grymmeoffe skrev:
Antenn funktion till fjärren
Tackar!
 
Och antenn mellan basstation och klippare.
 
  • Gilla
tlsv
  • Laddar…
grymmeoffe skrev:
Enkelt när skal o display är borta sitter det ca 10 skruvar som håller ihop dom båda chassi halvorna sedan får du lossa ratten till höjdjusteringen till kniven nu är allt löst innan du lyfter kåpan nu lossa kabeln som heter pump och onoff switch i display hålet när du nu lyfter övre chassi halvan så var lite försiktig för ultraljuds kablarna
Sitter även 2 skruvar på undersidan av handtaget
 
  • Gilla
Dave R
  • Laddar…
grymmeoffe skrev:
Du måste ha rätt program samt drivisar
Hej jag har program och drivisar, skall forska lite mer när jag får tid.
 
  • Gilla
tlsv och 1 till
  • Laddar…
power650 skrev:
Hej jag har program och drivisar, skall forska lite mer när jag får tid.
Hur lyckades du med det var hittar jag det
 
Om man inte vill mecka för mycket med att sätta gummi bussningar så blir det avsevärt mycket bättre med ljudet från karossen om man spänner upp den i baken, precis som vissa körde med tejp tog jag lite ståltråd..
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
power650
  • Laddar…
Jag kommer att få ett program för uppgraderad styrning för lutningar, som gör att den går rakare i alla lägen..kan distrinuera så småningom.
 
  • Gilla
janne67
  • Laddar…
Supoman skrev:
Jag kommer att få ett program för uppgraderad styrning för lutningar, som gör att den går rakare i alla lägen..kan distrinuera så småningom.
Detta är jag intresserad av då jag har en slänt som den gärna vill gå i cirklar i. Den är för smal så jag har fätt sätt en bräda längst ner så den inte rymmer.
 
Min maskin är det något fel på så den löser ut om den kör på något hinder "Lyft eller trycksensor aktiverad" Veiko och jag håller på och fixar detta. Men jag funderar på när man kör med områden och schemaläggning och maskin har löst ut, då brukar jag trycka på auto då går han tillbaka till laddstationen och börjar och klippa på första området men han klipper inte den inställda tiden utan han klipper hela tiden på detta område. Det verkar som han inte tar hänsyn till schema inställningen. hur ska man göra för att han ska fortsätta på schemainställningen?
 
Hej Janne67!
Det där med schemainställningen vet jag inte hur man startar efter ett stopp. Utan man får nog göra som du gör eller stoppa den i laddaren och vänta på nästa pass.

Vad har ni felsökt på med "lyft och trycksensorn", hade ju själv liknande problem så jag kanske kan hjälpa till.
 
janne67 skrev:
Min maskin är det något fel på så den löser ut om den kör på något hinder "Lyft eller trycksensor aktiverad" Veiko och jag håller på och fixar detta. Men jag funderar på när man kör med områden och schemaläggning och maskin har löst ut, då brukar jag trycka på auto då går han tillbaka till laddstationen och börjar och klippa på första området men han klipper inte den inställda tiden utan han klipper hela tiden på detta område. Det verkar som han inte tar hänsyn till schema inställningen. hur ska man göra för att han ska fortsätta på schemainställningen?
Detta är ju något som borde kunna lösas i en uppdatering att man kan välja att fortsätta på schemat, önskvärt vore ju också att veta att han går och klipper på schemat. Jag har aldrig fått den att gå klart på ett schema för den har alltid fastnat någonstans innan.
 
F
Hur hög spänning vid fulladdat batteri? La ut en liten provslinga bara för att prova. Hoppar ur laddstationen vid 28,4V och klippte sen bara 50minuter innan den gick tillbaka för laddning igen och det var extremt lättklippt med max 20-25mm högt gräs, inget som suger batteri.
 
power650 skrev:
Hej Janne67!
Det där med schemainställningen vet jag inte hur man startar efter ett stopp. Utan man får nog göra som du gör eller stoppa den i laddaren och vänta på nästa pass.

Vad har ni felsökt på med "lyft och trycksensorn", hade ju själv liknande problem så jag kanske kan hjälpa till.
Vi har kollat så inte givarna som är smältlimmade har lossnat, jag har kört utan kåpa och kollat brytarna det verkade okej och jag har kört med givarna bortkopplade då fungerade det då de inte löser ut överhuvudtaget. Veiko tyckte vi skulle byta något kretskort men han skulle kolla med kineserna först.

//Janne
 
Supoman skrev:
Jag kommer att få ett program för uppgraderad styrning för lutningar, som gör att den går rakare i alla lägen..kan distrinuera så småningom.
Detta är högintressant, en väldigt viktig uppdatering. När, var hur?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.