phattrance skrev:
Det är just själva golvet som jag älskar i huset, så jävla fräsht (kan lägga till att jag inte är så förtjust i trägolv :p)
Jag säger tvärt om, blankt vitt klinkergolv på nedervåningen är ju en praktisk katastrof. Funkar bra på bild o husvisning med i verkliga livet..... usch.. Allt syns mao dammsugning dagligen och våttorkning minst veckovis. Tofflor ett måste om man är rädd om fötter och rygg och glaskontot lär behöva ett tillskott.
Men det borde ju gå att lägga ett vettigt golv ovanpå. Kanske är golvet anledningen till att priset är lägre än motsvarande objekt du tittat på.
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
@Katten12 tittar du på storleken på tomten ser du att det med all säkerhet är en avstyckad fastighet som man byggt på med avsikt att sälja.
@Nimajneb att du inte ser fördelen med ett blankt vitt golv förvånar mig, själklart måste man ju både ha en dammsugarrobot och helst en skur dito också, leksaker är kul.

Kollade som hastigast på huset och material val verkar vara gjorda för att andas exklusivitet och de har nog lyckats rätt bra tycker jag nog.
Vita klinkergolv är nog inte en höjdare i svenska strumpläste kvarter men i andra delar av värden har man inneskor och då funkar det nog bättre.

Men smaken är ju som baken...

@Phattrance lycka till och håll oss uppdaterade

/Peter
 
När det gäller det där vita klinkergolvet. Jag vet av erfarenhet att det väldigt lätt gå flisor ur ett sådant golv, kan räcka att du tappar en gaffel från matbordet. OM det då är ett golv där plattorna inte är genomfärgade vita. Då blir det en väldigt ful skada.

Riktigt hur lätt skador uppstår kan iofs. säkert bero en del på vad det är för kvalitet på plattorna.

Sedan smaken är som ... Men för mig ser golvet väldigt flott, trendigt, exklusivt. Men trender är till sin natur övergående, det ser kyligt, kalt opersonligt ut också. Man får associationer till operationssal, bårhus, storkök/skolbespisning.
 
  • Gilla
Nimajneb
  • Laddar…
Har ett liknande golv i köket, det kräver rätt mycket underhåll, våttorkning ett par gånger i veckan minst. Det är väldigt snyggt om man sköter det, men skulle inte vilja ha det i hela huset. Däremot har jag inte märkt någon skadebenägenhet.

Det jag främst hade undrat är:
- Vem har byggt huset? Referenser?
- Materialspecar? Tex golv, kök, vitvaror, badrumsutrustning. Är det märkesvaror eller lågprisgrejer?

Jag hade varit mest orolig för att det är ett spekulationsbygge av någon oseriös kille som har kursat bolaget när det är dags för garantibesiktning.
 
  • Gilla
Globetrot och 1 till
  • Laddar…
har alltid gillat klinkers golv så detta blir nog perfekt för mig :)

Har fått besiktningsprotokollet från mäklaren nu (säljaren har anlitat anticimex)

Ang garaget så är det den gamla garaget från tidigare hus som legat där och det är INTE nytt. utan det är bara huset som är ny.

Vill ni vara vänliga och ta en titt på det anticimex har skrivit? Ni finner dokumenten här: http://meme-lol.com/bla/
Det verkar som att det fanns ett par fel. Vet dock inte hur allvarliga dessa är!
 
Priset är helt normalt för Segeltorp. Bor själv där,
 
Badrumen verkar felbygda, bara så du förstår vad det innebär - ej försäkringsbara. Svårt att ta ställning till risk för snabb vattenskada. Men detta bör du undersöka nogrannare. Om det är enstegstätad fasad oct två felbyggda badrum så finns stor risk för stora renoveringar inom de närmaste 5 åren, själv skulle jag höfta uppåt 1 mille för fasadbyte o badrum.....
 
Enligt säljaren så är det inte enstegstätat fasad utan det ska finnas luftspalt.
 
phattrance skrev:
Enligt säljaren så är det inte enstegstätat fasad utan det ska finnas luftspalt.
Enligt säljaren....skulle nog försöka få fram ordentligt underlag.
 
Kolla om det finns sk kvalitetsdokument på badrummen, dvs om en certifierad firma byggt dem.
 
Ville bara ännu en gång tacka er för all hjälp!

Detta skrev jag till mäklaren och väntar på svar:

Hej!

Tack för dokumenten! Har läst igenom vad anticimex skrev och det verkar som att det finns en del fel / röda anmärkningar. Kommer alla dessa punkter att åtgärdas? Om inte, exakt vilka punkter kommer det att fixas till?


Finns det någon sk kvalitetsdokument på badrummen, dvs om en certifierad firma byggt dem?
Vad heter firman som byggt huset?

Du skrev följande: "Enligt säljaren så är det inte enstegstätat fasad utan det ska finnas luftspalt. "

Finns det något dokument på detta? som jag kan ta en del av?

Tacksam för ett snabbt svar
 
Kolla men jag har för mig att det är Aquapanel med luftspalt bakom på den fasaden om jag inte missminner mig.
Läste Anticimex rapport och det är badrummet/toan i det gamla garaget som har fått en anmärkning och det är ju inte gjort något åt annat än en putsning.
Lite snålt att inte sätta låda kring golvvärmen men rätt lätt att åtgärda.

Annars ser det ju bra ut, tycker jag

/Peter
 
Enstegstätning är väl något man pratar om då man har trästomme och puts. Detta är ju ett stenhus, vilket borde göra enstegstätningen till en ickefråga. Du har ju ingen luftspalt när du putsar ett stenhus. Eller har jag missat något?
 
Byggis1976 skrev:
Badrumen verkar felbygda, bara så du förstår vad det innebär - ej försäkringsbara. Svårt att ta ställning till risk för snabb vattenskada. Men detta bör du undersöka nogrannare. Om det är enstegstätad fasad oct två felbyggda badrum så finns stor risk för stora renoveringar inom de närmaste 5 åren, själv skulle jag höfta uppåt 1 mille för fasadbyte o badrum.....

syftar du nu på badrummet i garaget eller i huset? garaget är som sagt gammalt och står kvar. det är endast huset som är nytt och inte garaget. Vi hade tänkt tänkt att använda garaget som förvaring. Garaget har tom en bastu som inte kommer att användas
 
Nope du har inte missat något, men har oftast inte någon luftspalt på ett stenhus, men jag är osäker och har för mig att jag sett att de klätt huset med aquapanel, troligtvis har jag fel :) Men även säljaren har ju tydligen gjort en utfästelse om att det var en luftspalt.
Fasiken måste man gå på visningen på tisdag bara för att man är nyfiken...

/Peter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.