man inte tar hand om dem.
 
Toataket klart, dragit lite ny signalkabel till värmesystemet, spacklat och målat en dörrkarm + foder. Druckit øl.
 
phl skrev:
Toataket klart, dragit lite ny signalkabel till värmesystemet, spacklat och målat en dörrkarm + foder. Druckit øl.
Aha, smugit över till grannlandet och handlat :)

Vintage1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Insett att en Ikea-pall på snedden inte är godkännt som kopplingsutrymme för vatten. Huga... just nu vill jag anlita proffs...
 
I går flöt det upp en 5-meters limträbalk i mitt medvetande. Hade totalt glömt bort att jag beställt en sådan före helgerna.

Det blir 15 mil med släp för att hämta den i Visby i veckan.

Livet i ödemarken..
 
Det mårkliga är att du kör bil längre än jag gör för att komma till visby!
 
Redigerat:
  • Gilla
Enk Projektet och 2 till
  • Laddar…
:x Ja, go figure..
 
mycke_nu skrev:
Hade totalt glömt bort att jag beställt en sådan före helgerna...
Livet blir trevligt med överraskningar... konstigt, man får fler överraskningar nu för tiden...:screwy:
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
pbengtsson skrev:
Insett att en Ikea-pall på snedden inte är godkännt som kopplingsutrymme för vatten. Huga... just nu vill jag anlita proffs...
Bild!
 
  • Gilla
toolman77 och 2 till
  • Laddar…
D09
Justerat ventilationen

Laddat lillgrabbens elbil och agerat fjällräddning i "snöstormen" dvs ställt tombolan under tak :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.