Svar: X. Gense och Staub

När jag vill laga mat med hetta och glöd, önskas Le Creuset gryta som är röd
När jag vill göra hemlagad pyttipanna för två, önskas en Le Creuset stekpanna som är blå
Om maken någon gång vill imponera på sin fruga, skulle en gryta och stekpanna i crème duga.
Men färgen spelar faktiskt ingen roll, det är på innehållet jag vill ha koll.
Så att kunna sätta fram en flott kvalitetsgryta med lock, önskas av en passionerad hemmakock
 
Svaret är:
X. Gense och Staub

Det här med att bygga och renovera hus är helt otroligt roligt. Tyvärr blir jag oftast så uppslukad av mina projekt att jag glömmer att äta och det blir en hämtpizza när orken tryter.. Nu ser jag framför mig hur jag smart och enkelt kan göra långkok i Le Creusets otroligt vackra gryta och slippa den där eländes hämtmaten.
 
X. Gense & Staub

jag har aldrig ägt en gjutgärnsgryta, bara en massa wannabe gjutgärn, det skulle göra matlagningen så mycket roligare med bra grytor.
 
Svaret är X : Gense och Staub
 
Vilken härlig tävling!!
Rätt svar är X. Gense och Staub
Tyvärr har jag bränt ut mig och ska inte jobba på några månader. Min största passion är mat och nya rätter. Den här grytan och järnet hade fungerat perfekt som ny inspiration till mig. Jag är nyfiken på nya maträtter och gör allt för att pigga upp mig! Härliga färger dessutom som gör en glad!
 
X: Gense och Staub är naturligtvis det rätta svaret!!!!
Och för mig vorde det både en dröm och en enorm underlättnad i köket samt en ära att få vara den lyckliga vinnaren!
Lagar mycket mat både till min egna familj samt mina ålderstigna sjuka föräldrar.
SÅÅÅÅÅÅ NU HÅLLER JAG TUMMEN SÅ DEN VITNAR OCH HOPPAS HOPPAS HOPPAS PÅ ATT FÅ VARA DEN LYCKLIGA VINNAREN!!!! :D :D :D
 
X: Gense och Staub

Jag vinner aldrig något och tycker att någon gång borde vara den första!
 
X: Gense och Staub

Jag håller precis på att byta ut hela köket och ny gryta och stekjärn skulle göra sig fint.
Behöver dessutom se över grytbeståndet för att vi byter till induktionshäll. Gjutjärn funkar bäst.
 
X gense och staub.
Vi får snart flytta in i vår nybyggda villa och då vore det ju toppen med ny gryta o panna att inviga induktionshällen med, speciellt då man lagt alla pengarna på huset.
 
X. Gense och Staub

Kås ajm vöört itt!
 
Svar: X. Gense och Staub.
Vi håller på och anpassar vårt hem för vår son och plockar bort saker som kan innehålla gifter och onödiga kemikalier och dit hör ju tex våra teflonpannor och kokkärl, så vad hade passat bättre än att få byta ut dem mot dessa lyxiga och riktigt snygga le creuset kärl?!
 
Hej

X. Gense och Staub är svaret

Bästa hjälpen i köket samt för själen

Carin Anzelius
 
Svaret på frågan är X Gnse och Staub
Efter ungefär föehoppningsvis 2 månaders renovering och Findus färdigrätter varje dag så skulle det sitta fint att få inviga den nya fina spisen med nya fina grytor som man kan laga en ordentlig middag i såhär i hösttider.
Dessutom fyller jag 25 på torsdag och då alla pengar försvunnit till renoveringen så blir det varken presenter eller middag för mig, så då vore det trevligt med en 25 års present från annat håll ^^
 
Redigerat:
X. Gense och Staub

Med dessa vackra grytor kan jag laga höstgrytor med älg, ren och nöt. De skulle vara en färgklick i mitt kök. :)

\Cam
 
X Gense och Staub, (men de säljer även Skeppshult)

Gjutjärnsgrytor är som kärlek... ger dig värme, lycka och en krydda t tillvaron. Den räcker livet ut bara du vårdar dem ömt. Jag om min sambo gifter oss om tre veckor. Tänk om vi kunde få en gryta som kan följa oss genom hela livet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.