Andreas_Hansson skrev:
Är det fortfarande Tellevent programet som gäller till iphonen eller har det dykt upp något annat bra?
Du har i princip tre val. Telldus egna app, TellEvent samt Enlighter (som är relativt ny)
 
  • Gilla
Andreas_Hansson
  • Laddar…
Saknar att man inte kan göra schema för en hel grupp i TellEvent :(
 
Andreas_Hansson skrev:
Saknar att man inte kan göra schema för en hel grupp i TellEvent :(
Det är egentligen ett problem hos Telldus. Inte TellEvent i sig. Detta eftersom schemaläggaren hanteras av Telldus på deras servrar och den har inte (fullt ut) stöd för grupper. Även om detta är en klen tröst så är det åtminstone en förklaring till vem som äger problemet.
 
  • Gilla
Andreas_Hansson
  • Laddar…
Enlighter tar sig bra betalt (45 SEK), Tellevent är något billigare (28 SEK). Kör Tellevent men tycker att Enlighter ser snyggt ut:
http://www.skars.se/skarsab/
 
Bifogar en bild från mina sensorer. :D image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
berne88 skrev:
Är inne på köpa en tellstick, men undrar lite vad kostar sj sändaren. Alltså den som sitter i tex väggutaget? Går det att dimmar med dom?

Tellstick har inga egna mottagare (det är en mottagare som sitter i vägguttaget), utan den fungerar med många av de märken som säljs på byggmarknader, classe, kjell osv. Men kolla på telldus hemsida vilka som funkar. Nexa har t.ex en serie som kör på en annan radiofrekvens och som då inte funkar med Tellstick.
 
Credde skrev:
Enlighter tar sig bra betalt (45 SEK), Tellevent är något billigare (28 SEK). Kör Tellevent men tycker att Enlighter ser snyggt ut:
[länk]
En halv dagens lunch ... Kan knappast tycka att 45 är dyrt
 
Är det någon som kör inbyggda moduler? Typ bakom vägguttag eller bakom en lampknapp/dimmer ?
Är sugen på att skaffa Nexa inbyggda till några vägguttag men osäker på hur man parar dem. "Som vanligt" säger Nexa, men jag brukar bara genom att trycka på Learn på brytaren samtidigt om Learn i Telldus Live. Går det att samköra på annat sätt? Vet att det också går att trycka på learn och sen hålla inne knappen på fjärren.. då brukar den hittas också.
 
De inbyggda mottagare jag har, har sedan tidigare varit parade mot en fjärrkontroll. Parningen mot Telldus Center har jag sedan bara gjort med hjälp av fjärren. Så har jag även gjort på de plug-in mottagare jag har. Vet inte om det är korrekt förfarande, men det verkar funka.
 
Jonatan Berndtsson skrev:
Är det någon som kör inbyggda moduler? Typ bakom vägguttag eller bakom en lampknapp/dimmer ?
Är sugen på att skaffa Nexa inbyggda till några vägguttag men osäker på hur man parar dem. "Som vanligt" säger Nexa, men jag brukar bara genom att trycka på Learn på brytaren samtidigt om Learn i Telldus Live. Går det att samköra på annat sätt? Vet att det också går att trycka på learn och sen hålla inne knappen på fjärren.. då brukar den hittas också.
Inbyggnadsmottagarna har också en learnknapp. Däremot är den mycket mindre och man trycker in den m.h.a. ett gem, penna, nål eller liknande.

Men förfarandet är detsamma.
 
eviljava skrev:
Inbyggnadsmottagarna har också en learnknapp. Däremot är den mycket mindre och man trycker in den m.h.a. ett gem, penna, nål eller liknande.

Men förfarandet är detsamma.
Ah snyggt! Tack!
Är lite sugen på de inbyggda, speciellt till vägguttagen där de klarar 3500W.
Men en mottagare styr båda uttagen? Det går inte att styra det nedre för sig och det övre hålet för sig?
 
Jonatan Berndtsson skrev:
Ah snyggt! Tack!
Är lite sugen på de inbyggda, speciellt till vägguttagen där de klarar 3500W.
Men en mottagare styr båda uttagen? Det går inte att styra det nedre för sig och det övre hålet för sig?
Då får du byta uttagen till ett nytt med separat brunnständning.
 
  • Gilla
Jonatan Berndtsson
  • Laddar…
Har också några inbyggda mottagare, och ännu fler plug-in iof, och så klart en fjärr. Nexa alltihopa. Whatever, om man kör iaf nexas inbyggnads så använd nått isolerat att trycka på parningsknappen med, för de va löjligt lätt att komma åt skruvanslutningarna.
 
  • Gilla
Jonatan Berndtsson
  • Laddar…
DjAlbert skrev:
om man kör iaf nexas inbyggnads så använd nått isolerat att trycka på parningsknappen med, för de va löjligt lätt att komma åt skruvanslutningarna.
Ett mycket bra förslag!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.