thomasx skrev:
Eller så ersätts de av trängselskattestationer även på landsbygden ;)
Enkelt löst: En myntautomat på ytterdörren, som på nästan alla offentliga toaletter.
Fem spänn per passage, utom på valdagen :)

Automaten kan ju plomberas, som taxametrarna i taxibilarna.
 
Hunnit med förvånansvärt mycket idag.

Städat upp efter nyårsmiddagen igår (8 Vuxna + 3 småbarn)
Nästan ritat klart för bygglovsansökan
ProjektAltan2013Front_zpscea22f61.jpg

ProjektAltan2013LeftTop_zps497bc05e.jpg

& påbörjat rivning av gamla biorummet/gillestugan för att byggas upp på nytt.

20131230_223958_zpsawvamjsk.jpg

20131230_223944_zpsygrjnf4r.jpg
 
Installerat Nexa Gateway med lovande start. Har ett tiotal mottagare igång som funkar som de ska (av/på) och en dimmer. Ska leka vidare med appen och prova nån timer också. Kul leksak 😉
 
Det verkar inte ta elva år....


DSC_0408.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Akahigi
Gipsat tak på övervåningen. Kommer ha fått upp ca 90m2 på lördag :)
 
Inte ett skit men i morgon...
 
  • Gilla
Blindnit
  • Laddar…
Efter att nästan glömt ställa ut soptunnan för andra gången i rad(sist fick jag hoppa in i bilen och köra efter sopbilen) så gjorde jag slag i saken och kapade en liten bit av häcken, la plattor. Så nu står soptunnan alltid ute vid vägen:D
Sen gjorde jag grindlås av en gammal tröskel.
Och avslutade med att klä ett ventilgaller med nät(så inte mössen kommer in där) och satte dit m.h.a. vinkelslip först och sen husfix.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Brutit upp golvspånet ur badrummet och tagit upp de gamla avloppsrören. Grävt ut 3 lager grus ur bjälklaget. På bilden nedan har jag grävt ur och tagit bort plank ner till det som är taket på nedervåningen.

ImageUploadedByByggahus.se1388692913.004636.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är inte så konstigt att vi haft lite avloppsproblem i badrummet. Både rören från tvättstället och duschen hade bakfall. Det har runnit dåligt oavsett hur mycket man har rensat.
Men nu skall det bli bättre.
 
RB, då ligger du lite före mig, jag har bestämt mig för att putsa om murstocken i badrummet innan jag tar bort golvet. Det blir ju lätt slabbigt när man putsar.
 
b8q skrev:
RB, då ligger du lite före mig, jag har bestämt mig för att putsa om murstocken i badrummet innan jag tar bort golvet. Det blir ju lätt slabbigt när man putsar.
Det låter klokt. Då står du bättre också. Jag hoppar just nu på golvbjälkarna. :)
 
MathiasS skrev:
Det verkar inte ta elva år....

[bild]
Men, har inte du grus i mellanbjälklaget? ;)
 
D09
Bestämt mig för att sätta upp en stor jäkla skylt till min väg så ambulanser hittar direkt :(

Nackdelen med att bo på landet...
 
-RB- skrev:
Men, har inte du grus i mellanbjälklaget? ;)
NÄ! faktiskt inte. Hittade en del lustigt där vid tidigare utgrävningar men det var mest sågspån. Denna del av bjälklaget har jag tidigare byggt om uppifrån och det straffas jag förstås för nu. Inte mindre än tre bjälkar + några vinkelbeslag i järn befann sig på platsen där jag tänkt borra ETT hål för att ta mig fram med sugröret. Nu blev det en liten annan lösning enligt bild som jag tror också blir bra. Kopparrören i bild kommer försvinna och ersättas med golvvärme och den synliga delen av det vita sugröret hamnar i en klädkammare antagligen också dolt i en plåtregelvägg.
 
MathiasS skrev:
NÄ! faktiskt inte.
Jag är mest avis på alla som inte har grus i bjälklagen. Jag hade bytt till sågspån alla dagar i veckan. Det är ingen lätt grus att gräva ut heller. Det är blandat med putsrester, träbitar, vassmatta, hyvelspån och tegelstenar. En del torv hittar man också. Nåja, nu är det mesta, i badrummet, ute i alla fall. Vi kommer knappt inte in genom köksgenomgången längre då allt ligger där. Det blir några turer till tippen i morgon, tror jag.
 
Du får glädjas åt att känslan när du dammsuger ut det sista grusdammet kommer vara ljuvligt fin...!
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.