Provat att ändra dina HPET settings det är en timer i bios det finns ett gäng guider. http://www.ghacks.net/2013/04/18/try-changing-hpet-settings-to-improve-your-pcs-performance/ Uppgraderar du eller är det en nyinstallation? Prova att resetta din bios, ibland är det så tråkigt att det beror på hårdvaruproblem, man tar ut några minnen så fungerar det sätter tillbaka dem och samma fel består sen tar dessa minnen stoppar i en annan dator och det är aldrig några problem.
 
Redigerat:
Stew skrev:
Nu låter du som min fru... Och tåget har gått för kvällen. Så nu blir det till att äta lite fil, ta en tablett till och hoppas på att det kommer tillbaka.

Tror att det är så att tabletterna upptas snabbare i och med att de är krossade. Jag märker stark effekt inom 5-10min. Ingen placebo.
Det tar jag som en komplimang! ;)

Jag tror att du kan känna av tabletterna mer för att du redan mår dåligt fysiskt också. En närstående till mig hade cancer och mådde risigt och kunde inte sova, inför en jobbig undersökning gavs låg dos stesolid och personen kände sig däckad, undersökningen var inga problem utan allt kändes som en skön sömndimma och äntligen gavs en chans att sova ut. När jag själv fått stesolid (lite högre dos tror jag till och med) så har jag inte känt av det särskilt starkt. Visserligen är det ju individuellt, men jag tror ändå att det är skillnad på hur en nedsatt kropp reagerar på medicin jämfört med en stark och att det därför är svårt att säga vilka doser som är höga/låga och hur snabbt eller hur länge de verkar. Det får man märka själv helt enkelt! :)
(Obs, det var ingen snyfthistoria eller så, det gick bra för min familjemedlem trots att det var en farlig sort som brukar ge dålig prognos.)
 
Reset BIOS to fail-safe defaults?
 
Redan testat allt.
Testade även att göra en bootbar usbsticka och lägga över windows installationen där. Fungerar inte heller. Kom överens med grannen, vars dator det är att köpa en ny sata disk. Tror jag löser problemet.
Passade även på att köpa en ny låda till mig.
https://www.inet.se/produkt/6909739/fractal-design-define-r4-svart
samt lite nya fläktar.
Den lådan ser riktigt grym ut! Väldigt djup dock. Får inte plats i normala möbler. Får helt enkelt kapa upp baksidan av möbeln och putta ut den en bit.
 
Vilken knepig kväll det blev förresten...

21.00 min slang slutade helt plötsligt fungera. Helt stopp i den. Hände ingenting. Precis när vi satt oss för kvällens dr who och fixat kvällsmat. Skulle ta mediciner också. Blev ingenting. Lite panik ett tag. Först tänkte jag att jag ju kan äta via munnen. Men så kom jag på att jag inte kan ta mediciner den vägen. Eller jo, kan kan jag ju. Men mycket jag har nu är flytande. Och det smakar fruktansvärt. Efter mycket fisslande med att försöka pumpa in och dra ut vatten så kom det ut en massa frön. Efter en liten stunds funderande kom jag fram till att det måste vara frön från blåbären i provian jag tar den vägen ibland. Ingen bra ide alltså. Det måste sitta en sil i slutet av slangen som fröna klogat igen.
21.30. Min fru tycker att fiskarna bajsar konstigt. Mycket riktigt. En fisk på 15cm hade en bajs på 30cm. Upptäckte även att de stod vid vattenytan. Övermatning och syrebrist. Fick sätta igång ett vattenbyte.
21.35. Har dragit ner en slang till källaren som går ner i golvbrunnen där från akvariet. Lättare vattenbyten. Någon hade lagt för locket för brunnen, brukar ha det lite på glänt eftersom trycket är så högt från slangen så det sprutar vatten överallt. Tog fram en skruvmejsel för att ta bort gjutjärnslocket, Öppnar upp och något försöker hoppa upp på mig!!! En stor groda!!! Först blev jag chockad, men vi har haft grodor och paddor inne ganska ofta i och med att katterna drar in dem. Gillar att leka med dem, Men de smakar inte så gott. Den såg så skruttig ut. Bara skinn och ben. Fångade den och släppte ut den, den hoppade iväg. Men lär inte klara sig. Grodor lever ju på fettet på vintern..
Undrar hur länge den har legat där i brunnen. Vilket plågsamt sätt att, nästan, dö på. Måste varit där i någon månad i alla fall. För att bli så smal.

Riktigt knepig kväll. Fortfarande lite uppstressad av allt.

