Yksion skrev:
Nån som vet om det finns någon butik i Östergötland som säljer Landroid?
Swedol bör väl finnas i något-köping? De bör ha den.
 
peternicklas
Yksion skrev:
Nån som vet om det finns någon butik i Östergötland som säljer Landroid?
Dessa säljer via Internet http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1772073 Sedan säljer Jem & Fix, COOP och några andra. Poolrobot i Västerås säljer den, vet inte var i Österg. du bor.
 
Redigerat:
peternicklas
hc77 skrev:
Kul att höra. Lämnade ju tillbaka min Landroid M inköpt för 6995 på öppet köp eftersom jag har grannar med HQ 220. Vågade då inte chansa eftersom även Hasse på HP sa att det var 3.5 meter som gällde. Köpte då istället en Bosch Indego för 8499 som jag på grund av alla problem som många upplevt inte vågat installera. Men nu är det dags efter att ha legat i garaget ouppackad i 2 månader.
Vär själv på gång att köpa en Bosch. Idag är jag mycket glad att jag väntade och tog en Landroid. Alla de problem samt ljudet som Bosch har hade jag aldrig kunnat acceptera. jag vill kunna köra klipparen på natten utan att bli störd även om fönstren är öppna. Landroid funkar att köra på natten.
 
peternicklas skrev:
Dessa säljer via Internet [länk] Sedan säljer Jem & Fix, COOP och några andra. Poolrobot i Västerås säljer den, vet inte var i Österg. du bor.
Tack. Coop finns i Linköping. Nån som vet vad en M kostar på Coop?
 
hc77 skrev:
Kul att höra. Lämnade ju tillbaka min Landroid M inköpt för 6995 på öppet köp eftersom jag har grannar med HQ 220. Vågade då inte chansa eftersom även Hasse på HP sa att det var 3.5 meter som gällde. Köpte då istället en Bosch Indego för 8499 som jag på grund av alla problem som många upplevt inte vågat installera. Men nu är det dags efter att ha legat i garaget ouppackad i 2 månader.
min HQ störs av grannens Bosch Indego hela tiden...min HQ stannar vid tomtgränsen ,vi har försökt
ändra frekvens och annat på boschen...men hjälper inte...nån som vet om det går att ändra nåt på boschen så att den funkar med HQ som granne?
den andra grannen gillar inte Bosch Indegos höga ljud...dom kan inte sitta ute i trädgården när boschen går...vérkar mest vara problem med Bosch Indego ...så den skulle inte jag installera i min trädgård....blir bara problem med grannarna
 
Yksion skrev:
Tack. Coop finns i Linköping. Nån som vet vad en M kostar på Coop?
7895:- tog dom på Coop Bygg i Ulricehamn samt någon % billigare om man visade Coop kort.
 
peternicklas
tjena skrev:
min HQ störs av grannens Bosch Indego hela tiden...min HQ stannar vid tomtgränsen ,vi har försökt
ändra frekvens och annat på boschen...men hjälper inte...nån som vet om det går att ändra nåt på boschen så att den funkar med HQ som granne?
den andra grannen gillar inte Bosch Indegos höga ljud...dom kan inte sitta ute i trädgården när boschen går...vérkar mest vara problem med Bosch Indego ...så den skulle inte jag installera i min trädgård....blir bara problem med grannarna
Du kan inte göra något med Bosch, bara att acceptera. Det finns en lösning för HQ.
 
peternicklas skrev:
Du kan inte göra något med Bosch, bara att acceptera. Det finns en lösning för HQ.
ok vad är lösningen för en HQ?
 
peternicklas
tjena skrev:
ok vad är lösningen för en HQ?
Vet inte, vet bara att det finns en.
 
