Målat väggar. Köpt golvlister och grundmålat dem. Kört iväg ett riktigt rackarlass till tippen med spillbitar av gips, trä, nedknackad puts och resterna av den rivna väggen.
Handlat på mig mer byggmaterial.
 
Igår, 1a steget med att tvätta taket. Idag, kola när firman installerar nya värmepumpen samt borsta av taket från igår.
 
D09 skrev:
Började med min 90/10 röjsåg, han precis tänka att när den väl är hel så går den fint, sen tvärdog den och har inte velat starta...
Jag vågar knappt fråga men visst tankade du oljeblandat? ;)
 
  • Gilla
Lidd och 1 till
  • Laddar…
D09
Alfredo skrev:
Jag vågar knappt fråga men visst tankade du oljeblandat? ;)
Ha ha ha jadå
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
D09
Monterat barnlås till fönstrena i köket, upptäckt att jag fått fel rökrör med avstänngningsspjäll, kluvit lite ved och påbörjat monteringen av liggande panel/luftspalt i vedboden.

Smörjt sambons bromsar men den gick ändå inte igenom besiktningen.. Skitvajer..

Ska iväg o träna sen blir det sambons bil ikväll igen..

Just det, lekt med ungarna hela morgonen/ förmiddagen :)
 
Fick oväntat lite arbetslust idag....trots flera försök att få det att gå över så kom jag till slut iaf igång att måla takfoten....men nja...roligare har jag haft.....
 
  • Gilla
Marianne Stenström Sahlin och 1 till
  • Laddar…
Grävt rabatter.
 
Jag har upptäckt att det värsta hemarbetet är att skrapa färg. Skrapa färg kan dra åt helvete!
Nästa år ska jag lära mig njuta av blekt och flagnad färg....
 
  • Gilla
Totem och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Har haft besök här "hela dagen". Så jag har mest gått omkring och berättat om vad jag tänker göra. :)
 
Fortsatt att snickra på redskapsskjulet och druckit öl :beer:
 
  • 1372795169066.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Överraskat hustrun med nya balkonglådor, planterat och satt upp dem tillsammans ( hustrun och jag alltså), lådorna sitter en bit från varandra. Belönade mig med lyxgrillning - singelkorv med bröd. Mycket bra med gasolgrill - här går det undan!
 
Handlat nya arbetsbyxor och lite annat.
Försökt få tag i bygglovshandläggaren.
Gjort två 135x135 stolpar av regelvirke, lim och skruv.
Grillat :beer:
 
P
Varit och handlat vitklöverfrön för att göra gräsmattan fin. Hängde upp ett element i verkstan och flyttade över nästan allt från den orenoverade halvan till den renoverade, så att jag kan riva ned elen och spackla och måla så fort jag får lust.
 
Målat golvlister. Kört ett lass skräp till tippen. Handlat mer byggmaterial. Lagt 12 kvm parkettgolv. Nu är jag trött på att ligga på knä.
 
Fått dit min egensnickrade överliggare på hela altanräcket nu!
Bara 12st stolphattar som ska snidas till nu. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.