Detta hitta jag..

Fibaros RGBW-controller är designad för 12/24V och har en stor mängd tillämpningsområden:
  • Möjlighet att styra 12/24V RGBW/RGB -ledslingor
  • Möjlighet att använda RGBW-controllern som en 4 kanalers AD-omvandlare, dvs du kan ansluta i princip vad som helst som lämnar en spänning på upp till 10V som utsignal. Det finns 4st sådana ingångar på varje controller.
  • Möjlighet att använda kontrollern för att dimmra 4st separata 12/24V ljuskällor (Vid 12V max 72W/kanal eller 144W kombinerat och vid 24V max 144W per kanal eller 288W kombinerat)
  • Möjlighet att kombinera in/och utgångar, använd 2st kanaler som ingångar och 2st kanaler som utgångar.
 
Nu är allting beställt... Kommer att få skaffa ytterligare en till RGBW controller för att styra belysningen på andra sidan av huset. Kunde skippa förstärkarna eftersom jag matar listerna från mitten med 24V (max 6,75 meter list). Och skall då enligt tillverkaren fungera undan för stora spänningsfall..

Så kalaset slutade med:

Två 250W transformatorer (en på var sida om huset).
http://www.aliexpress.com/item/CE-R...r-outdoor-220VAC-input-230-122/728085460.html

30 meter RGBW led list som max drar 16,8W/m.
http://www.aliexpress.com/item/5050...WW-RGB-3IN1-Y-RGB-3IN1-A24V-DC/718861675.html

Allt kommer läggas i en aluminiumprofil som fokuserar ljset en aning mot husfasaden.
http://www.aliexpress.com/item/LED-aluminum-profile/1143601247.html

Skall bli mycket intressant att se hur detta blir på plats...

HouseLedInstallation.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
erikssonjorgen och 1 till
  • Laddar…
Följer med intresse.
Härligt pris på alu-profilen ;-)
/J
 
Vet inte om du menar att den var dyr eller billig ;) I Sverige kostar liknande alu lister 3-4 gånger mer. Men samtidigt så är den nästan lika dyr som själva led listen.. Suck.

Tror dock att det blir fult att sätta en rå ledlist som lyser i 120 grader åt alla håll i takfoten. Nu får den lite skydd och fokus åt fasaden till så man inte blir bländad...

Men dock har projektet överskridit min tänkta budget på 4000.
 
  • Gilla
erikssonjorgen
  • Laddar…
Hej hek (och andra),

Nu när du har haft möjlighet att prova din led-strip ett tag, känns den rätt? Om du skulle handla en idag, hade du köpt samma?

Jag vill göra precis vad du har gjort, takfotsbelysning med RGBW och Fibaro. Vill ha den absolut ljusstarkaste dimbara listen som finns att tillgå. Vill kunna köra fullt vid vissa händelser (läs larm etc).

Har du några nya tips från AliExpress?

Tackar,
J
 
Jag är nöjd med den. Inga problem hittills. Ljusstyrkan kan man inte klaga på! Speciellt inte om man drar igång på max (även rgb dioderna). Normalt kör jag ju bara med med det vita ljuset på typ 10% vilken ger "mysbelysning" på huset. Vid dörröppning eller rörelse (snart!) går den upp till max X minuter.

Nya tips från ali vet jag inte riktigt... vad då för tips?
 
Tack hek,

Med tips menade jag egentligen länk till ledstrip. Vet att du surfade runt en del på ali. Men tackar för svar och går på din ursprungliga länk för slingan.

/J
 
Med rätt drivdon bör i princip alla vara dimbara (drivdon - nätadapter, kärt barn har många namn)
 
Vilka krav finns det på kablar som ska leda 24 V DC från dimmer (Fibaro RGBW) till LED-list inomhus. Både i VP-rör och klamrad är av intresse.
/J
 
Bäste @hek

Mitt hus är 16 meter långt så jag har samma frågeställningar som du en gång hade. Går det att märka någon skillnad i ljusstyrka om man jämför de båda ändarna av varje led-strip?

Nedanstående funderar jag på att köpa in:

1 st Fibaro RGBW Controller FGRGBWM-441
6 st Luxgreen 5 meters led-strip LUG-5050-RGBW-DC
6 st BC 964 RGB-Repeater
2-6 st switchade 24V Transformatorer beroende på effekt.
rbgw-repeater.gif
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nix, syns ingen skillnad i ljusstyrka.
 
hek, några bilder på slutresultatet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.