Svar:X
att laga mat till sex personer varje dag är inte alltid roligt, men att höja nivån på både kvalitet o färgglädje skulle verkligen ge en kick i höstmörkret.
 
X Gense och StaubJag drog våran stekpanna i golvet så handtaget gick av när jag var uppe på natten och tröstade bebisen för någon vecka sedan. Den ska ersättas med något men det har bara blivit en väldigt billig akutstekpanna än så länge. Le Creuset skulle vara en bra ersättare
 
Rätt svar x. Jag behöver verkligen lite färg i mitt vita kök!
 
Svar: X

Motivering: Allt gjutjärn i verkstan kräver motvikt i köket.
 
Rätt svar: X

För att vi skall slippa bränna bjudchilin i tunnbottnade skräp kastruller.
 
Rätt svar: X

Frun har precis gått tillbaka till jobbet efter lång föräldraledighet och låtit mig ta över ansvaret hemma för några månader och med tanke på hur ofta hon måste rädda (den av mig påbörjade) middagen, så skulle det vara skoj om hon åtminstone kunde få göra det med "verktyg" av högsta kvalitet..
 
X. Gense och Staub

Vi har en gammal gjutjärnsgryta jag ärvt av mammas faster. Den har stort affektionsvärde, men då storleken är så liten att den passar ensamhushåll snarare än en barnfamilj så är bruksvärdet av den inte lika stort.
Det vore därför underbart att vinna en gryta i lämplig storlek för min fantastiska kalops.

/C
 
Kvalitetsråvaror såsom ekologiskt, närproducerat kräver kvalitetsredskap.

mvh/kenth
 
Rätt svar är X

motivering: jag skulle bli så himla glad
 
X: Gense och Staub

jag borde vinna då jag förtjänar lite tur eftersom jag befinner mig i ett husbygge fyllt med motgångar. + att jag älskar er hemsida så klart ;)
 
Rätt svar: X Gense och Staub.
Motivering: Det vore kul med en klassisk produkt som har mer än 85-års erfarenhet inom gjutjärnsprodukter, vilket jag gärna skulle dela med mina vänner på Facebook om jag vinner.
 
X: Gense och Staub
Trots min ålder är jag ganska ny i köket men jag föredrar även där kvalitet
 
X. Gense & Staub
Då handtaget på min gamla teflonpanna ( teflon = hemskt) har lossnat & höstens långkok gör sig bäst i gjutjärnsgryta så anser jag mig väl kvalificerad för lite nya utensilier.
 
X. Gense och Staub

Jag skulle vilja vinna det här kökssettet åt min flickvän som älskar att laga mat och är den bästa kocken jag vet. Eftersom vi är studenter har vi inte råd att köpa så dyra ingredienser, men hon lyckas ändå alltid göra något fantastiskt av det vi har. Nu fyller hon snart år och jag skulle så gärna vilja ge henne en fin present som tack för alla goda middagar. Så även om ingredienserna inte är de dyraste så är i all fall utrustningen den bästa.
 
X. Gense och Staub

I köket vill jag ha redskap av högsta kvalitet.
Det betyder Le Creuset!
Jag vill laga mat i gjutjärn och göra mig av med allt teflon.
Så bra med en gryta och stekpanna som är vackra nog att servera från.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.