Har byggt ett garage i sommar och har nu kommit till inredningen. Garaget skall i första hand användas till bilmek men även snickeri mm. Vill ha mycket förslag och ideer, har ingen betydelse om jag köper färdigt eller bygger något själv bara det blir bra. Det som är spikat är arbetsbänken, datorn + en soffa som skall byggas av bilstolarna. Det skall även in en tvåpelarlyft i den höga delen.
Låt fantasin flöda
Låt fantasin flöda
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Stockholm
· 3 990 inlägg
Att ha en lös arbetsbänk med ett städ under är helt värdelöst. Jag förstår verkligen nyttan av en flyttbar bänk, men skaffa hjul till den då.
Ett skruvstycke bör vara vridbart och skall ha stöd undertill så det svarar när du bankar.
Ska du bygga en fast arbetsbänk så föreslår jag att du bygger den av 2"virke, skruvlimmar 22mm spånskiva på det och toppar med en linoliummatta.
Ett skruvstycke bör vara vridbart och skall ha stöd undertill så det svarar när du bankar.
Ska du bygga en fast arbetsbänk så föreslår jag att du bygger den av 2"virke, skruvlimmar 22mm spånskiva på det och toppar med en linoliummatta.
Skiiiit snyggt !!! Första tanken som slår mig är en avdelning mellan hög och låg delen, skena i taket och någon form av draperi kanske. Damfritt på ena sidan kan vara praktiskt vid snickeri. Hur har du löst förvaring, i annat rum eller planerar du hyllor? En vettig verktygs vagn är också en ide, lätt att flytta med sig prylarna dit man jobbar. Sen finns det en stor lista på bra att ha saker. En lite lackbox med utsug som går att fälla ner från väggen kanske. Bygdd som en låda mot väggen med gångjärn, på väggen sidor och tak också med gångjärn. Blästerskåp, svetsbord, arbetsbänk byggd på köksinredning med underskåp/lådor..
Sitter själv i planerings stadiet för garage, vill också bygga med en högplats för lyft och loft över resten... Hoppas bara att byggnadsnämnden där jag bor tycker som jag
//Jante
Sitter själv i planerings stadiet för garage, vill också bygga med en högplats för lyft och loft över resten... Hoppas bara att byggnadsnämnden där jag bor tycker som jag
//Jante
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 252 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 252 inlägg
Här kommer lite inspiration: http://www.luxury4play.com/automoti...ics-insane-garage-picture-thread-50-pics.html
och här: http://www.gladiatorgarage.se/sv/content/inspiration-14
Annars är väl bra bänkar, förvaring, stereo/TV, och kylskåp ett måste.
och här: http://www.gladiatorgarage.se/sv/content/inspiration-14
Annars är väl bra bänkar, förvaring, stereo/TV, och kylskåp ett måste.
Redigerat:
Tänker minsann inte komma med några bra idéer.....ja jag är avundsjuk.....
För övrigt hälsar jag SA3AFA välkommen till Byggahus
För övrigt hälsar jag SA3AFA välkommen till Byggahus
Grattis till ett schyst bygge!
Inga bilder på själva bygget? Bilder på bygget är nästan som porr i detta forum. Alla vill ha bilder och massor av fakta! Så har du så ös på bara, ju mer dessto bättre!
Inga bilder på själva bygget? Bilder på bygget är nästan som porr i detta forum. Alla vill ha bilder och massor av fakta! Så har du så ös på bara, ju mer dessto bättre!
Självbyggare
· Stockholm
· 9 866 inlägg
Tycker vi byter. Jag kommer upp med min verktygsvagn och du kommer ner med ditt garage.
Jag byggde stadiga bänkar av IKEA köks skåp som stommar och en 5cm skiva på det. Inte så farligt dyrt och väldigt flexibelt med lådor, skåp osv.
Jag byggde stadiga bänkar av IKEA köks skåp som stommar och en 5cm skiva på det. Inte så farligt dyrt och väldigt flexibelt med lådor, skåp osv.
Tackar för alla svar. Ska försöka ta det i ordning. Den isolerade delen är 8x7m, det är även carport under samma tak (bilder kommer) så det är 11x7m. Bänken är höj och sänkbar så det gör att det inte är så stabil som man kan önska. Jag skall därför svetsa en ram med ben som kommer att stå under, så när man har bänken i sitt nedre läge så vilar den på ställningen. Någon form av avskärmning skall jag försöka fixa, rullgardin eller draperi. Smådelstvätt (köpt), kylskåp, stereo (klart), tv (körs på datorn) skåp eller lådor kommer det att bli. Hyllor kommer det inte att bli pga städningen. Väggskåp med glasluckor kan vara bra så man slipper öppna alla luckor för att se vad det är i. Ett utsug för avgaser (lika som bilprovningen) är ett måste.
Kommer att lägga ut lite flera bilder på bygget snarast.
Kommer att lägga ut lite flera bilder på bygget snarast.
Nu blir det byggporr.
Prov last med 40ton på taket.
Takstolar färdiga.
Stomme
Prov last med 40ton på taket.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto