hej flasch
Kan inte svara på om din ide fungerar,men när jag installerade min landroid sparade jag en hel del slingkabel som jag lade (gömde) under/vid laddstationen för att kunna ha möjlighet att justera kabeldragningen i efterhand utan att behöva skarva. fungerade utan problem.
 
fiasch skrev:
Har fått min Landroid M idag. Men, min trädgård är fortfarande "work in progress" och exakta klippområdet är inte helt klart ännu, hur gör jag då med slingan? Kan jag lägga ut den ungefär som jag tänkt, och lägga överskottet vid sidan av? se bild för principskiss. Behöver man lägga en del av överskottet dubbelt? Hur mycket i så fall?
Så kan jag börja klippa de delar som är färdiga :)
Det går att härbärgera ett överskott men skall man få så lite problem som möjligt med det skall man inte rulla upp och lägga det någonstans utan dra det in mot mitten av gräsmattan som om du skulle göra en ö men utan att göra ön så att säga. Du drar det alltså en parallell tråd som går fram och tillbaka till kanttråden och spikar fast den. Då kommer inte roboten att märka av den utan fungerar som vanligt. Sen när du behöver tråd minskar du bara på "blindtarmen" efter hand.
 
  • Gilla
fiasch
  • Laddar…
Hmm, min verkar inte så tät, har stått ute i regnet och det är vatten under locket, på knappsatsen och displayen?!?
 
peternicklas
earl gray skrev:
Hmm, min verkar inte så tät, har stått ute i regnet och det är vatten under locket, på knappsatsen och displayen?!?
Det gör inget. Knappsatsen tåler vatten.
 
earl gray skrev:
Hmm, min verkar inte så tät, har stått ute i regnet och det är vatten under locket, på knappsatsen och displayen?!?
Det samma händer mig. Locket saknar någon form av gummilist. Ska nog vara så.
 
peternicklas skrev:
Det gör inget. Knappsatsen tåler vatten.
Går det inte att eftertäta med ex fönsterlist tror du?
 
peternicklas
lazy rick skrev:
Går det inte att eftertäta med ex fönsterlist tror du?
paratar vi om samma lock. Det genomskinliga som man för upp för att starta klipparen. Det ska inte vara någon tätning vid detta
 
zunken84 skrev:
Säger som föregående talare tack för alla snabba svar... Det får bli den ``fula/gamla´´ Landroiden för mig :)
Så ful är den väl inte, tycker den ser bättre ut än många andra modeller ;)
 
Måste laddstationen stå efter yttervarvet på begränsningskabeln?
 
kainu skrev:
Måste laddstationen stå efter yttervarvet på begränsningskabeln?
Ja, annars kommer den inte alltid att hitta den, bara om den skulle råka haka på den ö-slinga du ställt laddstationen på.
 
Skulle detta funka?
 
ImageUploadedByByggahus.se1369074946.164279.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Okej peternicklas och matspeter, tack för det, då är jag inte lika orolig längre!
 
kainu skrev:
[bild]
Ser inga problem med din ritning. Kör på!
 
kainu skrev:
[bild]
Ja, det fungerar utmärkt, räknas alltså som yttervarv så länge du har en lång sammanhängade tråd som LD kan gå utefter. Var noga med avstånden till hårda hinder bara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.