Mikael_L skrev:
Ingen annan än jag som funderar på hur kul det är att ha 500W belysning på toan? :x
Kanske är bra ur energibesparingssynpunkt? Man tänder inte i onödan för då blir man bländad... :)
 
Mikael_L skrev:
Ingen annan än jag som funderar på hur kul det är att ha 500W belysning på toan? :x
Det kanske behövs värme där också, el-elementet kanske är urkopplat....
 
geh skrev:
Her er en fin en:

[länk]
Grendosor inbyggt i taket, det var sjuttsingen något nytt! :p

//Patrik
 
Det var ju inte bara fina elkopplingar i det taket. Även skarvade prisolrör och avlopp!
 
I4kl0Ow.jpg

När man tar bort Värmecentralen så kan man göra så här.
Detta på ett Dagis. Dock i ett skåp förvisso men nja.


Aq3103Z.jpg
Inget fel bara jäkligt fult. Lockningen är från "fel håll" och den lilla listbiten på golvlisten ser för jävlig ut. Borde ha kört med ett längre lock och "svängt över" alt kört med en tjockare list.

lXAosaA.jpg
vtBCYdH.jpg
p7su0Mq.jpg

Hmm.... Måndag morgon?
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Göran.W
Förmodligen mindre roligt att ha 500 watt på toan.
 
Någon person som inte fått "rätt" muta ??
 
Kul å ha en 25 kV ledning ovanför sängen..
 
E
Fullmoon, enda felet jag ser i skåpet är att pen är helblå. Som elektriker slänger man väl bara på lite märktejp så är problemet löst
 
Behöver inte vara något fel alls, är det fyrledarmatning är det riktigt med blå nolla till fyrpoliga huvudbrytaren och PSA utanför brytaren. Lite blå tejp på G/G skärmen till PE-skenan så är det väl allt helt riktigt. Kul att se den fyrpoliga brytaren med tanke på alla trådar här som brukar beröra det ämnet med allpolig brytning osv, ett bra utförande när det från början förutsätts möjlighet för matning TN-S.
 
Emil_K skrev:
Fullmoon, enda felet jag ser i skåpet är att pen är helblå. Som elektriker slänger man väl bara på lite märktejp så är problemet löst
5 Ledare in.
Skåpet ska vara byggt för 5 ledare.

Man får inte gå från 5 ledare till 4 ledarsystem.

Schemat säger klart och tydligt L1,L2,L3,N och PE dvs 5 ledare. allt i skåpet är byggt efter 5 ledare. Men byglen av N i PSA'n till blå Ovansidan Huvudbrytare är helt i sin ordning. stämmer på schemat med. Det som är fel är den blå byglen till PE skenan. Den ska ej finnas där enligt schemat men gör det ändå.
Med denna koppling så blir det "4 ledarsystem" som servis då PE och N är sammankopplade!
 
platon1980 skrev:
Placeringen av vägguttaget känns inte helt genomtänkt.
[bild]
Samma fas hoppas jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.