HL1 skrev:
Har testat igen. Samma fel. Står bara någon minut innan den backar ut. Men startar inte på schema tid. Drog ur laddaren i både nät änden och laddstationen och efter det blir den kvar på laddning länge. Fattar inte vad som är fel. Efter att den laddar ok så funkar Auto igen men efter att ha satt area punkter så funkar inte auto heller.
Lurigt för min har precis börjat bete sig på samma sätt, fått för mig att det kom efter att jag la in areor. Någon som kan bekräfta om den skall backa ut från "kontakt plattorna" i något skede?
 
Maver1ck skrev:
Lurigt för min har precis börjat bete sig på samma sätt, fått för mig att det kom efter att jag la in areor. Någon som kan bekräfta om den skall backa ut från "kontakt plattorna" i något skede?
Men jag kan verifiera att den går ut på utsatt tid motsols på slingan.
 
Maver1ck skrev:
Lurigt för min har precis börjat bete sig på samma sätt, fått för mig att det kom efter att jag la in areor. Någon som kan bekräfta om den skall backa ut från "kontakt plattorna" i något skede?
Min backar ut några cm efter att den laddat fullt, sedan står den där och väntar tills schematiden inträffar och då vänder den och kör ut.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mitt nybyggda garage
 
  • Gilla
Supoman och 2 till
  • Laddar…
När man testar schema. Spelar det någon roll om man sätter tiden typ 10 min framåt eller bör man sätta längre fram för att den ska hinna tänka efter och bli redo? Jag har kört med kort tid framåt.
Höll på att bli av med min ikväll. Testade med auto och då smet den i en regnvåt sluttning ner mot sjön. Lyckades stoppa den en halv meter innan vattnet. Ha ha. Så bättre däck är nog ett måste eller lägga slingan där det är mindre brant.
 
HL1 skrev:
Hej. Nu är jag i desperat behov av hjälp. Har dragit färdigt kabeln och kopplat in laddaren. Allt verkar ok.
Jag lägger in att jag ska köra med 3 areor. Trycker på start och den går på kabeln och jag anger de 3 släpp punkterna. Då stannar den. Bär tillbaka den till laddaren och lägger in schema tid. Har Line on.
Inget händer. Den startar inte vid schema tid. Då provar jag med auto och trycker yes. Inget händer. Den reagerar inte alls på fjärren längre heller. Provar att köra Hem, men inget händer.
Har gjort återställning flera gånger utan att få någon skillnad.
F....n den gick ju häromdagen. Har ni något tips?
Visas signal ikonen på displayen att den har kontakt med laddaren, jag gjorde liknande som du och då tappade den ID till laddaren, har den inte kontakt med laddaren så reagerar den inte på kommandon.
 
Prova skruvdubb
 
Får kolla om hemma symbolen lyser när felet uppstår. Ska prova att schemalägga nu när den fått kontakt igen. Får fundera på dubbar. Var köper man sådana?
Tar klipparledigt idag och åker på sjön istället.
 
Atv återförsäljare typ trech
 
grymmeoffe skrev:
Atv återförsäljare typ trech

Hmm, kollade o de kostar ungefär 8.- styck. Undra hur många man behöver och vilka. Jag har 75 spik per hjul idag....

Idag skapade jag ny areor men lät den gå motsols, får se hur det blir.
 
tlsv skrev:
Fick fukt i displayen på min idag när det regnade som mest, skruvade isär o torkade upp o det funkade igen. Displayen blev lite mörkare men ska se imorgon när den fått natten på sig.
Hur omständigt var det att ta bort och isär displayen?
 
Maver1ck skrev:
Hmm, kollade o de kostar ungefär 8.- styck. Undra hur många man behöver och vilka. Jag har 75 spik per hjul idag....Idag skapade jag ny areor men lät den gå motsols, får se hur det blir.
Den skall väl gå motsols när man skapar areor?
 
Dave R skrev:
Hur omständigt var det att ta bort och isär displayen?
Det var inga problem. Först ta bort laddkontakterna + ledningshållaren i fronten. 4 insexskruvar under luckan. Sen sitter displayen med 4 skruvar.
 
Behöver inte lossa laddkontakterna när du lossat skalet kan du vika skalet framåt alternativt ställa det på högkant mot något sedan sitter det en 5 polig kontakt en 4 polig en 2 polig till till nödstoppet och en 2 polig till regnsensorn
 
grymmeoffe skrev:
Behöver inte lossa laddkontakterna när du lossat skalet kan du vika skalet framåt alternativt ställa det på högkant mot något sedan sitter det en 5 polig kontakt en 4 polig en 2 polig till till nödstoppet och en 2 polig till regnsensorn
Jag skulle starkt rekommendera att lossa laddkontakterna innan man skruvar isär maskinen ytterligare. Jag gjorde inte det själv vilket resulterade i att laddkabeln drogs loss från sin kontakt på kretskortet. Det var en del pill att få in kabeln i kontakten igen. Kan varit mitt exemplar som var dåligt fäst från början, men det är tråkigt att råka ut för.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.