ion skrev:
Men varför bränner man av raketer? Är det för att man tycker det är roligt eller är det en symbolik inblandad eller bara för att far alltid gjort så.
Jag för min del fick nog av smällandet i lumpen, känner inte minsta behov av att tutta på stubiner. För min sons skull skickade jag iväg några en tid när han var ung, men det var mest i upplysningssyfte.
Jag tror personligen att det blivit ett ganska tråkigt firande av nyår utan en enda raket, oavsett om man väljer att sitta inne och glo på tv eller ligga i badtunnan.

Vad blir det liksom kvar att fira, en enda stor fylla.
 
  • Gilla
237
  • Laddar…
D09
Pumba skrev:
Jag tror personligen att det blivit ett ganska tråkigt firande av nyår utan en enda raket, oavsett om man väljer att sitta inne och glo på tv eller ligga i badtunnan.

Vad blir det liksom kvar att fira, en enda stor fylla.
Håller med om att det är fint och att det blir en gemensam sak/tidpunkt

Hade man gemensamt skjutit av raketerna vid samma tidpunkt ( gärna samma plats ) så hade det nog aldrig varit några större disskutioner.

Här i området skjuts det redan ute lite sporadiskt så jag fick lugna mig lite med promenaden med vovven. Det man inte vill råka på är en överraskning när man är ute o går.

Huset här hemma är såpass isolerat/ avsides så jag/vovven märker knappt av det vid tolvslaget. Han tittar på sin höjd lite på mig om någon rejäl pjäs går av och jag låtsas som inget så det har inte påverkat oss än.
 
Nu drog ena katten till skogs, lär vara borta några dagar :sly:

Några tonårstjejer brände av några smällare utanför.... Hade jag haft majs hemma hade jag slängt det i skallen på dom
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Krilleman
majs?
 
Nimajneb skrev:
Nu drog ena katten till skogs, lär vara borta några dagar :sly:
Den öppnade dörren och drog iväg själv?
 
Majs till popcorn och en av ungarna gick ut o katten tog ett 10m språng och flög ta me fan ut genom dörren.
 
Ska tillbringa alla rökstunder idag med att få försöka få stereoknall på mina miniraketer :)
Tejpa ihop två SKA gå!
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Tips 1.
Tejpa ihop ordentligt för annars är det risk att nummer två får lite ändrad kurs :)
 
På tal om ofarliga svävande lyktor så såg jag precis en nödlanda brinnande i grannens trädgård.
 
D09
Blindnit skrev:
På tal om ofarliga svävande lyktor så såg jag precis en nödlanda brinnande i grannens trädgård.
Nödlanda?

sköt du ner den med dina scrudmissiler? ;)
 
Krilleman
D09 skrev:
Nödlanda?

sköt du ner den med dina scrudmissiler? ;)
Nej nej nej. Diana 35:an!
 
Blindnit skrev:
På tal om ofarliga svävande lyktor så såg jag precis en nödlanda brinnande i grannens trädgård.
Brann något av den?
 
D09 skrev:
Nödlanda?

sköt du ner den med dina scrudmissiler? ;)
Scrudmissiler, är det när man slår en sjua? :D

Eller vänta... skrev skulle det kanske vara då...
 
Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Landade bakom huset så jag såg inte om det tog sig nånstans men verkar dåligt.
 
Ger upp stereoknall för i år, gick bättre för två år sen.
Kan bero på att precionsrakterna var för det året då?
Men tips 2 kan jag bjuda på:
Peta ner långt i ölflaskan så får dom bättre start.
Säkert bättre i ett anpassat rör men orkar inte leta :)

Inte kul, bara dumt?

Tyck vad ni vill!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.