Lagt 22 kvadrat golv och satt lister i vardagsrummet, äntligen är denna golvläggning klar !! Ser fram emot att få börja slipa och spackla väggarna! Lär dock ledsna efter första skarven ;)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
buspojken skrev:
Lagt 22 kvadrat golv och satt lister i vardagsrummet, äntligen är denna golvläggning klar !! Ser fram emot att få börja slipa och spackla väggarna! Lär dock ledsna efter första skarven ;)
I den ordningen? Mina lister får vänta längre :)
Glöm inte täckpapp ;)
 
  • Gilla
Henri
  • Laddar…
Marlen Eskilsson skrev:
[bild]

Skördat 7 kg vindruvor i växthuset och nu ska jag göra saft.
Dom är större än våra som inte sitter i växthus män ändå har visst skydd. Skördetid blir senare....
Vilken sorts druvor är det?
 
Idag har vi reglat över ena ytterdörren för ett entré tak , monterat det , passat in tegelfasaden runt reglarna , monterat ner alltihopa och målat reglarna.
Väntar på att färgen ska torka imorgon så vi kan montera upp alltihopa igen.
(Detta skulle ha gjorts vid dörrbytet 2010 :surprised: )
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Fortsatt på min breddade infart. Idag lade jag på stenmjöl, fick det rakt och fint alldeles för enkelt och körde med paddan i 20 minuter. Efter det vattna ja det i 5 minuter och sen blev det iväg på kalas.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
Dom är större än våra som inte sitter i växthus män ändå har visst skydd. Skördetid blir senare....
Vilken sorts druvor är det?
Ingen aning tyvärr. Köpte en vinranka i en kruka på en plantskola. Tänkte inte på att kolla sorten, för det fanns bara en. De är inte jättestora, men blev i alla fall större i år än förra året. Solens förtjänst kanske?
 
Kjell_G skrev:
I den ordningen? Mina lister får vänta längre :)
Glöm inte täckpapp ;)
Är stenhård mot mig själv, gör klart ett rum i taget tills de är 100 % klart, annars går ja bara runt och irriterar mig på småsakerna som ska fixas ;) idag får dock verktygen vila, ska ägna söndagen åt min son, vattenkrig står visst på schemat !
 
Redigerat:
  • Gilla
Kjell_G och 3 till
  • Laddar…
Har stoppat och klätt en pall som lag målade för ett tag sedan. Räknas det? Skulle verkligen vilja gå en tapetserarkurs.
IMAG0602.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
mariatherese skrev:
Har stoppat och klätt en pall som lag målade för ett tag sedan. Räknas det? Skulle verkligen vilja gå en tapetserarkurs.
[bild]
Det räknas! Snyggt! :)
 
Nybakat bröd är en bra start på en söndag.. :) Skulle behöva ha syrgas till gassvetsen så jag kan löda ihop rören upp till badrummet och jag skulle behöva plugga handfatsrören och duschrören så jag kunde prova nya muggen och göra ett täthetskontroll. Skulle även behöva montera monteringsplåten på pelletspannan, blir nog bara det sista då det är lite för mycket månad kvar i slutet på pengarna denna månad. ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Fixat vent till pannrummet :)

Spanat in belysningen, hoppas det räcker :) har annars dille på många lampor :)

Pluggat röret till frånluften, kommer inte behövas längre :)

Hittade en gammal ( ny ) lampa i garaget typ nödutgång. Dvs lampa med inbyggt batteri... Klurar om jag ska sätta upp den fast utan den gröna gubben som springer :/ kan väl vara bra vid strömavbrott att ha lite belysning..

Städat undan några sopsäckar :)

Nu börjar ångesten trilla på... Det var något jag skulle göra imorgon 😭😭😭
 
Redigerat:
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
D09 skrev:
...Nu börjar ångesten trilla på... Det var något jag skulle göra imorgon 
Motorsågen :)

Eller börja jobba :p
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
KnockOnWood skrev:
Motorsågen :)

Eller börja jobba :p
Jobba ha ha fyf@n

Kommer knappt ihåg vart jag ska 😜
 
Jag började idag bila mig genom golv och vägg för att sätta in en golvbrunn i pannrummet.
Kul jobb, jo man tackar!
Hur tänkte man där med att inte ha en golvbrunn vid en panna:confused:

Nämnda panna har gått sönder en gång i tiden och förstört rummet bredvid! Det hade inte hänt om en golvbrunn suttit där då:)

Och nu har jag golvet öppet på andra sidan väggen där det även finns avlopp att koppla sig på!
Gör jag det inte nu så blir det inte av förrän nästa pannhaveri:sly:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.