Oj! Ja, det är nog billigare med ett par hantlar ändå :)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Y
Efter att ha varit ute och friat endel så har jag nu fått sätta fart här hemma så det ser vettigt ut inför att daman hälsar på mig. :confused:

* Provsuttit några volvo v70s...
* Köpt & Kört hem 28st reglar i min lilla kassa bil.. .
* Tillverkat två lagerhyllor som ska bära 6 stora flyttlådor + småbröte per hylla. Fladdermus började dock skrika så avbröt vid slutfasen.
* Satt lite reglar i den uppsågade väggen till blivande torkrummet. Hoppas på sätta foder imorgon.
* Började laga gräsklipparen.
* städat inne, spolbilen kommer ju imorgon... .
 
  • Gilla
Crebel och 3 till
  • Laddar…
Jag har byggt färdigt stödmuren jag kämpat med ett tag.

Sen kom hantverkare för att påbörja våran badrumsrenovering, idag var det rivning. Bara golvet kvar nu. När väggarna ändå var öppna flyttade jag en dåligt placerad IR-deckare och drog slang för cat6 till ett intilliggande rum.

Så j-val nöjd med denna dagen!

ImageUploadedByByggahus.se1377117046.867426.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har kört en himla massa makadam till den blivande plattan.
Att man aldrig lär sig att låta andra göra skitjobbet istället, armarna känns några centimeter längre nu :)
 
Inte gjort nåt hemma.. Var däremot till min kusin och monterade en garageöppnare på hans nya port.
 
Har fått till luftspalter på halva övervåningen och hämyat en skylift för panel och västkusskiva på delar av huset i morhon, tar nu en pilsner.....
 
Hästmyror, trämaskar och Råttor (stora råttor) Har gjort illa vid den gamla ladugården. Så i eftermiddags började jag att lappa i timmerstommen i förhoppning att det går att rädda den nästan 200 år gamla byggnaden. Verkar som att timret är ännu äldre då varje stock är märkt, vilket borde tyda på att stommen är flyttad eller?


DSC_0298.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC_0299.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Crebel och 1 till
  • Laddar…
D09
Besökt hornbach och köpt kakel

Installationen av vedpannan flyttas fram 1-2 veckor så jag tröstar mig med att kakla i helgen 😭
 
  • Gilla
buspojken
  • Laddar…
D09 skrev:
så jag tröstar mig med att kakla i helgen.
Ha, Ha. Ja vissa söker tröst i religionen, andra tar till flaskan och du kaklar. Jag antar att din metod egentligen är sundast. :)
 
  • Gilla
Crebel och 2 till
  • Laddar…
D09
Alfredo skrev:
Ha, Ha. Ja vissa söker tröst i religionen, andra tar till flaskan och du kaklar. Jag antar att din metod egentligen är sundast. :)
Sprit och religion har aldrig varit min starka sida 😜
 
  • Gilla
Crebel och 2 till
  • Laddar…
Fortsatt lägga marksten på infarten och entrén. Började igår kväll/natt 23.30 och höll på fram till 02.00 och så blev det 2 timmar här ikväll, precis kommit innanför dörren. Cirka 33m2 lagt nu.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Betong och slagborr har varit på schemat idag!
Eftersom mitt pannrum saknar golvbrunn skred jag till verket idag och knackade upp en kanal genom golv och vägg!
Praktiskt nog hade jag en anslutning på andra sidan väggen där jag tagit bort ett kök!
uploadfromtaptalk1377359143570.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Med hårdrock i lurarna gick det lättare!
En timme senare var jag igenom och 2timmar senare var rören kopplade och kanalen igengjuten!
uploadfromtaptalk1377359267758.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som ni ser glömde jag mig i farten när jag reglade på andra sidan så jag fick kapa lite i osbskivan.
Visa bilaga 91402
Sen gjöt jag en större klack till kaminen!
uploadfromtaptalk1377359752166.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Får se vad som hinns med ikväll:confused:
 
  • Gilla
Crebel och 2 till
  • Laddar…
D09
Elektrikern har varit på besök och kopplat in en massa roligt i källaren :)

T ex brytare och kontakter , rörelsedeckare och dragit fram el till vedpannan och monterat brytare..

Hittade en kul lampa i garaget som han monterade in, en typ nödutgång fast utan gröna skylten med albinon springandes..

Den tänds automatiskt vid strömavbrott :)

Även spanat in hur man ska koppla ur kompressorn på niben med jag hade inte sådan brytare hemma så det blir i nästa sväng

Åkt o hämtat en beg källardörr för att sen inse att den var högerhängd... Jag skulle ha en vänster.. Skit också...

Men men ska montera den så länge men trött jag blir på mig själv när jag inte kollar noggrannare ha ha
 
Redigerat:
  • Gilla
MTech
  • Laddar…
En bild kraschade visst:confused:
 
D09
D09 skrev:
Elektrikern har varit på besök och kopplat in en massa roligt i källaren :)

T ex brytare och kontakter , rörelsedeckare och dragit fram el till vedpannan och monterat brytare..

Hittade en kul lampa i garaget som han monterade in, en typ nödutgång fast utan gröna skylten med albinon springandes..

Den tänds automatiskt vid strömavbrott :)

Även spanat in hur man ska koppla ur kompressorn på niben med jag hade inte sådan brytare hemma så det blir i nästa sväng

Åkt o hämtat en beg källardörr för att sen inse att den var högerhängd... Jag skulle ha en vänster.. Skit också...

Men men ska montera den så länge men trött jag blir på mig själv när jag inte kollar noggrannare ha ha
Dum fråga.....

Går det att göra en högerdörr med karm till vänster utan att paja den? 🙈
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.