M
mortimer skrev:
Kan jag läsa om det någonstans på Gardenas sidor ?
Vet ej. Men du kan ju alltid maila och fråga dom.
 
Vilken mjukvaruversion är den senaste?
 
Micke_vb skrev:
Vilken mjukvaruversion är den senaste?
Om det är den senaste vet jag inte, men jag fick ny mjukvara i början av juni i samband med en garantirep.

MSW ver: 3.02.00
MSW-datum: 2012-10-18
SUB-ver: 3.00.00
MMI-ver: 3.00.00

/Ubbe
 
Redigerat:
frav skrev:
Såg att Jula nu tar 7990kr för R40Li.
Vilket KLIPP!!
 
Gudahov skrev:
Vad gäller motståndsavkänningen, så var det vad den andra teknikerna på Husqvarna berättade (en yngre kille); dvs att Gardena R40Li hade motståndsavkänning eftersom den tillhör generation 3. Jag har själv frågat en säljare av Gardena-robotar och han kände inte till att den skulle ha det. Jag är inte 100% på att det finns; dels så var den yngre teknikern inte lika erfaren, det var bara något han nämnde (att "den har det eftersom den tillhör generation 3") och hade ingen lång utläggning kring saken. Det finns dock uppenbarligen någon funktion som gör att roboten minskar ned antalet klipptimmar när man fått ned gräset på en lägre nivå. Det bekräftas ju även av UbbeL ovan. Men om det är "vädertimer" eller inte, det vet jag inte.
Det är väl enkelt ett prova, sätt upp klipphöjden och skicka ut den...
 
UbbeL skrev:
Om det är den senaste vet jag inte, men jag fick ny mjukvara i början av juni i samband med en garantirep.

MSW ver: 3.02.00
MSW-datum: 2012-10-18
SUB-ver: 3.00.00
MMI-ver: 3.00.00


/Ubbe
Ok jag har

MSW ver: 2.02.00
MSW-datum: 2011-12-05
SUB-ver: 2.00.00
MMI-ver: 2.03.00

/Micke
 
Micke_vb skrev:
Det är väl enkelt ett prova, sätt upp klipphöjden och skicka ut den...
Igår fick jag meddelandet "dagens klippning slutförd" vid 18-tiden trots schemaläggning fram till 23. Gräset var kort och att det var motståndsavkänning känns inte alltför långsökt.
 
Och det har inget med dygnsvilan att göra?
 
Tidigare har den jobbat hela kvällen med samma schemaläggning.
 
Har du nyligen köpt den?
 
Har haft den under sommaren, men den fick vila två veckor när vi var bortresta, så det är först nu den är ikapp.
 
Min bara klipper och klipper :) kör med
020.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Samt timern inställt på 0
 
Redigerat:
  • Gilla
UbbeL
  • Laddar…
Funderar lite ang. R40li och R70li. Eftersom det är samma maskin med olika program, bör man kunna byta programmet på R40Li så det blir en R70Li eller är jag ute och cyklar nu.....:sly:
 
Teoretiskt, ja.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.