Jovial skrev:
Hittade detta objekt av en slump, tycker det är riktigt snyggt gjort. Undrar däremot lite om man har tillåtelse att gräva i trädgården =/ vem vet vad man kan hitta...

[länk]
Fint! Men en sak jag stör mig på. Golvet i badrummet är marockanska klinkers och de ska läggas utan fog. ALLTID man ser dessa vackra klinkers och så har de lagt med fog. Man gråter i själen.
 
Takterassen känns märklig, speciellt med trappan på utsidan som mer känns som en brandtrappa, blåser nog rätt bra där uppe och sen ser man att grannarna har exakt likadana terasser...
 
Håller med, tycker f.ö. att hela bygget känns daterat och lite typisk 3D Studio Max-arkitektur, såsom en mediegymnasiumelev skulle göra det - "asballt!"

Oorginellt, ängsligt, typiskt 2004.... Men säkert mycket säljbart bland alla ointresserade.

Edit: Samma arkitekt har faktiskt gjort betydligt intressantare hus, som kan ses på deras hemsida. Kunden som beställde det aktuella huset skulle bara lyft luren och ringt Älvsbyhus, Götenehus el. dyl eftersom det uppenbarligen var ett kataloghus som önskades ändå....
 
Redigerat:
Det har varit lite turer kring husen, vad jag har förstått så har arkitekten inte varit inblandad i uppförandet. Det var ursprunligen tänkt att stå hus från "Next House" ritade av Magnus Ståhl, men när Next försvann så byggdes det med lösvirke av andra hantverkare (som inte färdigställde bygget). Under ett år har andra hantverkare fixat klart dom två husen, det ena med putsad vit fasad och den andra med gråsvart puts. Det andra huset kommer nog också snart att säljas, dom är byggda på spekulation av markägaren.
 
Marlen Eskilsson skrev:
Det här huset är coolt pga mur- och stenarbetena utvändigt tycker jag. Titta på skorstenen och fönsteromfattningen på källarfönstren. Aldrig sett något liknande.

[länk]
Kul skorstenar! Men vad säger sotarn? :)
 
Marlen Eskilsson skrev:
Det här huset är coolt pga mur- och stenarbetena utvändigt tycker jag. Titta på skorstenen och fönsteromfattningen på källarfönstren. Aldrig sett något liknande.

[länk]
Häftigt "hus" :) Gillar vinkällaren.

Men okay, 68 milj är också pengar!
 
Marlen Eskilsson skrev:
Det här huset är coolt pga mur- och stenarbetena utvändigt tycker jag. Titta på skorstenen och fönsteromfattningen på källarfönstren. Aldrig sett något liknande.

[länk]
Ja, roligt med stenarbeten. Lite ovanligt i sverige tyvärr. Dock tycker jag ofta modern stenläggning som i detta fallet blir alldeles för stelt. Granit är ett fantastiskt material men det blir lätt lika tråkigt som betong om det blir för raka linjer.
 
Hemmakatten
Det där är helt klart värt 100'.
 
Marlen Eskilsson skrev:
Gert Wingårdhs villa Amundö, 32 000 000 kr [länk]
Riktigt trevligt hus faktiskt! Gillar ljusinsläppet överallt. Med ett annat läge kanske man hade fått ner priset något? Utsidan ser mer ut som en bunker dock. men det smälter in väl i omgivningen, det måste man ju säga.

/S
 
ullberg
Wingårdhsskapelsen har figurerat i denna tråd tidigare, någon som minns vad prislappen var då? och om det faktiskt såldes eller om detta är ett nytt försök av samma ägare?

/U
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.