peternicklas skrev:
Om man nu jämför 2012 års Landroid med M så lämnar de ungefär samma oklippta område. M är både kortare och smalare vilket medför att slingan kan ligga c:a 15 cm närmare hinder.
Du menar att man kan lägga slingan ca. 20cm från hinder med M då, eftersom jag klarar mig med 35cm :eek: Sen är det väl ingen skillnad på den punkten mellan v1.0 och årets L version.
 
peternicklas
MBygga skrev:
Du menar att man kan lägga slingan ca. 20cm från hinder med M då, eftersom jag klarar mig med 35cm :eek: Sen är det väl ingen skillnad på den punkten mellan v1.0 och årets L version.
peternicklas skrev lastpost_right.png Om man nu jämför 2012 års Landroid med M så lämnar de ungefär samma oklippta område. M är både kortare och smalare vilket medför att slingan kan ligga c:a 15 cm närmare hinder. Ser inte någonstans i mitt inlägg något om Landroid L, gör du? Jag ligger med stärsta avstånd på 22 cm. och ner till 0. Eftersom jag inte har någon Landroid L så kan jag inte kommentera vilket avstånd den behöver:p.
 
Redigerat:
peternicklas skrev:
peternicklas skrev [bild] Om man nu jämför 2012 års Landroid med M så lämnar de ungefär samma oklippta område. M är både kortare och smalare vilket medför att slingan kan ligga c:a 15 cm närmare hinder. Ser inte någonstans i mitt inlägg något om Landroid L, gör du? Jag ligger med stärsta avstånd på 22 cm. och ner till 0. Eftersom jag inte har någon Landroid L så kan jag inte kommentera vilket avstånd den behöver:p.
Ja, och det är ju inget nytt, har behandlats tidigare i tråden :rolleyes:
 
Nu börjar jag ledsna på kabelätandet!
Och som vanligt så är grundorsaken att den inte startar ock stoppar mjukt. Det är mycket massa den skall stoppa och starta i nedförsbacke och fullt stopp och full start är ett recept för att tappa fotfästet och börja spinna. Krydda det med med framhjul som svänger trögt och att den inte reagerar på tråden om den backar över den så är anrättningen fulländad!

Denna klippare behöver vara mycket mer följsam och inte arbeta mot din egen massa hela tiden.
Det är förmodligen lika enkelt att mjukstarta som att rycka igång.

Det är förmodligen lika enkelt att svänga åt sidan och vara följsam för sin tröghet när man närmar sig tråden som att tvärnita och slå full back. :banghead:

Om alla möten med guide tråden bestod av 30cm körning längs tråden innan den vänder ut igen så skulle mycket lösa sig!
Och den behöver kunna köra i en radie!

... skall man behöva bygga en själv för att få det rätt. ... :D
 
Redigerat:
Backar era klippare ut ur laddstationen vid strömavbrott?

Vad är det för mening med att den gör så?
 
Sixten76 skrev:
Backar era klippare ut ur laddstationen vid strömavbrott?

Vad är det för mening med att den gör så?
Japp, om den inte är nära fulladdad, då står den kvar. Idiotisk "funktion".
 
Man skulle vara programmerare hos worx då hade man haft semester än, inget verkar hända där ena buggen efter den andra kommer fram och absolut inget händer förutom att all vikt har lagts ner på den fina hemsidan...
 
Är det någon som försökt och lyckats få sin klippare återköpt av återförsäljaren?
 
peternicklas
slaskankan skrev:
Är det någon som försökt och lyckats få sin klippare återköpt av återförsäljaren?
Du måste ge dem 3 försök att åtgärda samma fel. Om du har 3 olika fel så räcker detta normalt inte till reklamation.
 
peternicklas skrev:
Du måste ge dem 3 försök att åtgärda samma fel. Om du har 3 olika fel så räcker detta normalt inte till reklamation.
Ok, får skicka in den igen då.
Kan inte tänka mig att den blir bättre, då den blev sämre efter förra gången på verkstad.
 
Nu börjar jag tröttna på min klippare! Den kör in till grannen i stort sett varje dag och jag för hämta den! Det börjar bli pinsamt att hämta klipparen inne hos grannen.
Helt fantastiskt att det finns affärer som fortfarande säljer den när felen inte fixas till. Är ju trots allt många dom har problem med att den rymmer med mera.
Jag har själv kontaktat service utan svar och har även bett stället jag köpte den på att försöka få service att höra av sig.
Är det nån som haft sin på service och fått tillbaka en maskin som funkar som den ska?
 
Dollar skrev:
Är det nån som haft sin på service och fått tillbaka en maskin som funkar som den ska?
Jag skickade in min på service för två veckor sen eftersom den inte längre kunde göra vänstersvängar. Verkar som att den var svårlagad för jag fick tillbaka en ny klippare igår. Verkar fungera som den ska.
 
Service ringde idag och jag skulle få en ny klippare så fort jag hade skickat in min till dom. Man får ju bara hoppas att det blir bättre sen!
 
Raderat inlägg, svaret stod några råder upp. :)
 
Redigerat:
Hehe jag fick tillbaka min med mjukv. V. 0.11 :-S utan svenska tecken. :p weee
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.