I morgon ska vi till ikea och köpa visnings-saker. Dvs småsaker som bara ska vara framme vid visningen för att ge ett gemytligt intryck. Lagom skojj. Vill egentligen vara med så lite som möjligt med allt kring flytten. Men det är väl kanske lönlöst att streta imot. Flytten är ju ett faktum, oavsett vad jag tycker om det.

Nu blir det lite x-files, sedan sova :)

Godnatt på er!
 
Det finns proviva shot som är utan frön (frun jobbar som personlig ass åt en med knapp)
 
  • Gilla
Stew och 1 till
  • Laddar…
Igår på dagen var jag så himla trött. Sov mellan 2-4. Var uppe hos familjen mendans de åt middag. TIttade på ett avsnitt dr who, sedan gick jag och la mig. Klockan 16:47. Somnade kanske vid 6, och vaknae en stund vid 8. Somande om till 9 och vaknade nyss. Strax efter halv två. Och nu känner jag mig utvilad. Hur fel är inte det. Känns som om jag är jetlaggad :p
Är till och med sugen på att gå och börja leka med min nya datorlåda. Men då kommer jag vara uppe hela natten. När. Får bli lite tabletter, x-files (snart klar med s1, Magnefik serie) och lite jordgubbskräm (tråkigt att den ska vara så söt, kunde varit mindre socker i den. Nästan flytande godis juh!)

Mvh

Stefan
 
Kunde inte låta bli att öppna lådan till mtt nya chassi, de enda paket jag fick idag från inet som skulle innehålla allt, mycket förvånad var jag när lådan bara innehöll chassit och inget mer.
Kollade i mailen nu, och det hade gått iväg 2 paket. 2 kollinummer. Fick 2 mail om det, och trodde det bara var ett extra utskick. Har de inte koll på sådant i butiken där man hämtar ut? Borde väl stå hur många kollin det är?

Mvh

Stefan
 
Stew skrev:
Kunde inte låta bli att öppna lådan till mtt nya chassi, de enda paket jag fick idag från inet som skulle innehålla allt, mycket förvånad var jag när lådan bara innehöll chassit och inget mer.
Kollade i mailen nu, och det hade gått iväg 2 paket. 2 kollinummer. Fick 2 mail om det, och trodde det bara var ett extra utskick. Har de inte koll på sådant i butiken där man hämtar ut? Borde väl stå hur många kollin det är?

Mvh

Stefan
Då det är olika kollinummer så ser dom väl bara ett paket.

Ibland när jag fått grejer från england har kollinummrrt varit:
Xxxxxxxxxxxx/1
Och
Xxxxxxxxxxx/2

Och då ser dom ju det. Men det är väl olika beroende på avsändare och fraktbolag antar jag.
 
Länge sen nu. Hur går det för dig Stew?
 
  • Gilla
MagnusSt
  • Laddar…
Ja nu börjar man undra?
 
Ja ursäkta. Har tänkt skriva men vi har varit trötta.
Fotgrafen var här för bilderna för visingen.
I morgon kommer den en familj på förhandsvisning.
Så vi har försökt få klart så mycket som möjligt innan dess. Allt är klart förutom gästrummet i källaren. Hallen är kaklad och klar. Pannrumet ser ut som ett bombnedslag. Men så får det vara i morgon på förhandsviningen, de vet att vi renoverar lite.

Tömde garage i förrgår. Jobbigaste hittils. Jag har 3 olika nivår av saker
1. Måste jag ha, typ byggmaskiner, mina småbarn. Dessa är sålda nu. Behåller bosch gsr 10,8 dragarna för de är så grymma.
2. Material som har blivit över. Blandannat två pall lecablock. Flera rullar miniralull. Ett rums plåtreglar. 1 full kärra tryckat. Och massa annat. Detta som varit min lilla bank. Allt såldes till grannar.
3. Saker som kan vara bra att ha. Och det är här det var värst nästan. TIll denna katogorien hör saker som man drömmer om att få använda endag. Typ en jättefin sten ugn för utebruk. Hade planer att göra en uteplats i skogen och sätta den där. Sådana saker var tuffast att ge bort / sälja.

Men nu är garaget helt tomt verkligen. 100kvm garage.

Mäklaren är helsåld på vårt hus. Verkligen imponerad. Och texten till objektet visar det. Ska klistra in lite sedan när det är klart.
Biorummet, trädgården och garaget tyckte hon var något av det snyggaste hon sett. Biorummet slog allt.
GÄller att få hit folk som uppskattar detta bara.

