mrquick skrev:
Är det någon i vera/z-wavecommunityn som kikat närmare på Yale doorman efter lansering av deras "uppkopplade" version? Något som går att integrera?

[länk]
Borde ju inte vara så svårt då det har funnits motsvarande grejer för Yale låsen å Z-wave innan på andra marknader..

Fast notera att det Funkar bara på Doorman Version 2.. Då skall det stå V2 under handtaget , Tyvärr fick jag själv V1 på mitt då jag köpte det redan i Mars :(
 
Reflektion efter helgen:
Satt i fredags och satte igång en EZ-motion 3in1.
Eftersom jag inte är helt hundra på konfen av wakeup och liknande så tog jag ut batterierna för att den inte skulle dra onödigt med kräm.
I verans gränssnitt ser jag ännu sensorerna "som vanligt" och den rapporterade temperaturen/ljusvärdet är de sista innan avstängningen.
Finns det inget överhuvudtaget som skall larma om en enhet dör eller är det en inställningsfråga?

Pollar man manuellt får man kommuniationsfel men det resulterar ju inte i mer än en kortare varning.
"PollNoReply" sätts till 1 men det är ju inget jag ser utan att gå in på avancerat.
 
Redigerat:
Tänkte bara tipsa (för er som inte redan har sett det) att MCV verkar ha en ny version av MiOS på gång (ny hårdvara har ju ryktats om sedan början av året, bl.a. på http://blog.domadoo.fr/index.php/mnews/103-ces-2013/1113-micasaverde-presente-ses-nouvelles-veras).

Om man går hit http://getvera.com/ så finsn det någons lags pre-release (det händer inget när räknaren når noll) och man kan titta på bilder av det som troligtvis är det nya OS:et här:

http://getvera.com/wp-content/uploads/

Fr.f.a. är bilderna som börjar med "Web" i filnamnet intressanta, t.ex:

Web_1920x1080_Vera_UI_Screen_2-872x506.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Låtit NorthQ och dataMine tuffa på under dagen. Har kollat värdena några gånger och Watt Calculator har visat olika värden. Ser man på bilden nedan från dataMines dashboard visas nuvarande konsumtion korrekt men inte diagrammet. Förstår inte riktigt varför?

dataMine.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nån som vet om t ex Yale Doorman är godkända av försäkringsbolagen?
 
h33rman skrev:
Här kan du läsa om Yale Doorman. [länk]
Tackar!
 
Freddan101 skrev:
Låtit NorthQ och dataMine tuffa på under dagen. Har kollat värdena några gånger och Watt Calculator har visat olika värden. Ser man på bilden nedan från dataMines dashboard visas nuvarande konsumtion korrekt men inte diagrammet. Förstår inte riktigt varför?

[bild]
Du ska definiera Watt Calculatorn som 'Whole house' i 'Energy Category' och alla andra energiförbrukare i lämplig kategori. Tror hek beskrev detta för ett tag sedan
 
Hoffan skrev:
Borde ju inte vara så svårt då det har funnits motsvarande grejer för Yale låsen å Z-wave innan på andra marknader..

Fast notera att det Funkar bara på Doorman Version 2.. Då skall det stå V2 under handtaget , Tyvärr fick jag själv V1 på mitt då jag köpte det redan i Mars :(
Mja, Sverige är inte som andra marknader när det gäller lås. Jag har också länge länge dreglat över Yales lås som säljs på andra marknader. Om någon integrerat det Yale som säljs här med Vera skulle jag bli lite förvånad även om jag drömmer våta drömmar om det...
 
De var rappa på m.nu må jag säga! Beställde i helgen, orderbekräftelse tidigt igår och prylarna framme hos DHL-ombudet i byn idag strax efter lunch.

VeraLite:n känns spontant lite flimsig i utförandet. Ungefär som väntat, får se när tid finnes att dra igång den. Fibaroprylarna, framför allt plugin-brytaren ger ett betydligt gedignare intryck. Nästan sugen på att pilla isär den, måste vara lagom tight med elektronik i den.
 
Kan fibaro wall plug slås på genom att slå på strömbrytaren på lampans sladd? Vissa ska tydligen kunna det "load sensing". Ganska viktig waf fitness.
 
BjF skrev:
Reflektion efter helgen:
Satt i fredags och satte igång en EZ-motion 3in1.
Eftersom jag inte är helt hundra på konfen av wakeup och liknande så tog jag ut batterierna för att den inte skulle dra onödigt med kräm.
I verans gränssnitt ser jag ännu sensorerna "som vanligt" och den rapporterade temperaturen/ljusvärdet är de sista innan avstängningen.
Finns det inget överhuvudtaget som skall larma om en enhet dör eller är det en inställningsfråga?

Pollar man manuellt får man kommuniationsfel men det resulterar ju inte i mer än en kortare varning.
"PollNoReply" sätts till 1 men det är ju inget jag ser utan att gå in på avancerat.
Håller med, en varning vill man ju ha. Borde ju gå att konfa upp detta i Veran, kanske med nån loggningsfunktion. Har inte hunnit kika själv på detta ännu.
 
Jag har minne av att det finns en plugin som gör notification på just batterinivån - leta blands apps !
 
Jajjan skrev:
Kan fibaro wall plug slås på genom att slå på strömbrytaren på lampans sladd? Vissa ska tydligen kunna det "load sensing". Ganska viktig waf fitness.
Njae det tror jag inte på. Din lampa har bara två ledare, och om du bryter strömmen med den brytaren så är du körd...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.