Inte idag men igår, slipat spackel i källarens innertak, lagt på lite till, fixat lite mer med VP rör på vinden inför fibern den 14/11.
Slipat spackel igen, limmat microlith i hela källartaket.
Riggat för montage av LED spottar, räknade samtidigt ut att det inte räcker med ett drivdon så det fick bli en beställning från Elbutik. Konstigt hur det alltid blir mer än man tänk från den butiken... :confused:
 
slacker skrev:
Inte idag men igår, slipat spackel i källarens innertak, lagt på lite till, fixat lite mer med VP rör på vinden inför fibern den 14/11.
Slipat spackel igen, limmat microlith i hela källartaket.
Riggat för montage av LED spottar, räknade samtidigt ut att det inte räcker med ett drivdon så det fick bli en beställning från Elbutik. Konstigt hur det alltid blir mer än man tänk från den butiken... :confused:
Haha tänkte precis den tanken efter kompletteringordern jag la där igår!
 
Blocket-köpte en kompressor för att skjuta lite dyckert. 300kr var helt okej tyckte jag. Behövdes dock lite rengöring. Ska köpa en större sen så jag kan skjuta spik. Men en sak i taget.

1384005469518.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


1384005489736.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Korvgubbe
Det förvånar mig att folk inte tar sig tid att rengöra (och ta bra bilder) av sådant de säljer på blocket. Den gick ju från halvsunkig vilket skulle få mig att ifråga sätta övriga skicket till att se ut som flång ny ur kartong med vad det ser ut som bara lite varmt vatten med diskmedel(?) och en borste.
 
Redigerat:
  • Gilla
Montören
  • Laddar…
Ja jag skulle aldrig sälja någonting smutsigt. Vatten, diskmedel och en svamp. Sen blev den som ny. Om den hade sett ut så i blocketannonsen hade jag betalt nästan det dubbla.
 
Mikael_L
2-300 kr mer ... typ ?

Den som sålde kanske inte värderade en timme med tvättande till lönsamt då ...
 
Köpt det!
Eller, skrev kontrakt igår så jag betraktar affären som klar.
2-plan souterrängkåk från -57, hyfsat stort dubbelgarage med stabsmässig uteplats ovanpå, murade väggar, betongbjälklag, tegelfasad, dränerad, värmepumpad och fönsterbytt dvs bara det roliga finliret kvar:cool:.
Innanmätet i ett helt OK skick, något rum ska få nya tapeter bara.
Förvånande fö vad man kan få uträttat en lördag, jag har beställt flytt av teleabb (via telefon), mailledes ordnat elnätabbonnemanget (sitter folk och svarar på mail hos eon en lördag!) och beställt elavtal.
Får jag bara ett telefonnummer ska jag flytta ADSL och fixa adressändring.
 
  • Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
2-300 kr mer ... typ ?

Den som sålde kanske inte värderade en timme med tvättande till lönsamt då ...
Nej där är vi som tur är olika! :)
 
Redigerat:
Korvgubbe
Mikael_L skrev:
2-300 kr mer ... typ ?

Den som sålde kanske inte värderade en timme med tvättande till lönsamt då ...
Kan väl knappast ha tagit en timme att tvätta den där? 20 minuter låter mer rimligt i mina öron vilket ger en "timlön" på 900 :-, rätt bra skulle jag säga med tanke på att allt går rakt ned i fickan. Sen är det väl knappast som att man gör detta istället för att gå till sitt vanliga jobb så alternativet hade ju varit att tjäna noll under den tiden.

Sen gäller det naturligtvis inte bara verktyg och småsaker som det här där det rör sig om hundralappar utan jag har sett bilannonser med gamla hamburgrepapper liggandes på golvet och liknande. Där hade ett par timmar och några hundralappar i material gett en prisökning på flera tusen.

Men som Flöjten5 säger, det är tur att vi är olika. :)
 
Fått klart 150 lpm gles i taket. Styvt jobb när man är ensam och det är upp till 5 m högt i tak.
4,2 m 2"x 3" i ena handen, 150 mm skruv i den andra, skruvdragaren i den tredje och hålla i sig med den fjärde.. :|
 
  • Gilla
Flöjten5
  • Laddar…
Fotografen skrev:
Köpt det!...med stabsmässig uteplats ovanpå, murade väggar, betongbjälklag, ...
Grattis (y)

Men vad betyder stabsmässig? Skulle vara kul att se uteplatsen.

//En som aldrig frågat förr och förstår mindre och mindre
 
Rensat upp klippet från häcken som jag klippte förra veckan.
Samt druckit fyra öl under tiden.
En bra dag i regnet :)
 
Halvliters Paderborner Pilsner på flaska då.
Så jag inte blir ihopblandad med burkölsdrickarträsket :)
Paderborner Export är för övrigt mer lättdrucken i längden på nåt vis.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Grattis (y)

Men vad betyder stabsmässig? Skulle vara kul att se uteplatsen.

//En som aldrig frågat förr och förstår mindre och mindre
Med stabsmässigt menas något som är noggrant uttänkt och genomarbetat i största allmänhet, ungefär.
Uteplatsen, uterum snarare, är byggd ovanpå betongvalvet, med murade väggar i vitt tegel och en öppen spis, glasad och skjutdörrar ut till en liten balkong.
Där skall avätas en del middagar och rökas en del cigarrer med tillbehör framåt sommarn.
Klart stabsmässigt.:)
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Fotografen skrev:
Med stabsmässigt menas något som är noggrant uttänkt och genomarbetat i största allmänhet, ungefär.
Uteplatsen, uterum snarare, är byggd ovanpå betongvalvet, med murade väggar i vitt tegel och en öppen spis, glasad och skjutdörrar ut till en liten balkong.
Där skall avätas en del middagar och rökas en del cigarrer med tillbehör framåt sommarn.
Klart stabsmässigt.:)
Middagen avslutas med en Kaptenlöjtnant förstås :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.