Sonos är det ju många som använder. . Dock lite dyrt kanske
 
  • Gilla
KumlaEkeby
  • Laddar…
Hej, detta verkar vara en riktig bra tråd när det gäller z-wave
Nu är jag i tankarna att köpa HC2 och lite fibaro dimmrar för att styra hela belysning invändigt och utvändigt, men när jag tittar på en flash från fibaros hemsida så finns det något som heter in car-module som gör att HC2 känner av att du är på väg hem och sedan kör hela slingan från att lysa upp huset och när man kommer fram att garage dörren öppnas
men de komponenterna finnns inte på deras hemsida, så min fråga är var hittar man dessa komponenter som
gps tracking
garage door opener
sätta igång vattning system
eller om man har lameller eller persienner och man vill styra de också
Tack på förhand
 
jolerius skrev:
Sonos är det ju många som använder. . Dock lite dyrt kanske
Ok så det går :).Men hur funkar det? Antar att det inte är så enkelt så det bara är att lägga in en ljudfil i Hc2 sen välja att den ska spelas upp på dina Sonos när t.ex. tvättmaskinen är klar?
 
gps tracking är via mobiltelefonen, de andra är antagligen via binärsensorer och reläswitchar.
 
KumlaEkeby skrev:
Ok så det går :).Men hur funkar det? Antar att det inte är så enkelt så det bara är att lägga in en ljudfil i Hc2 sen välja att den ska spelas upp på dina Sonos när t.ex. tvättmaskinen är klar?
http://zwaveforum.se/viewtopic.php?f=17&t=4156
 
  • Gilla
KumlaEkeby
  • Laddar…
dhanjel skrev:
[länk]
Najs detta var en sak som jag trodde man skulle vara tvungen att ha en Vera för att lösa. Gränssnittet är ju så snyggt på HC2, lutar åt en sån. Saftig prislapp bara mot Vera.
 
Jag är riktigt nöjd med min hc, har å andra sidan aldrig haft en Vera så jag har inget att jämföra med.
 
yay mina brandvarnare är på g, återkommer med kommentarer imorgon kväll! (brukar ta ca 24h med leverans dörr till dörr från m)

de verkar ju onekligen ha en riktigt bra storlek!
fibaro_rich_bira_sensors.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Redigerat:
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Jag har läst den långa och intressanta tråd om smarta hem. Har för avsikt att själv programmera/konfigurera en applikation via min dator som skall styra brytare och läsa givare, detta för att optimera vår elförbrukning. Vilken system skall man välja för att på ett kostnadseffektivt sätt komma ingång? Vill ha ett utbyggbart robust och för Sverige godkänt system.
Tacksam för råd.
 
Är det någon som har erfarenhet av att dimma lågenergi och LEDlampor?
Vad fungerar? Rekommendationer?

Eftersom mina nuvarande dosdimmrar tydligen inte gillade (dimbara)lågenergilampor så har övergången till z-wave påskyndats :-D
 
Det går inte att säga på papperet, för det finns ingen standard för dimring av lågenergi och LED. Det finns tabeller från Schneider och Phillips som visar vilka dimmers som fungerar med vilka LED-lampor. De har alltså provat sig fram här...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.