Inget nytt på sjukdomsfronten egentligen. Ska på 3-veckorskontroll i morgon. EKG och prover.
Har börjat få hudbesvär, vilket man kunde få av caprelsa. Ska ta upp det i morgon.
Kankse att jag blivit lite torrare i halsen, samt att näsborrarna är täta. får använda förkylningsspray vilket inte är bra.

Verkar bli visning om 2 veckor. Flera visningar. Hoppas vi hittar någon som vill betala vad vi begär för det. 2.400.000. Vi har lagt ner så mycket på huset, och bud under det känns som ett slag i magen.


Mvh

Stefan
 
Man blir helt stum när man läser tråden, man vet inte riktigt vad man ska säga. Men det är nu man tycker att folk som är ekonomiskt oberoende borde dyka in och erbjuda det där priset bara för att man kan.
 
  • Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
INgen som känner Bill Gates?

Har varit hos läkaren idag för 3-v kontroll av caprelsa. Allt ser bra ut, bättre än vad de väntat sig. Men än så länge går det inte att säga något om effekten, bara att jag inte fått så många bieffekter. Fått hudproblem. Det var tydligen inte ovanligt. Nagelbanden får blåsor och spricker, och det försvinner inte. Samma sak under glasögonbågarna. Så typiskt, ungefär som att slå i en tå - man slår i den igen hela tiden. Samma sak här. Nyss skulle jag ta upp ett papper ur fickan och stack mig i en blåsa med en vass penna. Gör jätteont, men det är inte farligt. Men det är lite jobbigt. Känns ju hela tiden. Direkt jag skriver eller gör något.

Min primära läkare. ÖLKR Per ska tydligen flytta ett tag. Så jag får prata med hans kollegor istället. Känner dem alla ganska bra, så det blir nog bra Tråikigt bara, vi har en shjystt diablog, funnit varandra på ett mentalt plan. Han skrattar alltid åt mig för att han tycker jag är så underbar som kan allt om det jag har, och det som kan komma. Behandlingar, mediciner. Hur de fungerar i kroppen. Olika värden. Samlar allt sådant märker jag, föra att jag lösa problemet. Märker dock att jag missar mycket annat. KOmmer inte ihåg besökstider, eller om när vi ska göra ärendne. Hjärnan blir mjuk av all smärta, smärlindring, sorg och stress. Känner inte igen mig längre.

Ligger redan i sängen, tror jag blir trött av medicine också. Redan sovit en gång idag. Och är helt slut nu. Häromdagen la jag mig vid 6. Känns löjligt, men vad ska jag göra? Ögonen bara sluter sig.

Nu kan vi ta det lungt i ett par dagar i alla fall. Sedna behöver vi göra klart gäststugan i källaren. Lägger in en mattam undar vilken färg som går bra ihop med biorumsmattan?

Hade behövt ta in hantverkare för två små jobb. Fixa upp ett element. Tar typ 30min. Dra lite el till nya strömbryare och armaturer i nya gästrummet. Vågar inte göra det göra det själv när jag inte är på topp. Absoluut inte elemntet. Det är för avancerat. Ingen som känner någon i härryda/borås/alingssås? Skick pm i så fall.

Nu blr det mer x-files, redan legat och tittat på 2 avsnitt. Tagit mina natttabletter. 11 stycken idag, Lär somna snart.
X-files gör mig lite glad, minns hur nördig och brinnande jag var på den tiden. Är/var en filisof som älskar att vända saker utoch in. Fundera tills jag antigen löser det som är i skallen eller så blir jag nästan sur för att jag inte lösa det. Gäller mentala problem och fysiska. Har gett mig mycket. En karriär. Innan det stod Outsoursing Manager på mitt visitkort stod det solutineer. Lösare. De skickade in mig när det var omöjliga problem.Ofta svåra tekniska, med mycket sekretess och mängder av länder och personer inblandede. En gång jobbade jag på ett problem i över ett år. Men jag löste det. Räddade AZ på många många miljoner
Min cancer har jag alltid sett som ytterliggare ett problem att lösa. Men nu tror jag inte det längre. Cancern är inte problemet som kommer lösas, det är jag som ska lösas och cancern är solutioneeren. Jag står på fel sidan käppen.

Nu kommer det lite nya leksaker till datorn.
Köpt 2x7950 kort som jag ska köra crossfire på. Har ett bra, tyst, psu av hög kvalitet på 620w. Detta borde räcka va? kör inte så mycket annat i datorn,

Mvh Stefan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.