Jag raderade två meningar:

1. I flera år har lösningen varit i drift i olika hushåll med bara goda erfarenheter och används av såväl pensionärer som barn som tycker det är enkelt att aktivera larm med kod och avaktivera med RFID-tagg.

2. Vi svarar gärna på frågor om kodlåset eller andra Z-Wave produkter på info(at)eliving.se.

Jag kan ta bort företagsnamnet också, men förstår man vem han är då?
 
MathiasS skrev:
Tänk vad ni krånglar till det. Gör så här då för att bryta er nedåtgående diskussionspiral:

Googla alla Nonkans inlägg. Vet vet alla att det är en kille som säljer trädgårdsmaskiner till livs och har gjort så under en lång tid. Sjukt mycket erfarenhet och väldigt hjälpsam. Inte nånstans kan man läsa om var han jobbar men han lämnar ytterst saklig information kring olika produkter i sina inlägg. Gedigen erfarenhet förmedlas utan ett uns av reklam. SÅ ska det göras.
Känns riktigt kul att jag håller med MathiasS fullt ut, Om "företag eller deras anställda" vill verka på forat skall de verka med kunskap som man får värdera utefter innehållet inte pga att de arbetar på ett företag.
 
Jag tycker inte att företagsnamnet stör. Tvärtom tycker jag att det ger en tydlighet i att det är en företagsrepresentant som skriver.
 
Jag kan ta bort företagsnamnet också, men förstår man vem han är då?
Nej men måste man det? se MathiasS inlägg nr 310
 
Redigerat:
Villa vista skrev:
Känns riktigt kul att jag håller med MathiasS fullt ut,
Du får det att låta som att vi brukar vara oense så nu känner jag mig kränkt och ledsen i ögat. Eller så beror det på att jag har lågt blodsocker och behöver äta lunch.
 
  • Gilla
Villa vista
  • Laddar…
Jag förundras av att så många är så stora motståndare till att ett företag som har kunskap om sin produkt skulle få svara här på forumet.

Hela BH är ju en enda stor kommersiell reklampelare där vi matas med reklam hela tiden. Dom som driver portalen driver den inte av ideella skäl utan den är vinstdrivande och drar med stor sannolikhet in ganska stora intäkter på reklam. Några av eri som är motståndare till företag på forumet accepterar gärna smygreklam i trådarna genom att hungrigt listar er för de prylar man lite då och då delar ut till läsarna. Trots att detta är företagsreklam så att det skriker om det.

Att man nu helt plötsligt anser att man måste ha en varningssida likt flashback när man klickar på en länk är bara ett annat sätt att kunna trycka ut reklam till alla oss som läser här på BH. Lika så dyker det ibland upp annonser mitt i en tråd.

Jag förstår inte att sådan smygreklam kan accepteras samtidigt som man som företagare ska bannas bara för att man vill svara på något man har kunskap om.
Men det kanske trots allt är så att det finns ett visst intresse frän dom som driver portalen att all reklam skall kosta och därför har ett egenintresse av att stoppa vissa företag som vill svara i trådarna.

Ja jag vet att det kostar att driva en portal och jag vet att jag inte behöver vara här om jag inte accepterar villkoren........
Men jag vet också att vi som är här är orsaken till att BH kan sälja sin reklamplats till hugade spekulanter därför är man mån om att vi är många så att det är intressant för företagen att dela ut gratis produkter som kan exponeras i trådar här på BH.

Jag är medveten om allt detta och jag accepterar också reklamen och sållar bort det jag inte vill se eller läsa.
 
Redigerat:
ullberg
Villa vista skrev:
Nej men måste man det? se MathiasS inlägg nr 310
Jag skulle se det som en fördel, då kan jag värdera informationen. Ta MathiasS exempel med Nonkan. Jag håller helt med om att Nonkan är grym, han(?) är verkligen en av mina idoler på trädgårdsidan och jag vill inte ändra något på dennes inlägg. Jag håller med Mathias om att han sköter det snyggt, och är alltid saklig. Men jag som ofta läser det Nonkan säger påstår ändå att denne är klart pro-Husqvarna (och kanske ett par märken till). Jag vet inte vem Nonkan är eller jobbar, men det är väl en lågoddsare att företaget där Nonkan jobbar är (bland annat) husqvarna ÅF.

EDIT: och det pro-HQ fenomen som jag påstår finns är fullt normalt när man säljer prylarna, gillar dem, och är utbildad på dem, allt annat vore onormalt, så detta är inget klagomål

Jag tycker som sagt att Nonkan är saklig, men trots den höga kvaliteten på inläggen så tror jag man ska ha ett svagt HQ-filter när man läser inläggen (jag har det själv iaf.). För mig är det inget problem, jag "vet var Nonkan står" och kan justera det lilla som behövs, men för någon som inte vet det? är ny och inte ännu hunnit skapa sig en bild av Nonkan? Ja då är det inte så lätt, och lite hjälp skulle inte vara fel (typ som vi alla gissningsvis använder antalet inlägg i att värdera information)

Men det är som sagt inte uppenbart (för mig) hur detta ska göras på ett vettigt / bra sätt.

