Har äntligen målat klart takfoten.....:surprised:

IMAG0016_zps33251c1f.jpg
 
  • Gilla
Marianne Stenström Sahlin och 3 till
  • Laddar…
Har även fått klar en extra toalett...ska snart också vara klar med ett rum för musik och liknande...bilder kommer senare....
 
  • Gilla
Marianne Stenström Sahlin och 1 till
  • Laddar…
Vädret har varit för bra för att jobba inne den sista tiden....ska städa av ute och även riva ett gammalt förråd den närmaste tiden....
Tanken är också att sätta upp ett garagetält så man kan få undan massa saker innan vintern....

Någon som kan rekommendera bra och prisvärda tält (PVC) 4x6m alt 6x6m?
 
Enk Projektet skrev:
Vädret har varit för bra för att jobba inne den sista tiden....ska städa av ute och även riva ett gammalt förråd den närmaste tiden....
Tanken är också att sätta upp ett garagetält så man kan få undan massa saker innan vintern....

Någon som kan rekommendera bra och prisvärda tält (PVC) 4x6m alt 6x6m?
Köpa ett tält för samma pengar du kan få en container för?
Köp en container istället.
 
Suhagg skrev:
Köpa ett tält för samma pengar du kan få en container för?
Köp en container istället.

Haha...ja jag vet...men båten går inte in i en container....men ska kanske tänka om iaf....
 
Enk Projektet skrev:
Haha...ja jag vet...men båten går inte in i en container....men ska kanske tänka om iaf....
Köp en container.
Bygg ett snedtak som täcker både den och platsen där båten ska ligga. Eller har du griniga grannar?
 
Korvgubbe
Jag köpte ett "billigt dyrt tält" på någon av de vanliga butikerna, kanske rusta, för säkert 7 år sedan. 3x6m men inte de klena modellerna utan lite mer rejält med tjockare rör och väv. Det har överlevt såväl som arbetsbod till panelbyte, att stå uppe över de snörika vintrarna vi har haft de senaste åren och flertalet midsommarfester. Jag har absolut inget att klaga på!

Det enda som har hänt är att ett "fönster" gått sönder men det berodde helt och hållet på min egen dumhet och det hade inget tält klarat av.
 
Korvgubbe skrev:
Jag köpte ett "billigt dyrt tält" på någon av de vanliga butikerna, kanske rusta, för säkert 7 år sedan. 3x6m men inte de klena modellerna utan lite mer rejält med tjockare rör och väv. Det har överlevt såväl som arbetsbod till panelbyte, att stå uppe över de snörika vintrarna vi har haft de senaste åren och flertalet midsommarfester. Jag har absolut inget att klaga på!

Det enda som har hänt är att ett "fönster" gått sönder men det berodde helt och hållet på min egen dumhet och det hade inget tält klarat av.
Okej...vet du om duken är av PE eller PVC?
Jag har kolla på några nu....ligger mellan 6000-18000:- beroende på storlek och duk...
 
Jag skulle kolla här http://www.allhall.se/group.asp?group=76. Vi har ett 6 * 10 meter i scouterna. De brukar vi renovera båtar i på vintern och ha som mattält vid läger på sommaren.Ska de göras kortare så plcokar vi bort sektioner efter önskemål och lägger valfri press som tak. Bra pris har de också..

//Tobben
 
Korvgubbe
Enk Projektet skrev:
Okej...vet du om duken är av PE eller PVC?
Jag har kolla på några nu....ligger mellan 6000-18000:- beroende på storlek och duk...
Nu lyckats jag komma ihåg att kolla när jag var ute i garaget och enligt kartongen ska det vara PVC.
 
Korvgubbe skrev:
Nu lyckats jag komma ihåg att kolla när jag var ute i garaget och enligt kartongen ska det vara PVC.
Kanon :)
Kollar på tält på alla möjliga sidor nu...har även snöat in på container lösningen....:surprised:
 
Korvgubbe
Jo, jag förvarar min båt i en container, och det är en perfekt lösning för mig. Men det är såklart inget alternativ om du inte får in din båt. Men hur svårt kan det vara för dig att bredda en container ;)
 
Korvgubbe skrev:
Jo, jag förvarar min båt i en container, och det är en perfekt lösning för mig. Men det är såklart inget alternativ om du inte får in din båt. Men hur svårt kan det vara för dig att bredda en container ;)
Neeeeeej.......tanken hade ju inte ens slagit mig......:mad:

Kommer ju inte kunna släppa den tanken nu........;)
 
  • Gilla
Jante och 1 till
  • Laddar…
Har kört igenom tråden från början och det är rejält imponerande arbete du gjort, har du motivation för att gå i mål? Hoppas det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.