Totem skrev:
I går övervakade jag målare. Fortsättning idag. Har semester och de skall känna att jag har ögonen på dem. Idag skall de få en åthutning gällande slängda cigarettfimpar här och där. Jag skall inte behöva plocka slängda fimpar efter hantverkarklantar. De får gärna röka men de får väl ha en hink och slänga fimparna i !
Varför målar du inte själv istället för att stå o glo? Hade jag varit hantverkare hos dig hade jag sagt till dig...aldrig att jag hade accepterat en övervakare under hela dagen. Att komma o kolla ett par tre gånger under dagen och växla några ord är helt ok men inte övervaka. Då hade jag hellre åkt till en annan kund. Fimpar slänger man inte hos sina kunder!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
ullberg
Nyfniken skrev:
Ni satt på ena sidan häcken, låtsades njuta av fikat och sneglade på era nya grannar. Era nya grannar spatserade på andra sidan häcken, låtsades titta på trädgården och sneglade på de nya grannarna?
Helt i linje med din avatar är väl detta lite väl konspiratoriskt ;)

När mina grannar nyligen hade visning var jag nödgad att åka hemifrån, myckey för att jag kände sån ångest över besväret att städa så noggrant inför att okända (potentiella köpare) skulle skåda min borg så kritiskt...

/U
 
verktygsgurun skrev:
Varför målar du inte själv istället för att stå o glo? Hade jag varit hantverkare hos dig hade jag sagt till dig...aldrig att jag hade accepterat en övervakare under hela dagen. Att komma o kolla ett par tre gånger under dagen och växla några ord är helt ok men inte övervaka. Då hade jag hellre åkt till en annan kund. Fimpar slänger man inte hos sina kunder!
Därför att de är inhyrda till att sköta jobbet. Jag är hemma på semester. Och jag vill ha det på mitt sätt. De är i mitt hem och jobbar på mina villkor.
 
Dessutom så sker den så kallade "övervakningen" utan att de märker av det. Jag har höga krav på mig själv och de som gör jobb hos mig ställer jag samma krav på.
 
D09
Nyfniken skrev:
Ni satt på ena sidan häcken, låtsades njuta av fikat och sneglade på era nya grannar. Era nya grannar spatserade på andra sidan häcken, låtsades titta på trädgården och sneglade på de nya grannarna?
Ha ha lite så men tyvärr ser man inte in till grannarna, för mycket grönska :)

Men tjuvlyssna går alltid he he
 
D09
Sågat stockar, burit och klyvt, blivit utelåst..

. Fortsatte med muren och äntligen fått komma in :)
 
Spikat golvsockel och skurklossar. Fick tillverka ett par nya skurklossar också.
 
Grundar för slutmålning av taket i sonen rum.
 
Köpt klinkers och ny vask till tvättstugan! Det tar sig.
 
Kopplat dragkroks el och fixat med trädgårdsdammen. I morgon skall det besiktas och sen skall det hämtas ett lass stenmjöl och trallvirke.
 
Målat dörrar (2 av 5), lister och foder i hallen på ovanvåningen.
Har en rejäl "man cold" samt nackspärr så det var lite jobbigt :).
 
D09
Kluvit ved :) ImageUploadedByByggahus.se1371673742.356035.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fixat ett 3D ritprogram till ipaden och skissar på pannrummet :)
 
Tagit tapetserar oskulden på mig själv, dvs. jag har tapetserat mitt "lekrum" så nu ska bara golvlisterna, foderna och två garderober sättas tillbaka så kan jag börja koppla upp datorer och nätverket.
 
Fy 17 vad skönt. Målarna är klara. Idag har monterat tillbaka demonterade detaljer på huset.
 
Räknas det om man tänkt på att fortsätta med målningen av takfoten så har jag gjort det idag...iaf en liten stund.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.