Igår skruvade jag dit dörrbeslag på garderobsdörrarna. Kapade lite hyllplan till rätt mått för en bokhylla.
Idag strök jag på andra lagret hårdvaxolja på skrivbordet jag slipade ner häromdagen. Monterade även ihop nya gasolgrillen och provgrillade lite :)
 
Idag har jag tvättat soptunnan som bestod av allt man inte vill handskas med! Köpt en Hozelock auto reel 40meter som belöning såklart! :)
 
Idag har jag rivit ut all invändig isolering i källaren, som jag lovade besiktningsmannen att jag skulle göra.
 
D09
xdigger skrev:
Jorå, absolut, men det var ingen större fara, han eldade åtminstone på stentrappen på utsidan, men otäckt att han ens tänker tanken på att tända eld själv. Tror dom flesta av oss har varit där, men det är lite extra otäckt eftersom han inte tänker/handlar som alla andra, han har ADHD. Han blev jätteledsen när jag tog ifrån han tändsticksbeviset som scouterna delat ut till honom, dock får han göra "omprov" om ett par dagar för mig, detta är mest för att han ska förstå allvaret. ;)
Ungar är impulsiva och nyfikna :) men har inte lärt sig innebörden av allt sitt handlande :) Därför ni finns och kan släcka bränderna :)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
-RB- skrev:
Igår skruvade jag dit dörrbeslag på garderobsdörrarna. Kapade lite hyllplan till rätt mått för en bokhylla.
Idag strök jag på andra lagret hårdvaxolja på skrivbordet jag slipade ner häromdagen. Monterade även ihop nya gasolgrillen och provgrillade lite :)
Bild på skrivbordet tack!

Jag slipade och lackade ett matbord förra veckan, och det ser för j*****t ut.
Alla missar med bandslipen och oscillatorn syns nu när ytan är blank.
 
D09
Blev några timmar vid vedklyven :)
 
  • Gilla
Yrrol
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Bild på skrivbordet tack!

Jag slipade och lackade ett matbord förra veckan, och det ser för j*****t ut.
Alla missar med bandslipen och oscillatorn syns nu när ytan är blank.
Varsågod!
ImageUploadedByByggahus.se1374686729.381093.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1374686787.588971.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1374686817.485523.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Intressant möbel!

Är det 50-tal? Dansk kanske?

Och finishen verkar ju vara superfin (y)
Där har du inte gnagt med bandslip med 60-papper va?
 
Så snyggt skrivbord!

Bytt säkerhetsventil på pannans vattenberedare. Börjat bocka rören till nya badrummet, tänkte sätta vinklar men hade lite överskott på rör så jag tänkte att jag provar att bocka skiten, gick hur fint som helst, inte så svårt som jag trodde.. ;)
 
KnockOnWood skrev:
Intressant möbel!

Är det 50-tal? Dansk kanske?

Och finishen verkar ju vara superfin (y)
Där har du inte gnagt med bandslip med 60-papper va?
Ja, den är fin. Jag måste erkänna att jag faktiskt inte har letat efter någon märkning. Det är ett Blocket-fynd. Men jag tror också på 50-tal.

Finishen blev bra. Ytan är inte högblank då det är hårdvaxolja. Förmodligen är det ett helgerån att lägga på hårdvaxolja men det blir en väldigt tålig yta av det. Möbeln var i ett bedrövligt skick med mycket repor och ringar efter glas etc. Det hade nog runnit lite vatten på den också, men faneret satt fast ändå. Det var bara ytan som var skadad.

Jag körde först med 240 korn i excenterslipen och för hand för att sen avsluta med 320 korn. Noggrann dammsugning och dammtorkning. Sen på med hårdvaxoljan. Mellanslipade med 320 korn för hand i fiberriktningen och sen ett lager hårdvaxolja till.

Vi är nöjda med resultatet. Nu återstår att se hur länge det får vara fint. Skrivbordet står i ett barnrum.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Jag har äntligen blivit klar med 100 kvm ovanvåning och alla lister på plats!
Nu blir det till att sova i vårt riktiga sovrum för första gången sedan vi flyttade till huset, vilket vi gjorde för fyra år sedan!
Gissa om jag kommer att sova gott!
 
  • Gilla
BiFuel och 3 till
  • Laddar…
Kul!

Jag gillar nallen på elementet och jordgloben på golvet :)
 
Mikael_L
Igår: Måla hus.
Idag: Måla hus.

Gavelspetsarna blir helt klara imorgon.


Men alltså, var det inte underbart när man bodde i hyreslägenhet ...?

Inga fasader att måla, men däremot duscha en timme ... :)
 
  • Gilla
nerx och 3 till
  • Laddar…
Inget på hela veckan, ägnat tiden åt segling i Kroatien istället :)
Bra för både huset och själen.

ImageUploadedByTapatalk HD1374706090.778997.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L skrev:
Igår: Måla hus.
Idag: Måla hus.

Gavelspetsarna blir helt klara imorgon.


Men alltså, var det inte underbart när man bodde i hyreslägenhet ...?

Inga fasader att måla, men däremot duscha en timme ...
:)
Och sen sitta och glo på TV tills ögonen gick i kors!

Nej tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.