Jula säljer L för 7995 kr. Hur står sig L mot nyare M? Är M väsentligt bättre eller är det mest prestandaskillnad?
 
peternicklas
Yksion skrev:
Jula säljer L för 7995 kr. Hur står sig L mot nyare M? Är M väsentligt bättre eller är det mest prestandaskillnad?
Här kan det vara läge med lite försiktighet. Artiklen heter samma som förra årets. Inget fel på klipparen men den blir störd av andra väldigt lätt.
OM det är en Landroid L 2013 så är det samma laddstation som Landroid M vilken inte blir störd lika lätt. Den klarar t.ex. HQ på ett avstånd 1 m men kanske även mindre. Hade själv en 2012 år modell av landroid L och var mycket nöjd fram till det att grannen fick en HQ. Nu har jag en Landroid M 2013 och även denna är mycket bra, lite bättre i vissa avseende.
 
peternicklas skrev:
Här kan det vara läge med lite försiktighet. Artiklen heter samma som förra årets. Inget fel på klipparen men den blir störd av andra väldigt lätt.
OM det är en Landroid L 2013 så är det samma laddstation som Landroid M vilken inte blir störd lika lätt. Den klarar t.ex. HQ på ett avstånd 1 m men kanske även mindre. Hade själv en 2012 år modell av landroid L och var mycket nöjd fram till det att grannen fick en HQ. Nu har jag en Landroid M 2013 och även denna är mycket bra, lite bättre i vissa avseende.
I vilka avseenden? Tycker av inläggen att döma att M är ett enklare bygge med sämre sensorer och något ljudligare motorer. En L av 2013 års modell är helt klart att föredra, då får man en bättre, snabbare och tystare maskin med samma låga känslighet mot andra maskiner som M har. Och sedan är det inte laddstationen som styr känsligheten mot andra maskiner. Jag har som bekant både en gammal och en ny laddstation till min 2012 maskin och det är ingen skillnad dem emellan. Fick du föresten något officiellt besked om känsligheten från Positec som du aviserade för ett tag sedan. Slutligen undrar jag hur du kunde få återlämna din gamla maskin med störningsargumentet som grund, det är ju ett känt och aviserat faktum.
 
peternicklas
MBygga skrev:
I vilka avseenden? Tycker av inläggen att döma att M är ett enklare bygge med sämre sensorer och något ljudligare motorer. En L av 2013 års modell är helt klart att föredra, då får man en bättre, snabbare och tystare maskin med samma låga känslighet mot andra maskiner som M har. Och sedan är det inte laddstationen som styr känsligheten mot andra maskiner. Jag har som bekant både en gammal och en ny laddstation till min 2012 maskin och det är ingen skillnad dem emellan. Fick du föresten något officiellt besked om känsligheten från Positec som du aviserade för ett tag sedan. Slutligen undrar jag hur du kunde få återlämna din gamla maskin med störningsargumentet som grund, det är ju ett känt och aviserat faktum.
Stopp och belägg.
Det är EXAKT samma moterer på 2013 år L och M. Laddplattorna har samma elektronik på 2013 årsmodell. Det är Laddstationen i kombination med ny elektronik i 2013 års maskiner som gör de mindre känsliga för störningar.
Det är helt ny elektronik i 2013 enligt reservdelslistan, tror denna stämmer!
Jag har haft en 2012 L samt har nu en 2013 M. Skulle ALDRIG byta ner mig till en L igen. M är mycket mjukare, tar mindre plats och sliter inte på gräset som L. har man 1000 kvm gräs att klippa så är M helt klart att föredra.
Positec har nog semester...
HQ kanske har förlorat målet då Jula nu börjar sälja Landroid igen. Misstänker att det är lagermaskiner de säljer.
Men det är possitivt att de säljer igen. Landroid förtjänar fler ställe som säljer den.
 
Var köper man extra slingkabel? Jag har många träd som jag behöver "öa" in (jag har förstått att den i vissa vinklar fastnar mot hinder) och jag tror att jag behöver mer än 180 m som följer med M.
 
Redigerat:
peternicklas
Yksion skrev:
Var köper man extra slingkabel? Jag har många träd som jag behöver "öa" in (jag har förstått att den i vissa vinklar fastnar mot hinder) och jag tror att jag behöver mer än 180 m som följer med M.
De som säljer Landroid säljer också slingkabel. I år är det en annan typ av kabel. Mörkgrön och tunnare, liknar HQs kabel men lite mjukare. Jula säljer om du har dessa i närheten.
Jag har c:a 270 m till min M och det går bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.