D09
Mikael_L skrev:
Ja då vill vi ju hellre höra om vad för kul saker du handlade då ... :D
Ha ha en krok som ska sitta bak på kaminplåten, och i den en fjäder som håller kvar ett spjäll i rökröret i stängt läge

Sköj va? 😄😄😄😄
 
Svurit åt gräsklipparen och gjort en prototyp på snickarglädje till gavlarna på huset byggt 1911
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Glömde bilden...
 
  • 1376944039696.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mariatherese och 1 till
  • Laddar…
Snyggt!

Edit:
Vad är det för dimension och hur tänker du förankra konstruktionen?

Håller på att lägga om taket själv och skall montera en liknande tingest men mer som ett T.
 
Redigerat:
Det är 28*70 som jag kommer rita av på plats och fräsa av så att det kommer i liv med vidskivorna. Skruvlimmas fast bakifrån..
 
  • Gilla
Locke
  • Laddar…
Bytt min 5L acetylentub mot en 10L, skaffat kopparrör. Gjort klart det sista röret till duschblandaren, skruvat upp duschblandaren. Slagborrat mig genom en vägg i källaren, kapat rör, lött 2 vinklar, kopplat in vatten till badrummet. Testat att spola muggen, testat duschblandaren. Ska provskitas ikväll.. :)

Nu ska jag kolla när kompisen sjunger i progarmmet Idol..
 
MUSS skrev:
Målat och delvis bytt ut lite vindsskivor, isolerat innertak och drevat ytterdörren i min utbyggnad. Funderat på slå sönder min mosquito magnet som tamejfan aldrig fungerar.
erik_n skrev:
Samma problem... Den åker på tippen vilken dag som helst!
Min bråkar bara om jag öppnar gasen aningen för snabbt, kranen måste smygas upp.
Stannade för övrigt ett par gånger i somras men efter att ha kört igenom en kolsyrepatron så funkar den helt ok igen, snart dags att byta gastub igen då det har blivit riktig mygginvasion här.
Kolsyrepatroner köpte jag i trepack på Biltema för 56kr.

Ska ni kasta bort era maskiner så får ni gärna kasta dom åt mitt håll ;)
 
D09
En härlig arbetsdag, sen kalas för grannens unge, bära ut ett vattenfilter och sen direkt till Göteborg för ett 2 Tim Hapkidopass 😄 helt slut nu...

En hundpromenad och inse hur svårt det är att hinna med huset när semestern är slut 😭😭😭
 
Målat. Finns det något tråkigare jobb? Jag tror inte det.
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Inte jag men blev väckt vid kl 10 av att firman som installerade Värmepumpen var hemma och installerade täckplåten för rören utanför huset. Så nu är allt klart
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Tänkte få färdigt altanen igår men hann bara sätta upp en liten sketen kortling. Dagen gick istället åt till att starta om vattensystemet för vår fritidshussamfällighet med 200 stugor då tankarna var tomma. Sex timmar senare hade alla vatten igen men något altanbygge blev det inte.

Nytt försök idag. :)
 
Burit in 24000kWh till pannrummet;)
Nu gymmet och marklyft, lär kännas imorgon! :eek:
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Målat foder till altanfönster ..usch för att måla.
 
MTech skrev:
Burit in 24000kWh till pannrummet;)
Nu gymmet och marklyft, lär kännas imorgon! :eek:
Hur många kubik är det?

Stjälpt resp. travat?
 
KOW: Det är 300 säckar pellets:)
Dock ljög jag lite, jag får plats med drygt 220-230 säckar i pannrummet resten får vara i ett annat förråd! Därför måste dom sista säckarna hanteras 2ggr:mad:

Omräknat blir det 4,8ton och nånstans kring 7kubik!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.