/U

PS: förtydligande: Nonkan är bara ett exempel, och ett exempel på en exemplarisk forummedlem, och något av en idol för mig. Jag vill inte ha en ändring på innehållet i Nonkans inlägg (varken av moderatorer eller Nonkan själv), men innehållet kanske ändå ska värderas av läsaren. Jag hoppas du inte blir arg på mig för att jag nämner ditt namn så ofta Nonkan (det var inte jag som började...) ;)
 
Redigerat:
MathiasS skrev:
Du får det att låta som att vi brukar vara oense så nu känner jag mig kränkt och ledsen i ögat. Eller så beror det på att jag har lågt blodsocker och behöver äta lunch.
Hehe, Ber ödmjukast om ursäkt om jag kränkte dig, jag vill absolut inte att du skall vara ledsen i ögat så nära inpå
Jul. Trevlig lunch! :)
 
@ullberg Moderatorerna kanske skall editera dig för reklam för Nonkan :)

Jag utgår bara från mig själv nu, jag vill läsa inlägg och bedömma informationen utefter innehållet, givetvis kan man hitta/misstänka om man vill produktplaceringar/dold reklam i de flesta inlägg som har med produkter att göra. Tex jag har köpt en Skruvdragare av märker "Helskruvad" och svarar på en TS "vilken skruvdragare rekommenderar ni?" Jag skriver Helskruvad är jättebra för bla bla bla. Detta kan antinge komma från en glad användare eller en nitisk säljare, detta kommer aldrig forumet att kunne hantera/stävja och jag tycker det inte har någon större mening. Men att företag skulle få utrymmet i forat med länkar till hemsidor och företagssignaturer etc det skulle förändra forat från ett konsumetforum till en plattform för producenter. Detta vill jag inte skall ske.
 
Tack nu känns det lite bättre med mat i magen! (y)
 
oceanis skrev:
Jag förundras av att så många är så stora motståndare till att ett företag som har kunskap om sin produkt skulle få svara här på forumet.
Nej, motståndet är mot att företag ska få göra reklam gratis genom att maskera reklamen som foruminlägg.

Som du själv skriver: Byggahus drar in pengar på reklam från betalande annonsörer. Men om företag får skriva hur som helst i forumet så kommer de att kunna göra reklam på BH utan att betala för sig.

Det handlar helt enkelt om rätt sak på rätt plats.
 
Villa vista skrev:
Tex jag har köpt en Skruvdragare av märker "Helskruvad" och svarar på en TS "vilken skruvdragare rekommenderar ni?" Jag skriver Helskruvad är jättebra för bla bla bla.
Den typen av inlägg är å andra sidan meningslösa oavsett vem som skriver dem. För det kan ju faktiskt vara så att de egenskaper du tycker är bra med Helskruvad är egenskaper som 80% av alla skruvdragare har.

Jag har t.ex. i dagarna suttit och googlat efter jämförelser mellan två programvaror, och 90% av inläggen är tyvärr av typen "Jag kör X och gillar det, men jag har aldrig provat Y" eller "Jag kör Y och gillar det, men jag har aldrig provat X". Det är ju totalt värdelös information för nån som vill ha en jämförelse.
 
Nerre skrev:
Nej, motståndet är mot att företag ska få göra reklam gratis genom att maskera reklamen som foruminlägg.

Som du själv skriver: Byggahus drar in pengar på reklam från betalande annonsörer. Men om företag får skriva hur som helst i forumet så kommer de att kunna göra reklam på BH utan att betala för sig.

Det handlar helt enkelt om rätt sak på rätt plats.
Det har i mångt och mycket handlat om att ett företag inte ens får svara bara för att dom är just ett företag. Jag debatterar inte ren reklam från företagen så försök inte vrida till det till något annat.
 
Nerre skrev:
Nej, motståndet är mot att företag ska få göra reklam gratis genom att maskera reklamen som foruminlägg.

Som du själv skriver: Byggahus drar in pengar på reklam från betalande annonsörer. Men om företag får skriva hur som helst i forumet så kommer de att kunna göra reklam på BH utan att betala för sig.

Det handlar helt enkelt om rätt sak på rätt plats.
Du skriver som om du svarar för oss alla. Hur BH finansieras är väl enbart intressant för forumägaren.
 
Nimajneb skrev:
Du skriver som om du svarar för oss alla. Hur BH finansieras är väl enbart intressant för forumägaren.
Har du varit medlem på nåt forum som inte har regler mot reklam i forumet? Det har jag, och det är ingen kul upplevelse kan jag säga. Ofta slutar det med att forumet dör på grund av att:

1. 90-95% av inläggen är reklam
2. Reklaminläggen har ingen relevans till den aktuella tråden utan företagen passar på att klämma in den i trådar som är populära

Det är möjligt att det på nåt sätt går att få till regler som gör att företag kan få skriva i forumet utan att man får en sån anarki, men dels kommer det antagligen att ta en massa moderatorresurser att hålla efter och dels kommer det alltid att gå att hitta kryphål. Redan i dagens regler finns det ju kryphål (att om man mörkar att man representerar ett företag går det att smyga in reklam).

Det är därför min åsikt är att det går inte att införa att företag får svara sakligt, det blir helt enkelt för svåra gränsdragningar. (Vi såg ju hur mycket det blev kring ett enda exempel-inlägg här, tänk om moderatorerna ska behöva göra såna bedömningar för ett par dussin inlägg om dagen....)


Jag inser att mitt förra inlägg kan tolkas på ett annat sätt än jag menade. Jag menade inte att betalande annonsörer slutar betala för att istället skriva foruminlägg, jag menade att de företag som inte vill/orkar/har råd att betala för reklamplats tyvärr kommer att se forumet som sin egen gratis reklampelare.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.