ArneTW skrev:
Efter lite funderande måste känns det fyrverkeriproblemet som ett storstadsproblem?
Bor i en mindre stad och det skjuts väl en del på nyårsafton/natten men i övrigt är det inte särskilt mycket fyrverkerier.

Det är ju inte ett nytt problem hur sköts aveln/träningen hos kennelklubbarna med hänsyn till ljudkänslighet... Man har ju lyckats avla fram diverse andnings/sjukdomsproblem hos många raser men inte lyckats med ljudkänslighet?

Hur ser det ut i andra länder? jag tillbringade en tid i sydamerika och där verkade de skjuta av fyrverkerier för att fira allt möjligt och jag hörde ingenting om rädda hundar...?

/ATW
Samlar de inte in gatuhundarna där och äter upp dem?
 
Blindnit skrev:
Åtminstone jag har slutat gå dit efter att det infördes.
Numera hade jag hållt mig undan oavsett men just när det infördes så var det en klart bidragande orsak att inte gå dit.
Var ju på nåt vis själva mervärdet med att gå ut på krogen att sitta inomhus och tragga skit över en öl eller fler.
Inte rökt inomhus hemma på 20 år och DET är däremot inget jag saknar, så lite dubbelmoral eller vad man ska kalla det är det förstås.
Hahaha, jag vet vad du menar :) Det var tungt ett tag...
 
I
Jag tror också det hade fungerat med avsides anvisade platser för de skjutglada. Finns intresset så borde det inte vara större problem än att ta sig till en arena när favoritlaget spelar.
Problemet är nog alkohol, hur många av er som sköt raketer var i körbart skick?
Och det är även det ett mysterium, hur man, oavsett hur spritpåverkad man är, får man hantera sprängämnen.:mad:
Rökat, har jag också gjort, men på 60,70-talet var det normalt att göra det. Gick över till snus när jag insåg att det påverkade det fåtal som inte gillade det. Snus påverkar bara mig själv, socialt och fysiskt. :rolleyes:
 
Men hallå där.
Hur kul är det att skjuta raketer nykter då?
 
I
Blindnit skrev:
Men hallå där.
Hur kul är det att skjuta raketer nykter då?
Menar du att om man ser dubbelt blir det dubbelt så roligt. Risken finns kanske att man inte ens minns om man sköt några, fast det är klart, då måste man haft roligt.:D
 
Blindnit skrev:
Men hallå där.
Hur kul är det att skjuta raketer nykter då?
jag tänker gå ännu längre och säga: Hur kul är det att vara nykter?
 
ion skrev:
Menar du att om man ser dubbelt blir det dubbelt så roligt. Risken finns kanske att man inte ens minns om man sköt några, fast det är klart, då måste man haft roligt.:D
Ser man dubbelt och minns hälften måste det bli bra? :D
 
Blindnit skrev:
Ser man dubbelt och minns hälften måste det bli bra? :D
Då minns du precis vad som hände...
:D
 
Då jag var liten sprängde vi buspojkar grannens postlåda(skulle bara kolla vad som hände om man la in en smällare, blev bara småbitar kvar:)) farsan fick ta ett snack dan efter men grannen var väldigt förstående och skrattade mest
modellbyggen såväl som lego fick också smaka krut
Bra att smällare är förbjudet nu, egentligen borde raketer också förbjudas med stöd av "miljö o husfridsbalken"
 
TomHed75 skrev:
Bra att smällare är förbjudet nu, egentligen borde raketer också förbjudas med stöd av "miljö o husfridsbalken"
Liksom öl, vin och sprit då.
 
  • Gilla
Peter_1 och 1 till
  • Laddar…
Blindnit skrev:
Åtminstone jag har slutat gå dit efter att det infördes.
Numera hade jag hållt mig undan oavsett men just när det infördes så var det en klart bidragande orsak att inte gå dit.
Var ju på nåt vis själva mervärdet med att gå ut på krogen att sitta inomhus och tragga skit över en öl eller fler.
Inte rökt inomhus hemma på 20 år och DET är däremot inget jag saknar, så lite dubbelmoral eller vad man ska kalla det är det förstås.
Såå, vaddå???
 
I
Blindnit skrev:
Ser man dubbelt och minns hälften måste det bli bra? :D
Om du minns hälften kan du inte veta att du sett dubbelt?:x
Om inte hälften består av enbart det dubbla seendet.:confused:
 
Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.