Jobbat har jag gjort en vecka.. :) Det är faktiskt helt okej, bättre än vad jag trodde!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Svetsat lite på ett nytt balkongräcke. Ska nog kunna bli bra, behöver dock reda ut var hålen där zinken ska rinna ut vid förankringen ska placeras.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Fått halvdåligt samvete för en myrstack. Grannen har haft grävare för poolbygge och passade på att jämna till allmänningen, mest för att en gräsmatta inte ska vara så lockande för huggormarna som gärna kommer på besök! Jag ville helst haft kvar nåt ängsliknande men böjde mig (lätt) för kommande barnbarn? :)
Grävarn tog ett djupt tag och flyttade stacken några meter men jag antar att det blir svårt för de stackarna ;)
 
  • Gilla
xrever
  • Laddar…
Småfixat lite med utebelysningen. Är ju mörkt på kvällarna nu.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Tapetserat 2 barn rum. Satt upp "nyans cover" tapet. Målat!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
P
Rivit upp den rent ut sagt för dåliga plattsättningen jag gjorde igår. Den skulle bara ligga över vintern för att soptunnan inte skulle behöva stå i leran, men jag blev så förbannad av att se det att jag inte hade överlevt vintern. Bara att göra om och göra mer rätt.
 
  • Gilla
buspojken
  • Laddar…
D09 skrev:
Blev inspirerad och ruska lite i äppelträdet [bild]
Kul :)

Vad blir det av äpplena då? Förutom att det blir någon paj här och där, så har jag barnen till att samla in våra äpplen, sedan tar vi med dem till en morbror i Småland som ger det till älgarna.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Funderar på om man borde ta all frukt som man inte kan ta vara på och ge till tiggarna i storstäderna? Nu bor jag ju inte i en storstad längre och har heller inga fruktträd på vår nya tomt.... Pengar har jag aldrig vågat ge men jag tänker att mat borde väl vara välkommet?
 
  • Gilla
Darth Peter och 1 till
  • Laddar…
D09
Marlen Eskilsson skrev:
Kul :)

Vad blir det av äpplena då? Förutom att det blir någon paj här och där, så har jag barnen till att samla in våra äpplen, sedan tar vi med dem till en morbror i Småland som ger det till älgarna.
Har delat ut kors o tvärs ha ha

Till grannar, släktingar , vänner, kollegor m.m

Siktar på att fixa must av det nästa år :)
Vore kul med lite vin / cider av egna äpplen :)

Har ett träd kvar att ruska i he he sen får ungarna samla in på nytt :)
 
mariatherese skrev:
Funderar på om man borde ta all frukt som man inte kan ta vara på och ge till tiggarna i storstäderna? Nu bor jag ju inte i en storstad längre och har heller inga fruktträd på vår nya tomt.... Pengar har jag aldrig vågat ge men jag tänker att mat borde väl vara välkommet?
Skicka frukten till Bulgariska ambassaden. De blir säkert glada.
De har ju inte råd att köpa bussbiljetter hem åt sina medborgare.
För det kan väl inte var att de inte vill ha hem dem?
 
  • Gilla
stake
  • Laddar…
Det må så vara. Men jag tror inte att tillgången på svensk sur fallfrukt kommer att vara det som gör att de stannar eller inte. ;) Tanken på att en människa får lite nytta av det istället för skatorna och råttorna är lite trevlig tycker jag. Fast jag skall inte sätta mig på några höga hästar - på den tiden då jag ägde två fruktträd så gjorde jag inte så... men tanken slog mig nu.
 
D09
KnockOnWood skrev:
Skicka frukten till Bulgariska ambassaden. De blir säkert glada.
De har ju inte råd att köpa bussbiljetter hem åt sina medborgare.
För det kan väl inte var att de inte vill ha hem dem?
Medborgarna eller mina äpplen? 😄
 
D09 skrev:
Medborgarna eller mina äpplen? 
Bra fråga. Jag vet egentligen inte :surprised:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Inhandlat eldosor och annat kul på hornbach:)
 
Mikael_L
Ja då vill vi ju hellre höra om vad för kul saker du handlade då ... :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.