Det är så att jag har en Bosch kopndenstummlare WTW84360SN som beter sig lite märkligt!
Den stannar och larmar på att vattenbehållaren är full, fast det är den inte på långa vägar.
Vad kan detta bero på?
Och jag skulle vilja plocka isär behållaren för att göra ren den. Hur gör jag? Vågar inte bara bryta isär den. Men hittar inga "låsningar" heller. :confused:
 
Hur gammal är den?
 
Ca 1½ år!
 
Ring bosch service
 
Jag håller med, ring Bosch service eller boka dem direkt via hemsidan.
Jag har en exakt likadan tumlare och har haft samma fel. Boschkillen rengjorde nivåsensorn i den undre behållaren, kostade runt tusenlappen.

/Anders
 
Kan tillägga att det finns ingen nivåsensor i den övre behållaren utan felet sitter som sagt i botten av maskinen så ge dig inte på den kassetten med våld.
 
Hm, så det är inget jag kan göra själv och spara 1000 kronor? Känns ju sådär att behöva ta ut en reparatör på en 1½ år gammal maskin! :(
 
Min krånglade också med nån felkod, jag lyckades läsa mig till att det sitter en givare vid luddfiltret som inte får täckas av ludd.
Jag tog ut hela kondenson och gjorde rent genom att skölja den i badkaret, snacka om att det behövdes.
Hela utrymmet vid luddfiltret gjordes rent, sen funkade den
Kondensorn är lätt att dra ut, men den är lika djup som maskinen
 
Micke620 skrev:
Min krånglade också med nån felkod, jag lyckades läsa mig till att det sitter en givare vid luddfiltret som inte får täckas av ludd.
Jag tog ut hela kondenson och gjorde rent genom att skölja den i badkaret, snacka om att det behövdes.
Hela utrymmet vid luddfiltret gjordes rent, sen funkade den
Kondensorn är lätt att dra ut, men den är lika djup som maskinen
Och vart sitter kondesorn?
 
Din maskin har ingen kondensor som går att lossa. Du har en speciell modell.
Ring bosch, det är mitt råd.
 
ITAG skrev:
Jag håller med, ring Bosch service eller boka dem direkt via hemsidan.
Jag har en exakt likadan tumlare och har haft samma fel. Boschkillen rengjorde nivåsensorn i den undre behållaren, kostade runt tusenlappen.

/Anders
Betalade du 1000:-? Går inte detta på garanti? Vad sade butiken du köpte tumlaren i?
 
Det här är en hyfsat dyr och avancerad maskin med värmepumpsteknik så att låta en riktig servicekille titta på den är självklart. 1 års garanti så inköpsstället behöver man inte gå på.
 
I rest my case
Lyssna på Itag
 
Har Bosch varit och fixat maskinen?

Jag har haft samma fel tre gånger! Pumpen kläggar igen eftersom filtret inte lyckas fånga tillräckligt mkt av allt ludd och elände. Uppenbarligen ett konstruktionsfel. Jag har aldrig behövt betala någonting.
 
Vi har haft samma problem på vår. Killen som var hemma lossade bakstycket o tippade maskinen aningen bakåt. Rann då ut vatten. Sen frågade han efter papper att torka rent. Sa att vi ska sänka dosen av sköljmedel. Blir nog svårt sa vi eftersom vi inte använder detta. Exakt vad han pillade på och i vet jag ej. Vill inte agera ryggsäck. Men vore väl vettigt att kolla vad som döljer sig där bakom. Men känns ju fel eftersom den i stort sett skulle vara självrengörande sånär som tömma behållaren samt filter i trumman o det lilla i vattenbehållaren. Dyr var den ju med. Detta kostade dock inget för oss men vad händer nästa gång....?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.