Nyfniken skrev:
Det ser ut som att man har hämtat inspiration från Kumla och Hall!
Har du "bott" på båda ställena? :p
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
ullberg
Dalbotös skrev:
Jag får inte ihop bilderna med planlösningen? Köket passar ju inte alls in? Enligt bild ett parallellkök med stort fönster mitt i samt en öppningsbar dörr och trappa bredvid. Enligt planlösningen ett U-kök med fönster ovanför köksbänken och dörr och trappa på andra sidan en vägg?
Vad är det jag missar eller har de lagt ut fel bild?
Jag skulle tro att alla bilder är från Timarön 1:84, och att 1:115 / 116 har en lite annorlunda planlösning.

Jag gillade stilen, visst, jag skulle måla bort en del av det vita men det kan man ju göra... Då ser jag det som ett större problem att ett sådant, till synes unikt, hus ligger i en grupp av flera likadana (om än med lite olika planlösning), det tar bort en stor del av tjusningen för mig.

/U
 
DanielF skrev:
Annorlunda i alla fall...
[länk]
Oj oj, en blandning av Fritzelkällare å Engelsk herrgård...
 
DanielF skrev:
Annorlunda i alla fall...
[länk]
Visst blir man sugen på att lägga sig och mysa i hörnbadkaret, eller... :confused:
 
Det måste bo en murare i det huset.
Ovanligt bygge som skulle blivit mycket coolare om man haft högre finish. Mycket misspass och den som hållit i målarpenseln borde nog gått en kurs först :)
 
DanielF skrev:
Annorlunda i alla fall...
[länk]
"Viss renovering återstår"
Ja, det saknas ju vindbrygga!!
 
  • Gilla
Zynx
  • Laddar…
tompaah7503 skrev:
"Viss renovering återstår"
Ja, det saknas ju vindbrygga!!
Och en ordentlig vallgrav, slottsträdgård, galgbacke m.m :)
 
timmelstad skrev:
[länk]

"centralt, högt i tak, egen skateboardramp"
Se där! Det där stället fanns med i nån inredningstidning för ett gäng år sedan under tiden de höll på att renovera. Lätt att komma ihåg den planlösningen. :) Fast det verkar som om stället sålts om däremellan för nu är det betydligt mer stilrent. En fantastisk prisutveckling har de gjort också! Om jag inte minns helt fel så var det en barnfamilj som köpte det ursprungligen för att renovera och de köpte då inte fastigheten för 10 mille.
 
timmelstad skrev:
[länk]

"centralt, högt i tak, egen skateboardramp"
Har dom satt tapet i taket i matsalen?
 
mattetvilling skrev:
Har dom satt tapet i taket i matsalen?
Hur hittar man en målare som vill tapetsera i taket? Det är klart, notan var väl därefter.
 
timmelstad skrev:
[länk]

"centralt, högt i tak, egen skateboardramp"
Billigt men sen tillkommer ju avgiften.
 
Scout skrev:
Trevligt läge :p

[länk]
Minst sagt! Väldigt smakfullt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.