Endast de tre första bilderna syns, de andra har rött kryss med texten "bifogad fil", som inte ger n ågon bild om man klickar på den......
Igår gick det inte att se den första bilden heller.
 
Ser inte heller bilderna....
 
Fungerar det bättre nu?
 
Nu syns alla bilderna!

Bra jobbat btw.
 
Bra att det löste sig. Stew, gjorde du på någon särskilt sätt när du laddade upp de bilder som inte tidigare syntes för vanliga användare och gäster?
 
Nej, egentligen inte. Jag tog bort alla, Laddade upp dem på nytt (så nu har jag nog dubletter i mitt bildarkiv på BH). Och valde att lägga in dem i formuläret på sin plats.

Har varit med om detta tidigare för ett par användare. Så det är något som är lurt. Tror det handlar om vilken ordning man gör saker och ting. Om man laddar upp allt först. Klickar ok, så kommer alla bilderna längst ner. Om man sedan går tillbaka till bildhanteringsappen och drar bilderna till det undre fältet och väljer att lägga in bilderna i formuläret (så de hamnar på rätt plats) så verkar detta hända. Tog bort de undre bilderna också. Då verkar det som att grundbilden är borta och kvar blir bara länkarna, eller stubbarna eller vad det nu kallas i web-världen :)
 
Hallo,

Bara en kort uppdatering idag.

Har varit väldigt fotointresserad i många år. Varit runt och rest i övre delarna av europa och fotat. (och i nedre delarna av världen också för den delen :)) Men sålde allt när jag blev sjuk. Orkade inte längre. Hittade inte viljan.
Men nu fick jag låna pappas gamla nikon d90. Men bra objektiv till! Och lite av den gamla glöden kom tillbaka. Så skoj att bilderna man tar faktiskt blir bra! Även om jag har en kompakt som är helt ok, så blir det inte samma sak.

Idag har vi varit uppe i stugan och hälsat på bekanta, som hyr den en vecka. Så skönt att komma ifrån allt lite. Har just kommit hem, och frun sover redan :) De är också drabbade av cancer. De är äldre än oss, men det spelar ingen roll. Finns så mycket att prata om ändå. På något sätt kommer man varandra väldigt nära när man delar en sak som denna. Man förstår, behöver inte förklara så mycket.

Kan förövrigt berätta att myrstacksuppeldningen gick bra, mycket färre myror, men det är fortfarande tusentals kvar, som redan börjat bygga nyga bon (! flera!). Funderar på att slänga på ett par flaskor myrr, för att se vad som händer. Alternativt låta dem vara. Jag har inget mot dem egentligen, utan det är först när de hindrar oss från att vara ute som de blir ett problem. Nu är de såpass decimerade, så de kanske håller sig nere i skogen.

Skickar med ett par gamla bilder. Den ena är tagen från ett gömsle på hornborgarsjön, brun kärrhök. Den andra är en ormvråk från trädgården.

Mvh

Stefan
4aec850512770f0227bf2e40797cf269.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

0e5fe038b199347b2bee9dfa64b7a246.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Till myror är det billigare att dela med sig av "Fun light". Aspartan i stora doser är dödligt.
 
Det där med Aspartams dödlighet är en myt. Sanningen är att en mängd Aspartam som för en människa motsvarar 50 kilo socker om dagen eventuellt kan ha framkallat tumörer hos laboratoriemöss.

Men det är klart, får man myrorna att nappa på det lär de uj dö, eftersom de lever i princip bara på socker, och aspartam är sockerfritt....
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Har hört lite dubbelt om aspartam... Och jag vet inte om det blir billigare än myrr egentligen. En burk räcker ganska långt om man inte överdoserar.
Jag har en full burk myrr någonstans. Såg den för någon vecka sedan., Nu är den helt borta. Har letat igenom garagen 10ggr, pannrummet 15 ggr, matkällaren 10ggr och alla andra tänkbara ställen. Det är ju inte direkt så man har myrr i skafferiet. Flaskan måste ju ligga på ett ganska säkert ställe. Stör mig på det, den var helt ny...
 
Hemmakatten
Stew skrev:
Det är ju inte direkt så man har myrr i skafferiet.
Men kolla där för säkerhets skull, man vet ju aldrig...

(Letade som en galning efter glaskaffekannan en gång för många år sedan. Blev inget kaffe den morgonen, men på kvällen hittade jag kaffekannan i kylskåpet.)
 
Ja! Det är troligen något sådant! Burken står säkert på ett ställe som jag kollar varje dag. Mitt framför näsan...
Konstigt hur det kan bli så :)

Häromsistens tappade jag bort min vigselring. Min mest värdefulla ägodel. Den var borta i två måndarer. Slet huset utochin för att hitta den, flera gånger. Hade hemma familjen för att hjälpa leta. Gav upp, försökte beställa en ny men stället jag köpt den av hade slått igen. Visste inte hur jag skulle göra. Så en dag skulle vi betala räkningar. Och vad låg där längst ner i räkningslådan? :)
 
Kollat i räkningslådan denna gången? ;)
 
Där finns tyvärr bara en påminnelelse från trafikkontoret och en massa andra räkningar :(
 
Och vilken klassisk midsommar det blev.
Jättefint väder, 28 grader. Ändå till 20 minuter innan vi skulle gå ner och dansa kring stången. Då small det till och värsta åskvädret i år drog in :)
Det var gansak många som redan var nere vid stranden och skulle fira, men de kom snabbt springandes tillbaka som synes. Många i finklänningar och inga paraplyer :)

Landet (vår stuga) har blivit lite eftersatt. Mycket som måste fixas här. Upptäckte just att skorstensdanasaren (negern? heter det så nu för tiden, eller det inte korrekt att säga) har pajjat. Så det regnar in i skorstenen, vilket lett till att spjället som inte går att komma åt rostat fast... Att underhålla ett hus är tillräckligt, två hus kan vara lite mycket ibland.

Blev oxfile på kvällen, med svampsås och stekt potatis. Och för första gången på väldigt länge så uppskattade jag faktiskt maten. Kände viss smak av allt.
Bästa midsommar på länge.

Hoppas att ni inte är allt för bakis idag :)
 
  • DSC_0388.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0392.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0412.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
least och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.