Status
Tråden går ej att kommentera.
MBygga skrev:
Den verkar ju mest snurra runt där i bortre delen av mattan, är den rädd för hunden :rolleyes:
Min första spontanta reaktion också imorse när jag såg klippet...
 
Hehe jaman skulle kunna tro det.
 
Hur funkar Miimon på "komplicerade" gräsmattor? Jag har tre områden med smala passager, och tror att man skulle ha nytta av guidelina (som jag tror inte Miimon har). Hur bra är den på att lösa det problemet?

(Funderar också på AM320, men tror att Miimon hanterar mina slänter bättre.)
nets
 
Upp till 5 zoner fixar miimo! Dvs du ställer var den startar så åker den till angiven plats.
 
Tack!!! Och den har inga problem att ta sig igenom trånga passager? Dvs 1m eller så brett (jag kan bestämma bredden själv.)

nets
 
Jag har inga trånga passager. Manualen finns på deras hemsida.
Jag tror inte att det är några problem med en meter, men som sagt är det vad jag tror.
 
Jag har kollat manualen. Verkar vara lite bättre än AM320 för mig, så det blir nog en sådan. Tack igen!
 
Låter bra...
 
Hej Mats,

Är väldigt nyfiken på Honda Miimo. Var inne på Bepps i Lund idag och titta på den. Ser väldigt gedigen ut. Nu när du har haft den ett tag och klippt ett antal gånger så undrar jag. Hur nöjd är du med denna klippare? Och är den väldigt repkänslig eller? Som jag förstår det så är Husqvarna väldig repkänslig på skalet.
 
Är det mig du menar?
Repor blir det lite på det grå, men jag har inte så mkt som kan repa.
 
Ja det var lite typo av mig det skulle varit MattisH. Men tack för svaret. nu när du har använt den ett tag är du nöjd med Miimo eller inte?
 
Så kan det bli ibland:p
Jag är mkt nöjd! Men jag har inte så mkt att jämföra med. Grannen har en am220 och skillnaden är att miimo är mkt snyggare och snabbare.
Jag ska polera och lägga ett lackskydd på Bobbot som min tvååring har döpt den till, för den blir väldigt dammig. Har iofs en jordplätt som den kör över.
Grannens är mkt renare, men det är bara för att hon tvättar den och bär in den VARJE dag. Har man för mkt tid eller?
 
MattisH skrev:
Så kan det bli ibland:p
Jag är mkt nöjd! Men jag har inte så mkt att jämföra med. Grannen har en am220 och skillnaden är att miimo är mkt snyggare och snabbare.
Jag ska polera och lägga ett lackskydd på Bobbot som min tvååring har döpt den till, för den blir väldigt dammig. Har iofs en jordplätt som den kör över.
Grannens är mkt renare, men det är bara för att hon tvättar den och bär in den VARJE dag. Har man för mkt tid eller?
Det skrevs mycket förra året om möjlighet till linjär klippning som alternativ till slumpmönster samt att Miimon skall vara bra på att lyfta gräset med någon fläktanordning på knivskivan innan den klipper och kanske därmed inte ge fenomenet liggande gräs. Vad är dina iaktagelser om dessa egenskaper så här långt.
 
Det finns riktAd eller slumpmässig vid riktad så går vänder den alltid samma antal grader och vid slumpmässig vänder den olika grader från slingan. Om det gör någon skillnad har jag inte analyserat. Fläkten är knivtallriken. Om den gör skillnad vet jag inte heller. Har som sagt inget att jämföra med och är nöjd med hur det funkar.
 
Såg på nedanstående youtubefilm att Miimon verkar "hoppa" fram längs tråden för att undvika spårbildning. Ungefär som wiper/Stiga också kan göra, fast av videon att döma så funkar det bättre för Miimon än för wiper/stiga. (Som hoppar lite väl yvigt, senaste beta firmwaren sägs vara bättre dock.) Undrar hur den detekterade laddningsstationen?

se
http://www.youtube.com/watch?v=gYXGoqiK68I
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.